
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα επειδή δεν ευθυγραμμίστηκε με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η οδηγία καλύπτει τις απαιτήσεις ασφάλειας στο σιδηροδρομικό σύστημα στο σύνολό του. Στην Ελλάδα, η Επιτροπή θεωρεί ότι υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και επίσης προέρχονται από την έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας στους εμπλεκόμενους οργανισμούς.
Η Επιτροπή σημειώνει ότι μετά την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων για την κατάσταση εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε σχέδιο δράσης, κατόπιν διαβουλεύσεων και σε συμφωνία με τις υπηρεσίες της Επιτροπής.
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Προθεσμία δύο μηνών
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, το Σχέδιο Δράσης προσφέρει τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων, και υπάρχει καλή πρόοδος στην εφαρμογή του, με την Ελλάδα να υποβάλλει ανά έκθεση ανά διμήνου στην Επιτροπή για την πρόοδο που έχει σημειωθεί.
Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες για να απαντήσει επισήμως και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που έθεσε η Επιτροπή. Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη.
Για τα διόδια
Επίσης, η Κομισιόν καλεί την χώρα μας, τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, την Πολωνία και την Πορτογαλία να μεταφέρουν πλήρως τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τα διόδια για τη χρήση οδικών υποδομών. Η σχετική οδηγία για την θεσπίζει κοινούς κανόνες για την επιβολή τελών, που βασίζονται στην απόσταση και χρονικών τελών χρήσης επιτρέποντας στα κράτη μέλη να ανακτούν το κόστος των υποδομών (κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση).
Η τροποποιητική οδηγία (ΕΕ) 2022/362 περιλαμβάνει πλέον τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα πούλμαν και τα μικρά βαρέα οχήματα. Η αναθεωρημένη οδηγία απαιτεί επίσης από τις χώρες να συμπεριλάβουν το περιβαλλοντικό κόστος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα συστήματα χρέωσης για τον καθορισμό των τελών με βάση τις εκπομπές CO2 ενός οχήματος, με στόχο τη μείωση των εκπομπών και την ενθάρρυνση καθαρότερων βαρέων οχημάτων. Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο ήταν η 25η Μαρτίου 2024. Όμως, τα οκτώ κράτη μέλη δεν έχουν κοινοποιήσει μέτρα μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.
Και τα αεροδρόμια
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να εφαρμόσει διαδικασίες προσέγγισης με βάση τις επιδόσεις και στα αεροδρόμια. Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να στείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα επειδή δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την εφαρμογή των διαδικασιών πλοήγησης βάσει απόδοσης (PBN) στα ελληνικά αεροδρόμια, όπως απαιτείται από τους εκτελεστικούς κανονισμούς της Επιτροπής .
Με τη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσίας εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών προσέγγισης με όργανα, η χρήση διαδικασιών PBN στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και στις υπηρεσίες αεροναυτιλίας προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων, όπως βελτιωμένη ασφάλεια, αυξημένη χωρητικότητα, μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και βελτιωμένη οικονομική απόδοση. Οι τρέχουσες προσγειώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια είναι ασφαλείς. Ωστόσο, η εφαρμογή των διαδικασιών προσέγγισης PBN που λείπουν στα ελληνικά αεροδρόμια θα επέτρεπε στους πιλότους να προσγειώνονται με κάθετη καθοδήγηση, βελτιώνοντας περαιτέρω την ασφάλεια. Η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024. Η απάντηση της Ελλάδας, με ημερομηνία 19 Ιουνίου, δεν παρέχει ικανοποιητικά στοιχεία, ούτε για την εφαρμογή των διαδικασιών PBN στα ελληνικά αεροδρόμια, ούτε για την εφαρμογή των διορθωτικών ενεργειών που συμφωνήθηκαν μεταξύ των Οργανισμός Ασφάλειας Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες για να απαντήσει και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Latest News

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ

ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών