Οι συνεχείς αναφορές στην λεγόμενη «κλιματική κρίση» λειτουργεί σαν θρυαλλίδα που αλλάζει συνήθειες, τουριστικές ροές και επενδυτικά σχέδια.

Μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι και αλυσίδες «ανακαλύπτουν» τα οφέλη του τουρισμού εκτός της παραδοσιακής θερινής σεζόν και των υψηλών θερμοκρασιών, και στρέφονται στο λεγόμενο ορεινό τουρισμό.

Ξενοδοχεία: Άλμα στο κόστος μισθοδοσίας – Η μάχη για την προσέλκυση εργαζομένων

Οι τάσεις αυτές καταγράφονται τόσο σε ευρωπαϊκές έρευνες για την βιομηχανία της φιλοξενίας και δείχνουν μία προτίμηση επισκεπτών σε προορισμούς στα «άκρα» της σεζόν ενώ αποτυπώνονται ξεκάθαρα και στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων.

Ο όμιλος Λάμψα και το «Elatos Resort»

Τα σχέδια του Ομίλου Λάμψα στο τουριστικό θέρετρο «Elatos Resort & Health Club» στον Παρνασσό σηματοδοτούν τη νέα τάση στις ξενοδοχειακές επενδύσεις, σε ορεινούς προορισμούς.

Mόλις τις δυο τελευταίες δεκαετίες καταγράφεται μία ανάπτυξη σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας. Oι 5στερες ή 4στερες μονάδες είναι ακόμη λίγες αναλογικά με τις νησιωτικές η παραθαλάσσιες περιοχές.

Δίνοντας το στίγμα νέων τάσεων, σε ένα νέο πεδίο δραστηριοτήτων, αυτό του ορεινού τουρισμού, η εισηγμένη εταιρεία προχωρά στη δημιουργία της μεγαλύτερης επένδυσης χειμερινού τουριστικού θέρετρου που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στη χώρα, σε μια έκταση 190 στρεμμάτων στο Elatos Resort.

Η εκτελεστική πρόεδρος της Λάμψα, Χλόη Λασκαρίδη μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους σημείωσε ότι η Λάμψα στοχεύει σε ένα έργο που θα αλλάξει το τοπίο του ορεινού τουρισμού στην Ελλάδα.

Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι διαβουλεύσεις για την σύναψη συμφωνίας με μεγάλο διεθνή αναγνωρισμένο οίκο διαχείρισης κέντρων ευεξίας και SPA που θα λειτουργήσει στον Έλατο. Η κα Λασκαρίδου, απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και άλλης επένδυσης σε ορεινό θέρετρο.

Και η Marriott… πήρε τα βουνά

Η κατάσταση με την κλιματική κρίση κάνει αυτού του είδους τις επενδύσεις ενδιαφέρουσες με την προϋπόθεση όμως ότι θα είναι περιοχές εύκολες στην πρόσβαση και όχι σε μεγάλη απόσταση από μεγάλο αστικό κέντρο, σύμφωνα με την κα. Λασκαρίδου. Επίσης οι μονάδες αυτές πρέπει να έχουν 12μηνη λειτουργία.

Η χώρα μας όλες τις προηγούμενες δεκαετίες έδωσε έμφαση στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» και μόλις τις δυο τελευταίες δεκαετίες καταγράφεται μία ανάπτυξη σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας. Ωστόσο, οι 5στερες ή 4στερες μονάδες είναι ακόμη λίγες αναλογικά με τις νησιωτικές η παραθαλάσσιες περιοχές.

Tο 73% των Ευρωπαίων σχεδιάζει να ταξιδέψει μεταξύ Οκτωβρίου 2024 και Μαρτίου 2025, ένα ποσοστό αυξημένο κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι.

Πάντως και οι διεθνείς αλυσίδες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις νέες τάσεις. Η Marriott μέσω της Design Hotels επενδύει στην ορεινή Αρκαδία στο ξενοδοχείο ΜΑΝΑ ενώ και η Wyndham έχει δηλώσει ότι εξετάζει την ανάπτυξη της σε νέους προορισμούς, με αυτά τα χαρακτηριστικά

Η τάση αυτή αναμένεται να επιταχυνθεί στο μέλλον καθώς και η βελτίωση των υποδομών συνηγορεί υπέρ της.

Η ανάπτυξη σύγχρονων οδικών αξόνων φέρνει τις ορεινές περιοχές πιο κοντά στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπως είναι η ορεινή δυτική Θεσσαλία, η Δυτική Μακεδονία, η Ορεινή Αρκαδία.

Τι δείχνουν τα αεροδρόμια

Η τάση για διακοπές εκτός σεζόν αποτυπώθηκε πολύ έντονα στην επιβατική κίνηση  μεγάλων και μικρότερων ελληνικών αεροδρομίων για τον μήνα Νοέμβριο. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατέγραψε τον Νοέμβριο φέτος άνοδο της επιβατικής κίνησης εξωτερικού κατά  15,7% (1.512.107 επιβάτες έναντι  1.306.965 πέρυσι) σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023, ποσοστό υψηλότερο των θερινών μηνών.

Ψήφο στην Ελλάδα και τον… χειμώνα

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της European Travel Comission με τίτλο «Monitoring Sentiment for Intra-European Travel», η Ελλάδα ως προορισμός γοητεύει τους ευρωπαίους ταξιδιώτες και την χειμερινή περίοδο.

Η αλλαγή κλίματος είναι εμφανής καθώς το 73% των Ευρωπαίων σχεδιάζει να ταξιδέψει μεταξύ Οκτωβρίου 2024 και Μαρτίου 2025, ένα ποσοστό αυξημένο κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι.

Δεν είναι τυχαίο ότι η έρευνα να κάνει λόγο για κατακόρυφη άνοδο του ενθουσιασμού των Ευρωπαίων για ταξίδια το φθινόπωρο και τον χειμώνα 2024/2025. Η χώρα μας βρίσκεται καλά «πλασαρισμένη» στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων καθώς καταλαμβάνει την έκτη θέση (4,5%) στους προτιμώμενους προορισμούς, από την τέταρτη που είναι σταθερά στην θερινή σεζόν.

Η χαμηλότερη κατάταξη της χώρας μας θεωρείται φυσιολογική εξέλιξη για την περίοδο που εξετάζεται από την έρευνα καθώς την υπερκέρασαν η Γερμανία (4,8%) και η Αυστρία (4,7%) που είναι περισσότερο δημοφιλείς ως χειμερινοί προορισμοί. Στις τρείς πρώτες θέσεις παραμένουν οι «συνήθεις ύποπτοι» Ισπανία (6,9%), Γαλλία (6,8%) και  Ιταλία (6,2%).

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε ότι τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι  αυξάνεται το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση λιγότερο γνωστών προορισμών, παρουσιάζοντας μοναδικές ευκαιρίες για τοποθεσίες εκτός των συνηθισμένων «μονοπατιών».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τέλος βιώσιμης ανάπτυξης: Οι ξενοδόχοι κατά της απόφασης του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης
Τουρισμός |

Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος

Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού