Οι χώρες μέλη των BRICS (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα και Νότιος Αφρική) είναι μια ανερχόμενη οικονομική δύναμη και αυτό αντανακλάται και στη διεθνή τουριστική αγορά. Κίνα, Ινδία, Ρωσία και λιγότερο η Βραζιλία, διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο και στη διεθνή τουριστική βιομηχανία.

Στη χώρα μας πιο σημαντική παρουσία έχουν πλέον Κίνα Ινδία και Βραζιλία καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις με τη Ρωσία, είχαν επίπτωση καις τις επισκέψεις Ρώσων οι οποίες από τις 600.000 περίπου πριν το 2019, μειώθηκαν στις 35.000 το 2023. Ωστόσο διεθνώς οι Ρώσοι τουρίστες φτάνουν τα 24 εκατ. περίπου με την πλειοψηφία αυτών να κατευθύνονται προς την Τουρκία, Αίγυπτο, τις γειτονικές χώρες της Ρωσικής Ομοσπονδίας προς το νότο (Γεωργία, Αρμενία, κ.λ.π.) και την Κίνα.

Στην χώρα μας από τις πέντε ιδρύτριες χώρες των BRICS έντονα αυξητικά κινείται η αεροπορική κίνηση με τρεις από αυτές σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Μπορεί τα απόλυτα νούμερα να είναι σχετικά μικρά ωστόσο πρόκειται για τρεις αγορές Κίνας Ινδίας, Βραζιλίας, που τα επόμενα χρόνια θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιο τους στον παγκόσμιο τουρισμό κυρίως η Κίνα και η Ινδία οι δυο πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου.

Ινδία: Πώς θα γίνει το «στόρι» της επόμενης 10ετίας στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία

Με πάνω από 1,5 δις. πληθυσμό Κίνα και Ινδία και με περισσότερους από 100 εκατ. τουρίστες να αρχίσουν να βλέπουν όλο και πιο πολύ προς τη Δύση οι δυο χώρες θεωρούνται οι αναδυόμενες δυνάμεις του παγκόσμιου τουρισμού. Από κοντά και η Βραζιλία η οποία ωστόσο φαίνεται να ταλαιπωρείται περισσότερο από τη εσωτερική οικονομική κατάσταση.

Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2024 η αύξηση της κίνησης στον ΔΑΑ ήταν στα επίπεδα του, 112% από την Κίνα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 και 34% από την Ινδία σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Επίσης αύξηση κατά 22% κατέγραψε και η κίνηση από την Βραζιλία. Μόνο όμως με την Κίνα υπάρχει απευθείας αεροπορική κίνηση, με την αύξηση να αφορά τις απευθείας πτήσεις.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στις δυο χώρες (Κίνα και Ινδία) οι αφίξεις σε απόλυτα νούμερα ξεπέρασαν στο εννεάμηνο το σύνολο της των αφίξεων του 2023. Η επιβατική κίνηση από την Κίνα έφτασε το εννεάμηνο τους 124.485 επιβάτες ενώ ολόκληρο το 2023 ήταν 84.194. Επίσης οι Ινδοί κυμάνθηκαν στο ενιάμηνο ελάχιστα χαμηλότερα από ότι ολόκληρο το 2023 στις 58.648 έναντι 59.122, ενώ η κίνηση από τη Βραζιλία ανήλθε στο εννεάμηνο στα ίδια επίπεδα με όλη τη χρονιά του 2023 στους 46.478 επιβάτες έναντι 46.397 το 2023.

Στόχος η Ινδία το 2025

Ενώ το 2024 ήταν μια χρονιά που ενδυναμώθηκε η συνδεσιμότητα με την Κίνα για το 2025 από τις τρεις χώρες των BRICS η Ελλάδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην Ινδία.

Όπως ειπώθηκε από την υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη σε πρόσφατη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, το υπουργείο προετοιμάζει μία αποστολή στην Ινδία, με αφορμή τη διοργάνωση τουριστικής έκθεσης στο Νέο Δελχί, τον Φεβρουάριο.

Οι θεωρήσεις εισόδου από τις ελληνικές αρχές είναι προτεραιότητα, ενώ ο πρωθυπουργός έχει δώσει οδηγία στο υπουργείο Εξωτερικών να ανοίξουν προξενικές αρχές στη Βομβάη και στο Μπάνγκαλορ, ενώ υπάρχει η Πρεσβεία στο Δελχί.

Με πληθυσμό 1,4 εκατομμυρίων κατοίκων και μια αυξανόμενη μεσαία τάξη που προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 60% της δημογραφικής πυραμίδας έως το 2047, η αυξανόμενη καταναλωτική βάση της Ινδίας πρόκειται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της συμβολής των ταξιδιών και του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας. Επί του παρόντος, με ποσοστό 6,5%, ο τομέας αυτός αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτερα από τη συνολική οικονομία.

Η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στις αφίξεις Ινδών τους τελευταίους 12 μήνες, στην Ευρώπη και ακολούθησε η Αυστρία (+9,8%) και η Ισπανία (+3,8%), σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Mabrian «India Market Insights: Outbound & Inbound».

Το δυναμικό της ταξιδιωτικής αγοράς της Ινδίας είναι εντυπωσιακό: μέχρι το 2030, η εξερχόμενη αγορά θα μπορούσε να φτάσει τα 100 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια, δήλωσε ο Carlos Cendra, εταίρος και διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian.

Οι Ινδοί ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο προορισμούς πέρα από τα παραδοσιακά τους hotspots στη Νοτιοανατολική Ασία, με την Ευρώπη να παγιώνεται ως προτιμώμενη επιλογή.

Κατά μέσο όρο, ένας στους τρεις Ινδούς ταξιδιώτες που επισκέπτονται το Ευρωπαϊκούς προορισμούς που μελετήθηκαν ταξιδεύει είτε ως ζευγάρι ή σε οικογενειακές ομάδες. Η αναλογία αυτή είναι ακόμη υψηλότερη στους Ελλάδα, όπου τέσσερις στους δέκα Ινδούς επισκέπτες ταξιδεύουν ως ζευγάρια. Οι Κυκλάδες, η Αθήνα και η Κρήτη είναι πρώτες σε προτίμηση περιοχές των Ινδών στη χώρας μας.

Από την άποψη της εποχικότητας, η Ινδία είναι μια εξαιρετικά πλεονεκτική αγορά για την Ευρώπη, καθώς οι Ινδοί ταξιδιώτες τείνουν να την επισκέπτονται κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής χαμηλής περιόδου (Μάρτιος έως Ιούλιος), ενώ ο Μάιος και ο Ιούνιος είναι οι μήνες αιχμής λόγω των θερινών διακοπών των ινδικών σχολείων. Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα παρουσιάζουν επίσης αύξηση της ζήτησης από τους Ινδούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια της ύστερης ή παρατεταμένης θερινής περιόδου, που εκτείνεται σε Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των πιο περιζήτητων προορισμών για τους Ινδούς ταξιδιώτες, η Αυστρία και η Ελλάδα, επιδεικνύουν καλύτερες επιδόσεις στον παγκόσμιο Δείκτη Ικανοποίησης σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Αυξήθηκε η συνδεσιμότητα με την Κίνα

Η συνδεσιμότητα της Ελλάδας με την Κίνα, αυξήθηκε το 2024 με πέντε δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση από την Air China, στη γραμμή Αθήνα – Πεκίνο, και με τρία δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης της Juneyao Airlines.

«Το 2023 η κινεζική αγορά κατέγραψε ανάκαμψη στο 90% του 2019, άρα είμαστε σωστά “τοποθετημένοι” για το 2024», τόνισε, στο πλαίσιο παρουσίασης των νέων απευθείας δρομολογίων της Air China η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, επισημαίνοντας ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ένα αεροδρόμιο έτοιμο να υποδεχτεί Κινέζους ταξιδιώτες (Chinese-ready).

To 2024 σύμφωνα, σύμφωνα με την Air China, ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων στη γραμμή Αθήνα – Πεκίνο αυξήθηκε κατά 128% σε εβδομαδιαία βάση.

Ο μέσος όρος των ταξιδιών τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων τις 4 τις αφιερώνουν στην Αθήνα. Πρόκειται, δε, για ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, γεγονός υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου ότι στρατηγικός στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προσέλκυση τουριστών με «γερά» πορτοφόλια.

Σύμφωνα με την Mabrian, η διαθεσιμότητα διεθνών αεροπορικών θέσεων της Κίνας αυξάνεται κατά 75,8% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας σε πάνω από 75,6 εκατομμύρια θέσεις χωρητικότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024

Βραζιλία: Αποτρεπτικό το κόστος

Η Βραζιλία καταγράφει μία ετήσια αύξηση +19,6%, για ταξίδια προς την Ευρώπη ακολουθούμενη από την Κολομβία (+18%), τον Παναμά (+18,2%)- και τη Δομινικανή Δημοκρατία (+9,1%).

Σε πρόσφατη έκθεση της Mabrian αναφέρονταν ότι το 48% των ερωτηθέντων σχεδίαζαν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, με κινητήρια δύναμη κυρίως τους νεότερους και πιο εύπορους ταξιδιώτες. Ωστόσο, παρά την αυξανόμενη αισιοδοξία των καταναλωτών και την εμπιστοσύνη στα οικονομικά των νοικοκυριών, η Βραζιλία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως ο αυξανόμενος πληθωρισμός και η υψηλή ανεργία των νέων. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το κόστος αποτελεί βασικό κριτήριο για πολλούς Βραζιλιάνους. Το 63% όσων δεν σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό ανέφεραν το υψηλό κόστος ως σημαντικό αποτρεπτικό παράγοντα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott