Αυξάνουν το μερίδιό τους τα ηλεκτρικά οχήματα στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, ενώ στην Ελλάδα επιμένουμε κυρίως στα υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα: Εργοστάσιο – μαμούθ για μπαταρίες EV από Stellantis – CATL
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα με 48.267 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην κατηγορία αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γερμανία, Πολωνία και Ιταλία. Όσον αφορά στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων με δύο καύσιμα (βενζίνη και αέριο – bi-fuel) στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 3.380 νέα οχήματα καταλαμβάνοντας την έκτη θέση της σχετικής κατάταξης.
Συγκεκριμένα, το 2023, 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αμιγούς είχαν το υψηλότερο μερίδιο με 34,5%, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν καύσιμο και ηλεκτροκίνηση (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία BEV (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%) .
Μετά την ταχεία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρίες μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μόνο με μπαταρία, το 2023, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (48,3% έναντι 48,8%).
διάγραμμα
Ηλεκτρικά οχήματα: Το υψηλότερο μερίδιο στη Φινλανδία
Σε εννιά χώρες της ΕΕ το μερίδιο που καταλάμβαναν τα υβριδικά και ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στις νέες ταξινομήσεις ξεπέρασε το 50% το 2023.
Τα υψηλότερα ποσοστά αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, ενώ ακολούθησε η Σουηδία (69%), με 30 % υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και η Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικό και 31% ηλεκτρικό.
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης