
Η εταιρεία διαστημικού τουρισμού Virgin Galactic του αειθαλούς και αεικίνητου βρετανού επιχειρηματία Ρίτσαρντ Μπράνσον ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι σχεδιάζει από κοινού με τις ιταλικές αρχές τη συστηματική πραγματοποίηση εμπορικών διαστημικών πτήσεων από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε, στη χερσόνησο του Σαλέντο. Αν ευοδωθούν οι προσπάθειες, θα είναι η πρώτη φορά που διοργανώνονται διαστημικές πτήσεις για ψυχαγωγικούς ή επιστημονικούς σκοπούς από ευρωπαϊκό έδαφος.
Ο δισεκατομμυριούχος Μπράνσον ίδρυσε τη Virgin Galactic το 2004, λίγα χρόνια αφότου ίδρυσε την εδρεύουσα στη Βρετανία αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic. Η Virgin Galactic εδρεύει στις ΗΠΑ και έχει ήδη πραγματοποιήσει αρκετές διαστημικές πτήσεις από την αεροπορική βάση που βρίσκεται στην έρημο της Πολιτείας του Νέου Μεξικού.
Ρίτσαρντ Μπράνσον: Η απίθανη συμβουλή του προς την Gen Z
Τα ευρωπαϊκά σχέδια επέκτασης της Virgin Galactic προβλέπουν τη συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ιταλίας (Enac) με στόχο «να διερευνηθούν οι τεχνικές απαιτήσεις που είναι απαραίτητες για την πραγματοποίηση διαστημικών πτήσεων μικρής διάρκειας από τη βάση του Γκροτάλιε στη νότια Ιταλία», σημειώνεται σε δελτίο τύπου.
Σε 4-5 χρόνια
«Εάν οι ειδικοί αποφανθούν ότι το έργο είναι τεχνικά εφικτό, οι πτήσεις της Virgin Galactic από την Ιταλία θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στην καλύτερη περίπτωση σε τέσσερα ή πέντε χρόνια», δήλωσε σε συνέντευξη τύπου ο Μάικ Μόουζες, υπεύθυνος για τα εμπορικά προγράμματα της εταιρείας του Μπράνσον. «Ο στόχος είναι στη συνέχεια να μπορούμε να πραγματοποιούμε πολλές διαστημικές πτήσεις την εβδομάδα, ανοιχτές σε ιδιώτες πελάτες ή για την πραγματοποίηση επιστημονικών ερευνών», διευκρίνισε.
«Είναι τιμή μας να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση της Ρώμης για να φέρουμε τις διαστημικές επιχειρήσεις της Virgin Galactic στην Ιταλία και την ευρωπαϊκή ήπειρο», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Galactic, Μάικλ Κολγκλέιζιερ.
Σημειωτέον ότι το 2023 στελέχη της ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποίησαν την πρώτη, διερευνητική εμπορική πτήση με τη Virgin Galactic.
Αντί για ένα supercar
Αυτά τα πολύ ξεχωριστά ταξίδια πραγματοποιούνται με ένα γιγάντιο αεροσκάφος μεταφοράς φορτίων (cargo), το οποίο μόλις φτάσει στο κατάλληλο ύψος απελευθερώνει έναν πύραυλο που μοιάζει με μεγάλο ιδιωτικό τζετ. Στη συνέχεια το τζετ αυτό, στο οποίο επιβαίνουν όσοι έχουν προορισμό το διάστημα, ανεβαίνει σε ύψος άνω των 85 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της γης, «προσφέροντας στους επιβάτες του λίγα λεπτά έλλειψης βαρύτητας», όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).
Η Virgin Galactic ανέπτυξε την τελευταία διετία μια νέα κατηγορία πιο κερδοφόρων αεροσκαφών. Και είναι πιο κερδοφόρα βέβαια επειδή το κόστος του διαστημικού ταξιδιού αυξήθηκε ήδη από τα 200.000 με 250.000 δολάρια ανά επιβάτη στα 450.000 δολάρια ανά επιβάτη.
Σύμφωνα με το ΑFP, το κόστος αναμένεται να φτάσει στα 600.000 δολάρια.
Μπράνσον VS Μπέζος
Σε ό,τι αφορά τον διαστημικό τουρισμό ή τις πτήσεις στο διάστημα για εμπορικούς σκοπούς ακριβέστερα, έναν επιχειρηματικό κλάδο που ακόμα βρίσκεται στα σπάργανα, η Virgin Galactic ανταγωνίζεται σε αυτόν τον τομέα την Blue Origin του αμερικανού δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, Τζεφ Μπέζος.
Όλες οι εμπορικές διαστημικές πτήσεις της Blue Origin και της Virgin Galactic αναχωρούν προσώρας από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύντομα όμως όσοι Ευρωπαίοι προτιμήσουν να κάνουν μια βόλτα στο διάστημα από το να αποκτήσουν ένα «διαστημικό» υπερ-αυτοκίνητο του μισού εκατ. ευρώ, θα μπορούν να ταξιδέψουν μέχρι τη γειτονιά μας, στο Γκροτάλιε της Απουλίας στην πάλαι ποτέ Μεγάλη Ελλάδα, πολύ κοντά στον Τάραντα και την Γκαλίπολι και βέβαια κοντά στο Μπάρι και το Μπρίντιζι.
Οι Έλληνες τουρίστες του διαστήματος θα μπορούν να εξυπηρετούνται με τις απευθείας πτήσεις της Aegean από την Αθήνα για το Μπάρι (μιλάμε για απόσταση μιάμισης ώρας) ή ακόμα και με τις ακτοπλοϊκές γραμμές που συνδέουν την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα με το Μπάρι και το Μπρίντιζι.


Latest News

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου