
Στο συμβάν με την ακινητοποίηση του συρμού στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, που σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου και στην εκκένωσή του από τους επιβαίνοντες επανέρχεται με νεότερο δελτίο Τύπου η THEΜA A.E., η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό, τονίζοντας πως οι επιβάτες καθοδηγούμενοι από συνοδούς, με απόλυτη ασφάλεια διένυσαν, από τον πεζοδιάδρομο της σήραγγας, απόσταση 70 μέτρων έως την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ», από όπου και εξήλθαν.
«Η ΤΗΕΜΑ Α.Ε. επισημαίνει ότι τα συστήματα ασφαλείας στο αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας διεθνώς και η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών, η oποία αποτελεί το πρώτο, κύριο και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της εταιρείας – λειτουργού, όπως επίσης της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΑΙΑSA», αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Τονίζεται πως «στο συμβάν οι εφεδρείες ασφαλείας του συστήματος λειτούργησαν με απόλυτη επιτυχία και ακολούθως, η διαδικασία για την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών τηρήθηκε ως προβλεπόταν. Επιτεύχθηκε έτσι ο στόχος διατήρησης του υψηλού επιπέδου ασφαλείας του Μετρό για την επιβατική λειτουργία».
Υπογραμμίζεται, δε, από την εταιρεία πως «θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδης», για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως το πρόβλημα παρουσιάστηκε στις 17:59 χθες το απόγευμα, στις 18:10 το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αποφάσισε να ξεκινήσει την εκκένωση του συρμού, στις 18:30 εφαρμόστηκε εναλλακτική υπηρεσία, στις 18:30 τεχνικοί έλεγξαν τις ενδείξεις στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στις 19:34 η τρίτη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτροδοτήθηκε επιτυχώς και ο συρμός 15 μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο για περαιτέρω διερεύνηση ενώ στις 20:45 επανήλθε η κανονική λειτουργία.
Η ανακοίνωση της THEMA
«H THEMA A.E., με νεότερο δελτίου τύπου επανέρχεται στο συμβάν της 14ης Δεκεμβρίου 2024, το οποίο προκάλεσε την ακινητοποίηση του συρμού 15 και την εκκένωσή του από τους επιβαίνοντες, οι οποίοι, βάσει των προβλεπόμενων από το σχετικό πρωτόκολλο και καθοδηγούμενοι από συνοδούς της Εταιρείας, με απόλυτη ασφάλεια διένυσαν, από τον πεζοδιάδρομο της σήραγγας, απόσταση 70 μέτρων έως την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ», από όπου και εξήλθαν από τη δυτική θύρα πρόσβασης της πλατφόρμας από την σήραγγα.
Η ΤΗΕΜΑ Α.Ε. επισημαίνει ότι τα συστήματα ασφαλείας στο αυτόματο μετρό Θεσσαλονίκης, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας διεθνώς και η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών, η oποία αποτελεί το πρώτο, κύριο και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της εταιρείας – λειτουργού, όπως επίσης της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΑΙΑSA.
Στο συμβάν οι εφεδρείες ασφαλείας του συστήματος λειτούργησαν με απόλυτη επιτυχία και ακολούθως, η διαδικασία για την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών τηρήθηκε ως προβλεπόταν. Επιτεύχθηκε έτσι ο στόχος διατήρησης του υψηλού επιπέδου ασφαλείας του Μετρό για την επιβατική λειτουργία.
Το πρόβλημα εκδηλώθηκε στις 17:59 της 14/12/2024 όταν οι τροφοδότες διακόπτες των υποσταθμών ισχύος έλξης στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδη», άνοιξαν λόγω στιγμιαίας ανίχνευσης υψηλής έντασης ρεύματος με αποτέλεσμα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση της τρίτης γραμμής στο εν λόγω τμήμα. Ο χειριστής του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας προσπάθησε να κλείσει τους τροφοδότες χωρίς επιτυχία, με αποτέλεσμα, μετά τη δεύτερη ανεπιτυχή προσπάθεια οι τροφοδότες να κλειδώσουν, όπως προβλέπεται από το σχεδιασμό του συστήματος. Επειδή δεν έκλεισαν οι τροφοδότες διακόπτες, ο συρμός 15 σταμάτησε στην τροχιά 2, μετά την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ».
Στις 18:10, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αποφάσισε να ξεκινήσει την εκκένωση του συρμού 15 στη σήραγγα προς τον σταθμό «Φλέμινγκ», ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία για εκκένωση συρμών. Η ισχύς έλξης είχε ήδη αποσυνδεθεί στην τροχιά 2 λόγω του συμβάντος.
Ο συνοδός συρμού βοήθησε όλους τους επιβάτες να αποβιβαστούν στον πεζοδιάδρομο οργανωμένα και συντεταγμένα δίνοντας τους τις απαραίτητες οδηγίες και, αφού επιβεβαίωσε ότι όλοι είχαν εγκαταλείψει το συρμό, έκλεισε την πόρτα και τους ακολούθησε μέχρι τον σταθμό, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν είχε μείνει στη σήραγγα και ότι η εκκένωση ολοκληρώθηκε ορθά. Στη συνέχεια, ο συνοδός επέστρεψε στο συρμό για να τον απενεργοποιήσει.
Στις 18:20 εφαρμόστηκε εναλλακτική υπηρεσία με κυκλική διαδρομή από 5 συρμούς μεταξύ των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο» και από δύο επικουρικούς συρμούς, σε συγκεκριμένα δρομολόγια στην τροχιά 1, ένα μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Ανάληψη» και, ένα μεταξύ των σταθμών «Ανάληψη» και «Νέα Ελβετία».
Στις 18:30 τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και της εταιρίας κατασκευής του έργου AIASA έλεγξαν τις ενδείξεις στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό και απενεργοποίησαν τη συσκευή προστασίας βραχυκυκλώματος, στο συρμό 15.
Στις19:34 η τρίτη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτροδοτήθηκε επιτυχώς και ο συρμός 15 μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο για περαιτέρω διερεύνηση. Μετά τον έλεγχο των υποσταθμών τροφοδότησης, δύο συρμοί κινήθηκαν δοκιμαστικά στην τροχιά 2 χωρίς επιβάτες για να ελεγχθεί η λειτουργία των τροφοδοτών διακοπτών υπό φορτίο.
Στις 20:45 επανήλθε η κανονική λειτουργία.
Η ΤΗΕΜΑ, δηλώνει ότι θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδης», για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
Η εταιρεία ευχαριστεί θερμά το κοινό για την κατανόηση και τη συνεργασία του.
Η ασφάλεια και η αξιοπιστία αποτελούν αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για την ΤΗΕΜΑ Α.Ε., η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, θέτοντας πάντα στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του επιβάτη».


Latest News

Τo golden boy των Big 4 που θέλει να γίνει καγκελάριος - Το who is who του Φρίντριχ Μερτς
Ποιος είναι ο επικεφαλής του CDU Φρίντριχ Μερτς που προαλείφεται για καγκελάριος της Γερμανίας

Πόσο πιθανός είναι ένας νέος εφιάλτης στα πυρηνικά εργοστάσια της Ουκρανίας;
Η νέα επίθεση στο Τσερνόμπιλ ενισχύει τους φόβους για νέα κρίση σε έναν από τους πυρηνικούς σταθμούς που διαθέτει η Ουκρανία

Συνεχίζεται το έντονο κύμα ψύχους – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν το Σάββατο
Η κακοκαιρία υποχωρεί σταδιακά από την Κυριακή και έπειτα, ενώ παράλληλα ο υδράργυρος ανεβαίνει ξανά από Δευτέρα.

Μικτά πρόσημα στο τέλος της αρνητικής εβδομάδας στις ευρωαγορές
Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, αν και προσπάθησαν για την άνοδο, δεν κατάφεραν να ανατρέψουν την αρνητική εικόνα της εβδομάδας

Κανονικά τα δρομολόγια στο μετρό Θεσσαλονίκης - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση προκάλεσε διακοπή των δρομολογίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης στις 11:30 το πρωί - Τα δρομολόγια διεξάγονται κανονικά σε όλο το μήκος της Γραμμής 1

Τεχνικά προβλήματα «έβγαλαν εκτός» όλη τη γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης
Τα δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης διακόπηκαν λόγω τεχνικού θέματος στις 11:30 - Μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί η φύση του προβλήματος

Μητσοτάκης σε αγρότες: Στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα το ν/σ για τα κόκκινα δάνεια
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνάντηση με αγρότες σημείωσε πως βούληση της κυβέρνησης είναι να υποστηρίξει αγρότες και κτηνοτρόφους

Ο Μάσκ με αλυσοπρίονο έτοιμος να «κόψει» τις δημόσιες δαπάνες
Ο Ίλον Μασκ σε πολιτική συγκέντρωση με αλυσοπρίονο, δώρο από τον Χαβιέρ Μιλέι

Η συνάντηση Γεραπετρίτη – Ρούμπιο και τα επόμενα crash test στα ελληνοτουρκικά
Οι χάρτες θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού θα δοκιμάσουν τα ήρεμα νερά στα ελληνοτουρκικά – Την Πέμπτη η συνάντηση Γεραπετρίτη – Ρούμπιο

Θα αντέξει το Κέντρο στη Γερμανία; - Τι μπορεί να αποκρούσει την ακροδεξιά
Τελικά, μια Γερμανία που πονάει για σταθερότητα και μεταρρυθμίσεις δεν χρειάζεται να στραφεί σε νέα κόμματα, αλλά σε ένα οικείο και αξιόπιστο μοντέλο, υποστηρίζουν διεθνείς αναλυτές