
Αυξάνουν το μερίδιό τους τα ηλεκτρικά οχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, ενώ στην Ελλάδα επιμένουμε κυρίως στα υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Εργοστάσιο – μαμούθ για μπαταρίες EV από Stellantis – CATL
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα με 48.267 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γερμανία, Πολωνία και Ιταλία. Όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με δύο καύσιμα (βενζίνη και αέριο – bi-fuel) στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 3.380 νέα οχήματα καταλαμβάνοντας την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης.

Συγκεκριμένα, το 2023, 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αμιγούς είχαν το υψηλότερο μερίδιο με 34,5%, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία BEV (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%) .
Μετά την ταχεία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μόνο με μπαταρία, το 2023, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (48,3% έναντι 48,8%).
διάγραμμα
Ηλεκτρικά οχήματα: Το υψηλότερο μερίδιο στη Φινλανδία
Σε εννιά χώρες της ΕΕ το μερίδιο που καταλάμβαναν τα υβριδικά και ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023.
Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, ενώ ακολούθησε η Σουηδία (69%), με 30 % υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικό και 31% ηλεκτρικό.


Latest News

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας

Συνεργασία Schneider Electric-Dimand για πιο βιώσιμα και ενεργειακά αποδοτικά κτίρια
Μέχρι σήμερα, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί, τόσο σε νέα κτίρια, όσο και σε ανακαινισμένες εμβληματικές δομές που αναβαθμίζουν το αστικό τοπίο της Αθήνας και του Πειραιά

Αυξημένη επιφυλακή για μπλακ άουτ στο ρεύμα – Ζητά περικοπές σε φωτοβολταϊκά ο ΑΔΜΗΕ
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ – Γιατί ζητά να βγουν από την «πρίζα» φωτοβολταϊκά