
Τους στόχους και τις στρατηγικές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ο υπουργός, Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του σήμερα στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2025.
Ο κ. Στυλιανίδης, αρχικά, επισήμανε ότι ο ίδιος προσωπικά ποτέ δεν συνεισέφερε σε τοξικό κλίμα γιατί, όπως είπε, «κάτι τέτοιο δεν ενδιαφέρει τον πολίτη και δεν συνεισφέρει ούτε στην ουσία της πολιτικής».
Ακτοπλοΐα: Προσφυγή από τις εταιρείες για τις άγονες γραμμές
«Η εποικοδομητική κριτική είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη, όταν βασίζεται σε στοιχεία και όταν έχει περιεχόμενο και πρόταση», συμπλήρωσε και συνέχισε χαρακτηριστικά: «Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύει ότι εκείνοι που ασκούν κριτική τις τελευταίες ημέρες για τις πολιτικές μας, δεν έχουν καν διαβάσει τις ανακοινώσεις του υπουργείου».
Αγονες γραμμές
Αναφερόμενος στο project των άγονων γραμμών, στο “maritime cluster”, αλλά και στις ευρύτερες πολιτικές του υπουργείου, ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι, τo 2019 οι άγονες γραμμές είχαν κόστος περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ ενώ, για φέτος, το κόστος θα αγγίξει τα 161 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως, δε, δήλωσε «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το μεγάλο κονδύλι των 500 εκατομμυρίων με μισό δισ. ευρώ από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ώστε και να έχουμε, πλέον, δεκαετείς συμβάσεις με προβλεψιμότητα για τις επιχειρήσεις και να έχουμε αξιόπιστη ακτοπλοΐα με ασφάλεια αλλά και πράσινα πλοία. Σε αυτή τη μεταβατική περίοδο των 2-3 χρόνων, μέχρι να δρομολογηθεί το ΣΔΙΤ, το Private – Public Partnership δηλαδή, χρειάζεται να δείξουμε σύνεση στη διαχείριση των χρημάτων και να κρατήσουμε, πάνω απ’ όλα, όλα τα νησιά σε διασύνδεση, μόνιμα, με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους.
Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε μετά την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απάντηση του υπουργείου είναι αποστομωτική και γεμάτη νομικά επιχειρήματα. «Είμαι σίγουρος», επισήμανε, «ότι όπως έγινε και πέρυσι, στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί και τώρα ότι έχουμε δίκιο, διότι στόχος δεν είναι άλλος από το να κρατηθούν τα νησιά σε σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και σε σύνδεση μεταξύ τους, ώστε να μπορέσουν οι νησιώτες να απολαμβάνουν αυτό το μεγάλο προνόμιο».
Οι πιστώσεις του υπουργείου στον προϋπολογισμό
Ο υπουργός τόνισε ότι οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού για το υπουργείο, φέτος, αυξάνονται πάνω από 25 εκατομμύρια ευρώ και διαμορφώνονται συνολικά στα 336.863.000 εκατομμύρια ευρώ. Το κύριο μέρος αυτών των πιστώσεων αφορά σε παροχές στους εργαζόμενους, αυξημένες κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τη θέση σε ισχύ της αύξησης της νυχτερινής αποζημίωσης, αλλά και σειρά άλλων αυξήσεων επιδομάτων και μισθολογικών ωριμάνσεων.
Ιδιαίτερα αυξημένο παρουσιάζεται φέτος και το ποσό για τις κοινωνικές παροχές, λόγω των αυξημένων δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη του προσωπικού αλλά και την καταβολή του στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Στην κατηγορία “Αγορές Αγαθών και Υπηρεσιών” υπάρχει, επίσης, σημαντική αύξηση ποσοστού περίπου 55,5%.


Latest News

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»