Αυξάνουν το μερίδιό τους τα ηλεκτρικά οχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, ενώ στην Ελλάδα επιμένουμε κυρίως στα υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Εργοστάσιο – μαμούθ για μπαταρίες EV από Stellantis – CATL
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα με 48.267 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γερμανία, Πολωνία και Ιταλία. Όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με δύο καύσιμα (βενζίνη και αέριο – bi-fuel) στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 3.380 νέα οχήματα καταλαμβάνοντας την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Συγκεκριμένα, το 2023, 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αμιγούς είχαν το υψηλότερο μερίδιο με 34,5%, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία BEV (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%) .
Μετά την ταχεία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μόνο με μπαταρία, το 2023, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (48,3% έναντι 48,8%).
διάγραμμα
Ηλεκτρικά οχήματα: Το υψηλότερο μερίδιο στη Φινλανδία
Σε εννιά χώρες της ΕΕ το μερίδιο που καταλάμβαναν τα υβριδικά και ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023.
Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, ενώ ακολούθησε η Σουηδία (69%), με 30 % υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικό και 31% ηλεκτρικό.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023