Ήταν το 1984 όταν ο τουρκικής καταγωγής επιχειρηματίας Ισάκ Αντίκ ίδρυσε τη Mango με τη βοήθεια του αδελφού του, Ναχμάν, στη Βαρκελώνη. Από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρεία ρούχων κατάφερε να επεκταθεί από ένα μόνο κατάστημα στο Paseo de Gracia της Βαρκελώνης, σε πάνω από 120 αγορές σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας ένα δίκτυο με σχεδόν 3.000 σημεία, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα, όπου επίσης χαίρει εκτίμησης, αναγνώρισης του σήματος και αυξημένων πωλήσεων.
Ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mango, η αξία του Ισάκ Αντίκ υπολογίστηκε από το Forbes σε 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τον κατέστησε το πλουσιότερο άτομο στην Καταλονία και ένα από τα πλουσιότερα στην Ισπανία, μέχρι και την στιγμή του αιφνίδιου θανάτου του, χθες 14 Δεκεμβρίου.
Mango: Από την Ισπανία στην Ελλάδα και όλο τον κόσμο – Τι οδηγεί την ανάπτυξή της
Μια περιπέτεια μόδας για τη Mango
Γεννημένος σε μια σεφαραδίτικη εβραϊκή οικογένεια στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας τον Οκτώβριο του 1953, η οικογένεια του Αντίκ μετανάστευσε από την Τουρκία στη Βαρκελώνη της Ισπανίας το 1969, όπου μαζί με τον αδελφό του, άρχισαν να πωλούν χειροποίητα μπλουζάκια «made-in-Turkey» και τσόκαρα.
Άνοιξαν καταστήματα στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη, πουλώντας αρχικά τη δική τους μάρκα, την «Isak Jeans» και στη συνέχεια διαθέτοντας άλλες μάρκες. Το 1984, ένωσε τις δυνάμεις του με τον επιχειρηματία Enric Cusí και τον αδελφό του και επαναλάνσαραν όλα τα καταστήματά τους με το όνομα «Mango», αφού δοκίμασε το ομώνυμο φρούτο σε ένα ταξίδι του στις Φιλιππίνες.
Το 2006, ο Αντίκ διορίστηκε διευθυντής της Banco Sabadell και το 2012 έγινε ο μοναδικός μεγαλύτερος μέτοχός της με ποσοστό 7%.
Ο Αντίκ ήταν μέλος της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής (IAB) του IESE, ενώ αυτή τη χρονιά τιμήθηκε με το Βραβείο Επιχειρηματικής Σταδιοδρομίας του Βασιλείου της Ισπανίας.
Ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mango, η αξία του Ισάκ Αντίκ υπολογίστηκε από το Forbes σε 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τον κατέστησε το πλουσιότερο άτομο στην Καταλονία και ένα από τα πλουσιότερα στην Ισπανία, μέχρι και την στιγμή του αιφνίδιου θανάτου του, χθες 14 Δεκεμβρίου.
Θετική η εικόνα της Mango
Θετική είναι η αποτίμηση και το αποτύπωμα για την ισπανική εταιρεία Mango, η οποία έκλεισε το 2023 με ένα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, αλλά και αναπτυξιακά πλάνα για δυναμικές αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ, θέτοντας σε εφαρμογή το νέο της οδικό χάρτη, με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων λειτουργίας της.
Η Mango έκλεισε το οικονομικό έτος 2023 με ένα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, οι οποίες ξεπέρασαν τα 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σύγκριση με το 2022. Η εταιρεία πέτυχε επίσης EBITDA άνω των 530 εκατομμυρίων ευρώ και καθαρά κέρδη άνω των 172 εκατομμυρίων ευρώ.
Ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους εμφάνισε ήδη τα υψηλότερα έσοδα στην 40χρονη ιστορία της για το συγκεκριμένο διάστημα σε 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 6,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σύμφωνα με το σχέδιο 4Ε -όπως το ονομάζει- η ισπανική Mango εκτιμά ότι θα ξεπεράσει τα έσοδα των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ το 2026. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία θα ενισχύσει τη διαφοροποιημένη πρόταση αξίας της και θα ανοίξει περισσότερα από 500 καταστήματα τα επόμενα τρία χρόνια.
Σχολιάζοντας τις ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου, λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο Τόνι Ρουίθ, Διευθύνων Σύμβουλος της Mango, ανέφερε στο FashionUnited πως «παρά το ότι δραστηριοποιούμαστε σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον, η εταιρεία πέτυχε το καλύτερο εξάμηνο στην ιστορία της, με ανάπτυξη πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Οι εξαιρετικές επιδόσεις στα έσοδα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ενισχύουν τη δέσμευσή μας στην αξιακή μας πρόταση, το επιχειρηματικό μας μοντέλο και το σχέδιο διεθνούς επέκτασης με το οποίο θέλουμε να συνεχίσουμε να εμπνέουμε τον κόσμο με το πάθος μας για τη μόδα».
Η ισπανική Mango αναπτύσσεται μέσα από δύο εταιρείες στην ελληνική αγορά, τη θυγατρική Mango Garments Ελλάς και την Sportswind του ομίλου Φάις. Σήμερα διατηρεί εννέα καταστήματα ενώ η κεντρική διοίκηση διαχειρίζεται και το e-shop της.
Το δυστύχημα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής και πρόεδρος της Mango ήρθε ξανά στην επικαιρότητα, ύστερα από το δυστύχημα που του κόστισε τη ζωή.
Τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο 71χρονος έπεσε σε μια χαράδρα και σκοτώθηκε ενώ έκανε πεζοπορία σε σπήλαια που αποτελούν μέρος μιας οροσειράς. Βρισκόταν μαζί με τον γιο του και άλλα μέλη της οικογένειάς του όταν έπεσε, σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση των αρχών.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό