
Με την ελπίδα πως τα φετινά Χριστούγεννα θα εξελιχθούν καλύτερα από τα περσινά ως προς την εμπορική τους απόδοση, υποδέχτηκε η ελληνική αγορά την εκκίνηση του εορταστικού ωραρίου την Τετάρτη.
Οι μεγάλοι παίκτες «τρέχουν» ήδη τις δυναμικές τους καμπάνιες, την ίδια στιγμή που οι τοπικές αγορές προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, λίγες μόλις ημέρες μετά την ολοκλήρωση των εκπτωτικών Black Friday και Cyber Monday, και εν μέσω κύματος ακρίβειας που πλήττει την αγοραστική τους δύναμη.
Black Friday: 5 στις 10 επιχειρήσεις ανέφεραν αύξηση πωλήσεων
Γιατί τα Χριστούγεννα προβληματίζουν την αγορά
Δυο είναι τα βασικά σημεία που προβληματίζουν την αγορά ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Το πρώτο είναι ότι έρχεται αμέσως μετά την Black Friday, όπου οι καταναλωτές προχώρησαν σε σημαντικές αγορές που κόστισαν αρκετά χρήματα.
Το δεύτερο, είναι η καταναλωτική ψυχολογία με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα από την παρατεταμένη ακρίβεια.
Και τα δύο, επιβεβαιώνει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Μάκης Σαββίδης, που μιλώντας στον ΟΤ επισήμανε πως «η περίοδος έκλεισε όπως και πέρυσι με τις μεγάλες επιχειρήσεις με σαφή προσανατολισμό στα ηλεκτρονικά είδη, να έχουν μαζέψει το μεγάλο μερίδιο του τζίρου της Black Friday».
Σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη, «πρόκειται για ένα φαινόμενο που αρχίζει να εκφυλίζεται εμπορικά, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται αποκλειστικά στα ηλεκτρονικά είδη, μέσα απ’ αυτή την ευκαιρία έχουν επικυρωθεί μεσαίοι και μεγάλοι παίκτες και σε συγκεκριμένα είδη, χωρίς να συμμετέχει πια όλο το εμπόριο, με αποτέλεσμα να αναμένεται η πορεία της να κινηθεί με φθίνοντα ρυθμό».
«Ο εμπορικός κλάδος έχει εναποθέσει τις ελπίδες του σε αυτή τη σεζόν παρά το ότι έχει πληγεί ο τζίρος του», συνεχίζει ο κ. Σαββίδης. «Θεωρούμε ότι το δώρο, οι μισθοί και οι συντάξεις που θα καταβληθούν το επόμενο διάστημα, θα δώσουν μια ανάσα. Παρόλα αυτά, ο εμπορικός κλάδος δεν έχει βάλει στόχο κάποιο νούμερο, καθώς ξέρουμε ότι θα είναι πιο κάτω με την καταναλωτική κίνηση να συμπιέζεται, όπως εξάλλου δείχνει και ο δείκτης λιανεμπορίου χωρίς καύσιμα και τρόφιμα από την ΕΛΣΤΑΤ».
Το crash test
Αρκετή ανησυχία υπάρχει και για την επόμενη μέρα των Χριστουγέννων, με πρώτο crash test τις χειμερινές εκπτώσεις που θα ανοίξουν την αυλαία του 2025. «Πρόκειται για μια “περίεργη χρονιά”, με αρκετές αβεβαιότητες και αστερίσκους», λέει στον ΟΤ κορυφαίος παράγοντας της αγοράς.
«Κατά τη χριστουγεννιάτικη αγοραστική σεζόν, τα προϊόντα που πωλούνται αφορούν ξεκάθαρα δώρα και αγορές σχετικές», σχολιάζει και ο κ. Σαββίδης. «Δεύτερες ανάγκες, όπως προϊόντα ένδυσης και υπόδυσης, θα μεταφερθούν στην εκπτωτική περίοδο που ξεκινά κάθε δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου βάσει νόμου και διαρκεί μέχρι τέλη Φεβρουαρίου. Υπάρχει μοτίβο που αναμένεται να ακολουθήσουν όλοι και φέτος. Εξάλλου τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια που ο χειμωνιάτικος καιρός έχει μετατοπιστεί με το νέο έτος, εναρμονίζονται ανάλογα και οι ανάγκες και οι πωλήσεις», κατέληξε.
Δυο είναι τα βασικά σημεία που προβληματίζουν την αγορά ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Το πρώτο είναι ότι έρχεται αμέσως μετά την Black Friday, όπου οι καταναλωτές προχώρησαν σε σημαντικές αγορές που κόστισαν αρκετά χρήματα. Ενώ το δεύτερο αφορά την καταναλωτική ψυχολογία με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα από την παρατεταμένη ακρίβεια.
Πλαίσιο: Μπαίνει στη μάχη με δελεαστικές προσφορές
Με όχημα τις γενναίες προσφορές και τις διαφημιστικές καμπάνιες θα επιχειρήσει και η Πλαίσιο να διατηρήσει και τα Χριστούγεννα το θετικό μομέντουμ της Black Friday. Η οποία όπως αναφέρουν οι πληροφορίες αποδείχθηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρα για την αλυσίδα της οικογένεια Γεράρδρου. Το στοίχημα είναι μεγάλο μιας και οι καταναλωτές δαπάνησαν αρκετά χρήματα την «Μαύρη Παρασκευή» για να αγοράσουν συσκευές και αντικείμενα μεγαλύτερης αξίας, όπως ψυγεία, και κινητά τηλέφωνα.
Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι μικροσυσκευές και άλλα προϊόντα που συνήθως προσφέρονται αυτή την περίοδο ως δώρα. Μοχλό ανάπτυξης εκτιμάται πως θα λειτουργήσει και το διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων, το οποίο επεκτείνεται σε περισσότερα σημεία και στην Αττική αλλά και στην περιφέρεια.
Οι τελευταίες προσθήκες ήρθαν στο εμπορικό πάρκο του Αερολιμένα Αθηνών, σε χώρο εντός του καταστήματος ΙΚΕΑ και στα Ιωάννινα. Μια πόλη που θεωρείται πρόσφορη για την επέκταση της Πλαίσιο λόγω και της πανεπιστημιακής κοινότητας που συγκεντρώνει η πόλη της Ηπείρου.
Jumbo: Οι φθηνές τιμές πάνε παντού…
Την… αποδεδειγμένα επιτυχημένη στρατηγική των χαμηλών τιμών θα κινηθεί και την χριστουγεννιάτικη περίοδο η Jumbo. Η αλυσίδα του Απόστολου Βακάκη, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιδιώκει να αξιοποιήσει την… τεράστια ρευστότητα που διαθέτει στα ταμεία της, προκειμένου να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Και αυτό γιατί γνωρίζει καλά πως υπάρχει μεγάλη δυσκολία στον ανταγωνισμό να συγκρατήσει το κόστος και να αποτρέψει υπέρογκες ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα.
Οι πολεμικές εστίες στη Μέση Ανατολή προκαλούν σοβαρές αρρυθμίες στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, εκτοξεύοντας το μεταφορικό κόστος των αγαθών που έρχονται από το… εργοστάσιο του κόσμου, την Κίνα.
Ο κ. Βακάκης έχει επανειλημμένα εκφράσει τον προβληματισμό του για τις εξελίξεις στο διεθνές αλλά και το εγχώριο οικονομικό περιβάλλον το οποίο «έγινε ακόμη πιο σύνθετο, γεμάτο προκλήσεις και αβεβαιότητες».
Κωτσόβολος: Με φόρα από την Black Friday
Με την φόρα της… Βlack Friday, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ήταν από τις πλέον παραγωγικές των τελευταίων ετών, η Κωτσόβολος μπαίνει στην… αρένα της χριστουγεννιάτικης αγοράς.
Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν οι προσφορές στις μικροσυσκευές, και στα προϊόντα τεχνολογίας και gaming που παραδοσιακά έχουν την τιμητική τους. Η πλούσια γκάμα και η επάρκεια προϊόντων εκτιμάται πως θα είναι και αυτή τη φορά στα βασικά ατού της αλυσίδας, η οποία εδώ και μερικούς μήνες μπήκε κάτω από την ομπρέλα της ΔΕΗ.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία συνέχισε τις επενδύσεις για την αναβάθμιση της εικόνας των καταστημάτων της, προχωρώντας σε λίφτινγκ στα σημέια σε Πάτρα και The Mall Athens.


