
Ο σκοπός του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είναι άλλος από την πληρέστερη, ασφαλέστερη και ποιοτικότερη δυνατή εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας. Πάνω απ’ όλα να μη μείνει κανένα νησί, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες, αποκλεισμένο.
Τα παραπάνω τονίζει το υπουργείο Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή του με αφορμή την προσφυγή δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) η οποία έκανε δεκτή την προσφυγή τους. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με στόχο την ακύρωση της απόφασης της Αρχής. Ειδικότερα, όπως εξηγείται στην ανακοίνωση, με απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκηρύχθηκε, όπως κάθε χρόνο, αρχικός ανοικτός διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων δρομολογιακών γραμμών, με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για τη δρομολογιακή περίοδο 2024-2025 (οι λεγόμενες άγονες γραμμές).
Μεταφορικό ισοδύναμο: Καταβάλλεται ως το τέλος του χρόνου
Το υπουργείο προσθέτει ότι τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες πριν από την έκδοση της προκήρυξης. Προηγήθηκαν δύο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στις οποίες συζητήθηκε το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της νέας προκήρυξης. Η προαναφερόμενη προκήρυξη έλαβε, ομόφωνα, θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ. Επισημαίνεται ότι, μεταξύ των μελών του ΣΑΣ που ψήφισαν θετικά προς τους όρους της προκήρυξης, ήταν και ο Σύνδεσμος Εφοπλιστών Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας (ΣΕΤΑΚ), ιδρυτικά μέλη του οποίου αποτελούν οι εταιρείες που προσέφυγαν στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της προκήρυξης.
Επί της προσφυγής δύο εταιρειών, η ΕΑΔΗΣΥ έκανε αρχικά δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για την αναστολή της εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της προσφυγής. Εν συνεχεία, εξέδωσε απόφαση με την οποία δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση προκήρυξης. Επειτα από γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του υπουργείου υπογραμμίζεται ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ που ακυρώνει τους όρους του διαγωνισμού πάσχει νομικά. Για αυτόν τον λόγο, το ΥΝΑΝΠ άσκησε την 11-12-2024, ενώπιον του ΣτΕ, αίτηση αναστολής εκτέλεσης και ακύρωσης της επίμαχης απόφασης δυνάμει του άρθρου 372, του ν. 4413/12 (Α’ 147).
Το σκεπτικό
Οπως υποστηρίζει το υπουργείο, η ΕΑΔΗΣΥ στην απόφασή της δεν έχει λάβει υπόψη:
- προγενέστερη απόφαση του ΣτΕ (υπ’ αριθμ. 515/2024), σύμφωνα με το σκεπτικό της οποίας, η αναθέτουσα Αρχή έχει την ευρεία διακριτική ευχέρεια να θεσπίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις μιας προκήρυξης και
- ότι η έκδοση κάθε προκήρυξης δεσμεύεται ρητά από την αντίστοιχη προηγούμενη έγκριση των απαιτούμενων πιστώσεων.
Τέλος, το υπουργείο επισημαίνει ότι, ακόμα και στην υποθετική περίπτωση προκήρυξης του συνόλου των γραμμών σε όλες τις κατηγορίες, όπως ορίζεται στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, θα απαιτούνταν αυξημένες πιστώσεις κατά 29,3 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν υφίστανται στον προϋπολογισμό του υπουργείου. Εναλλακτικά θα απαιτούνταν να αφαιρεθούν δρομολογιακές γραμμές, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»