Οι επιχειρήσεις επενδύουν ολοένα και περισσότερο στην ανάπτυξη πολιτικών ESG αλλά και στην επικοινωνία τους. Η διαμόρφωση στρατηγικών, η δημοσίευση μελετών και η υλοποίηση πρωτοβουλιών ESG βρίσκονται σταθερά στο προσκήνιο. Ωστόσο, στην Ελλάδα, ένας στους δύο πολίτες δεν πείθεται και εκφράζει ανοικτά τη δυσπιστία του απέναντι στις δηλώσεις των εταιρειών σχετικά με τις ESG δράσεις τους. Αυτό είναι ένα μόνον από τα πολλά σημαντικά ευρήματα που παρουσιάζει η έρευνα ESG Monitor, που πραγματοποιήθηκε φέτος για πρώτη φορά στην χώρα μας από τον διεθνή όμιλο επικοινωνίας SEC Newgate και την V+O Greece και αναδεικνύει το μεγάλο χάσμα που υπάρχει μεταξύ των προσδοκιών των πολιτών και των πραγματικών επιδόσεων των επιχειρήσεων.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 83% των Ελλήνων πολιτών, ποσοστό αυξημένο κατά 7 μονάδες σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο της έρευνας, πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών (stakeholders) και όχι να δίνουν προτεραιότητα κυρίως στους μετόχους τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των επενδυτών, με ποσοστό 77%, θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να συμβάλλουν θετικά στην κοινωνία, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον, ενώ ένας στους δυο επενδυτές στη χώρα μας δηλώνει ότι θα αποεπένδυε από μια επιχείρηση, εάν αυτή επιδείκνυε παράτυπη ή ανήθικη συμπεριφορά.
ESG: Απογοητεύουν τους Ελληνες οι πραγματικές επιδόσεις κυβερνήσεων και επιχειρήσεων
Για να γεφυρωθεί αυτό το «Trust Gap», οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο που επικοινωνούν τις δράσεις ESG. Η αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην κατανόηση και την αποδοχή των ESG πρωτοβουλιών από τους πολίτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη και να συμβάλει στην αντιμετώπιση της δυσπιστίας, δεδομένου μάλιστα ότι το 75% των πολιτών ζητά πιο ξεκάθαρη επικοινωνία των δράσεων αυτών.
Κανελλοπούλου: Οι πολίτες δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να εμπιστευτούν τις επιχειρήσεις
Σύμφωνα με Τέτη Κανελλοπούλου, CEO της V+O Greece, «Η παγκόσμια έρευνα ESG Monitor της SEC Newgate αναδεικνύει ότι, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, οι Έλληνες πολίτες δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να εμπιστευτούν τις επιχειρήσεις και την Πολιτεία για θέματα ESG. Οι δράσεις και οι επενδύσεις που υλοποιούν οι επιχειρήσεις για να γίνουν πιο βιώσιμες και υπεύθυνες και να ευθυγραμμιστούν με τις ανάγκες των stakeholders τους και του περιβάλλοντος δεν γίνονται αντιληπτές, και θεωρούνται απλώς ως άλλη μια κανονιστική υποχρέωση ή συμμόρφωση. Οι πολίτες απαιτούν καλύτερη και πιο άμεση πληροφόρηση και οι εταιρείες οφείλουν να κατανοήσουν ότι μόνο έτσι θα οικοδομήσουν μια πιο ουσιαστική και διαφανή σχέση εμπιστοσύνης με τους stakeholders τους, προσδίδοντας παράλληλα επιπλέον αξία στις ESG πρωτοβουλίες τους. Χρειάζεται να βρουν νέους τρόπους να μιλήσουν, με φιλοδοξία και διαφάνεια. Να πείσουν για το υπεύθυνο έργο τους και τον ενεργό τους ρόλο στην κοινωνία».
Η έρευνα ESG Monitor διεξάγεται από τον διεθνή Όμιλο Επικοινωνίας SEC Newgate τα τελευταία τέσσερα χρόνια και εξετάζει τις αντιλήψεις του ευρύτερου κοινού και των επενδυτών σχετικά με το πώς αντιλαμβάνονται το ESG, ποια θεωρούν ότι είναι η αξία του και τι σημαίνει για τους ίδιους και τις επιχειρήσεις. Το ESG Monitor φέτος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και σε άλλες 13 χώρες μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Γαλλία, οι ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και παρουσιάζεται στη χώρα μας από την V+O Greece, μέλος του Ομίλου SEC Newgate.