Latest News

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας

Διανομή μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή ανακοίνωσε η Trastor
Από τις 2 Απριλίου 2025, οι μετοχές της Trastor θα διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο Αθηνών χωρίς το δικαίωμα μερίσματος

Εγκρίθηκε η απορρόφηση δύο θυγατρικών της Metlen από την «Ευρωπαϊκοί Βωξίτες»
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης τελεί υπό την αίρεση των κατά νόμο απαιτούμενων εγκρίσεων των αρμόδιων οργάνων των συγχωνευόμενων εταιρειών

Αύξηση στις πωλήσεις, πτώση στα κέρδη για τη Revoil - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Τo διοικητικό συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή μερίσματος αντίστοιχου ποσού με τη χρήση του 2023

Το τέλος (;) της κυριαρχίας της Κίνας στις σπάνιες γαίες - Οι νέοι παίκτες στην αγορά
Έρευνα κινεζικού πανεπιστημίου σηματοδοτεί το τέλος του κινεζικού μονοπωλίου - Η κίνηση της Metlen

«Οι Ρίζες του Γκαζιού» - Ένα ταξίδι στην ιστορία από το Φυσικό Αέριο
Το φεστιβάλ «Ρίζες του Γκαζιού» θα πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων το Σάββατο 29 Μαρτίου 2025

Η Theon στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη για 2η χρονιά
Η THEON αναγνωρίζεται για 2η συνεχόμενη χρονιά στη λίστα των Financial Times & Statista ως μία από τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο