
Αυξάνουν το μερίδιό τους τα ηλεκτρικά οχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, ενώ στην Ελλάδα επιμένουμε κυρίως στα υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Εργοστάσιο – μαμούθ για μπαταρίες EV από Stellantis – CATL
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα με 48.267 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γερμανία, Πολωνία και Ιταλία. Όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με δύο καύσιμα (βενζίνη και αέριο – bi-fuel) στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 3.380 νέα οχήματα καταλαμβάνοντας την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης.

Συγκεκριμένα, το 2023, 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αμιγούς είχαν το υψηλότερο μερίδιο με 34,5%, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία BEV (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%) .
Μετά την ταχεία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μόνο με μπαταρία, το 2023, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (48,3% έναντι 48,8%).
διάγραμμα
Ηλεκτρικά οχήματα: Το υψηλότερο μερίδιο στη Φινλανδία
Σε εννιά χώρες της ΕΕ το μερίδιο που καταλάμβαναν τα υβριδικά και ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023.
Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, ενώ ακολούθησε η Σουηδία (69%), με 30 % υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικό και 31% ηλεκτρικό.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική