Όλοι οι προβλεπόμενοι μηχανισμοί ενεργοποιήθηκαν χθες αργά το απόγευμα του Σαββάτου 14 Δεκεμβρίου στο μετρό Θεσσαλονίκης από την εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας THEMA.
Όπως αναφέρουν πηγές, ο στόχος των ενεργειών που ακολουθήθηκαν και βασίζονται σε πρωτόκολλα ασφαλείας και με βάση τα όσα υποστηρίζουν οι ίδιοι κύκλοι το αποτέλεσμα ήταν στο μετρό της Θεσσαλονίκης να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες.
Mετρό Θεσσαλονίκης: Στις ράγες οι συρμοί – Ξεκίνησαν τα δρομολόγιά τους
Το σχέδιο που εφαρμόζεται με την τηλε – διοίκηση
Πηγές που εμπλέκονται με την εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης σημειώνουν ότι «όλα όσα συνέβησαν ήταν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που έχει εκπονηθεί και ισχύει στο σύνολο των υπερσύγχρονων μετρό στο κόσμο, που λειτουργούν με σύγχρονη τηλε-διοικηση , όπως ακριβώς συμβαίνει και στο μετρό Θεσσαλονίκης». Οι ίδιοι εμπλεκόμενοι υπογραμμίζουν πως όλα συνέβησαν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο.
Ο συναγερμός
Συγκεκριμένα, στις 17:59 χθες το απόγευμα στο μετρό Θεσσαλονίκης σημαίνει συναγερμός.
Μία υπόνοια βραχυκυκλώματος που αναφέρεται στο κέντρο λειτουργίας κινητοποιεί το προσωπικό. «Άμεσα και αυτόματα όπως προβλέπεται από τους κανόνες ασφαλείας διακόπτεται η ηλεκτροδότηση προκειμένου να μην υπάρξει κανένα ζήτημα με την ασφάλεια των επιβατών», αφηγούνται οι ίδιες πηγές.
Ο συρμός ακινητοποιείται ανάμεσα στους σταθμούς «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδης».
Η απομάκρυνση των επιβατών
Συνεχίζοντας την περιγραφή οι ίδιες πηγές, αναφέρουν ότι εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας σπεύδει στο σημείο όπου ακινητοποιήθηκε ο συρμός.
Όπως αναφέρουν, «ακολουθήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι ελεγκτές ανοίγουν με ασφάλεια τις πόρτες του συρμού και απομακρύνουν συντεταγμένα και με ηρεμία τους επιβάτες προς τον επόμενο σταθμό, μέσω του κατασκευασμένου – γι αυτόν ακριβώς τον λόγο – πεζοδιαδρόμου που βρίσκεται σε ασφαλές σημείο εντός των σηράγγων και κατά μήκος της συνολικής διαδρομής». Και συνεχίζουν:
«Οι επιβάτες – συνοδεία του προσωπικού – φτάνουν , μετά από λίγα λεπτά στον επόμενο σταθμό, χωρίς να έχει συμβεί το παραμικρό».
Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, «προτεραιότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας είναι οι επιβάτες να μην παραμείνουν επί ώρα ακινητοποιημένοι και εγκλωβισμένοι στο συρμό κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει πανικό, εντάσεις και πιθανούς τραυματισμούς». Για το λόγο αυτό και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια, το πρωτόκολλο τέθηκε άμεσα σε ισχύ. Αυτό, λένε οι ίδιες πηγές, προβλέπει «ότι μέσω του πεζοδρομίου που υπάρχει παράλληλα με τις ραγές του μετρό, και έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, οι επιβάτες συνοδεία υπαλλήλων θα πρέπει να μεταφερθούν συντεταγμένα στον επόμενο σταθμό.
Η ανακοίνωση της THEMA
Η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας και συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση. Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου».
Και οι ίδιες πηγές καταλήγουν: «Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα πρωτόκολλα έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε αντίστοιχα περιστατικά που σημειώθηκαν στα μετρό του Μιλάνου και του Σίδνεϋ που θεωρούνται – μαζί με την Θεσσαλονίκη – τα πλέον σύγχρονα και ασφαλή παγκοσμίως».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο