Η μείωση του κόστους θα πρέπει να αποκλείει το κλείσιμο εργοστασίων ή τις απολύσεις τόνισε ο επικεφαλής του Συμβουλίου Εργασίας της Volkswagen, καθώς τη Δευτέρα ξεκίνησε ο τελευταίος πριν από τα Χριστούγεννα γύρος διαπραγματεύσεων.

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης θα πρέπει να διαχειριστούν  το υψηλό κόστος και τα φθηνότερα κινέζικα αυτοκίνητα.

Volkswagen: Ξεκινά νέος γύρος συνομιλιών των συνδικάτων με τη διοίκηση της εταιρείας – Το διακύβευμα

Και οι δύο πλευρές στην αντιπαράθεση με τη VW είναι προετοιμασμένες για τον πέμπτο γύρο επίσημων συνομιλιών από τα τέλη Σεπτεμβρίου που θα διαρκέσει αρκετές ημέρες, εκτός εάν καταστεί σαφές ότι απέχουν πολύ για να καταλήξουν σε συμφωνία, οπότε οι διαπραγματεύσεις θα διακοπούν μέχρι το 2025.

Η επικεφαλής του Συμβουλίου Εργαζομένων της VW Daniela Cavallo εξήγησε ότι πρέπει να επιτευχθεί ένας συμβιβασμός που θα είναι καλός τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για την εταιρεία.

«Οι εργαζόμενοι δεν θέλουν να περάσουν τα Χριστούγεννα με φόβο» είπε στα μέλη του συνδικάτου έξω από το ξενοδοχείο όπου διεξάγονται οι συνομιλίες.

Άτομο που γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις μιλώντας στο Reuters σημείωσε ότι οι συνομιλίες της Δευτέρας αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι το βράδυ.

Τα συνδικάτα έχουν απειλήσει με απεργιακές κινητοποιήσεις πρωτοφανούς κλίμακας από το επόμενο έτος, εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία το 2024.

Υποχωρεί η μετοχή

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, είδε την τιμή της μετοχής της να πέφτει περισσότερο από το ένα τρίτο τους τελευταίους 12 μήνες, αντανακλώντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εκτεταμένος γερμανικός όμιλος στην αντιμετώπιση των αυξανόμενων ανταγωνιστών και την επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων.

«Εάν δεν καταλήξουμε σε αποτέλεσμα εντός των κόκκινων γραμμών μας, είμαι βέβαιος ότι οι εργαζόμενοι θα ανταποκριθούν στις εκκλήσεις του συνδικάτου για κλιμάκωση», δήλωσε στη συνέχεια ο Καβάλο στους δημοσιογράφους.

Οι μετοχές της Volkswagen σημείωσαν πτώση 2,5%.

Ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Sascha Dudzik επανέλαβε τη σταθερή αντίθεση των εργαζομένων στις μαζικές απολύσεις και στο κλείσιμο των εργοστασίων, τις οποίες η Volkswagen  έχει πει ότι δεν μπορεί να αποκλείσει καθώς προσπαθεί να προσαρμόσει την παραγωγική ικανότητα στη μειωμένη ζήτηση.

Περισσότεροι από 100.000 εργαζόμενοι σε εννέα εργοστάσια σε όλη τη Γερμανία κατέβασαν τα εργαλεία την περασμένη εβδομάδα στις μεγαλύτερες απεργίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, διαμαρτυρόμενοι για τη στάση της διοίκησης ότι οι μισθοί πρέπει να μειωθούν και η παραγωγική ικανότητα να μειωθεί για να παραμείνει ανταγωνιστική η μάρκα VW.

Η συμμετοχή στην Porsche

Σε μια ένδειξη του βάθους των προβλημάτων της Volkswagen, ο κορυφαίος μέτοχός της Porsche SE ανακοίνωσε ότι μπορεί να χρειαστεί να απομειώσει την αξία του 31,9% του μεριδίου του κατά 20 δισ. ευρώ (21 δισεκατομμύρια δολάρια).

Αυτό οφείλεται κυρίως στην καθυστέρηση του ετήσιου γύρου προγραμματισμού της Volkswagen ως άμεση συνέπεια των παρατεταμένων συνομιλιών με τα συνδικάτα, ανέφεραν οι αναλυτές της Stifel σε σημείωμά τους.

Μια τέτοια απομείωση θα εξακολουθούσε να προϋποθέτει μια λογιστική αξία για τις μετοχές της Volkswagen που είναι υπερδιπλάσια από την τρέχουσα τιμή της αγοράς, πρόσθεσαν.

Οι μετοχές της Porsche SE, η οποία χρησιμεύει ως επενδυτικό όχημα των οικογενειών Porsche και Piech και κατέχει επίσης μερίδιο 12,5% στην ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία υποχώρησαν κατά 2,9%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή