Ράλι 22% σημείωσαν μετοχές της Nissan, ενώ η μετοχή της Honda Motor υποχώρησε μετά από δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης ότι οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες σκέφτονταν δυνητικά μια συγχώνευση.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Nikkei, η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν υπό μια εταιρεία χαρτοφυλακίου και σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης.
Ο Joe McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AutoForecast Solutions, είπε στο CNBC την Τετάρτη ότι η Nissan χρειάζεται μια «αναζωογόνηση» αφού η σχέση της με τη Renault δεν πήγε ως αναμενόταν.
Σύμφωνα με τους Financial Times, οι δύο εταιρείες μελετούν έναν τρόπο συνδυασμού που θα τους βοηθούσε να ανταγωνιστούν καλύτερα σε μια εποχή που οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με ταχέως αναπτυσσόμενους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και με βραδύτερη από την αναμενόμενη ζήτηση των καταναλωτών για EV.
Honda και Nissan ξεκινούν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιβεβαίωσαν την Τετάρτη ότι συζητούν στενότερη συνεργασία, αλλά διέψευσαν πληροφορίες ότι έχουν αποφασίσει για συγχώνευση.
Η διαπραγμάτευση των μετοχών της Nissan ανεστάλη, αλλά στη συνέχεια επαναλήφθηκε αφού οι εταιρείες εξέδωσαν μια δήλωση που ανέφερε ότι «εξετάζουν διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις».
Οι συνομιλίες
Οι συνομιλίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και υπάρχουν ανησυχίες για πιθανή πολιτική αντίδραση στην Ιαπωνία, επειδή η συγχώνευση δύο από τις πιο διάσημες μάρκες αυτοκινήτων της χώρας θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας, είπε στους FT ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν τις συζητήσεις.
Η Nissan και η Honda ανακοίνωσαν τον Μάρτιο ότι θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και έχουν εμβαθύνει τις συνομιλίες τους εν μέσω αβεβαιότητας σχετικά με το τι θα σημαίνει η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ ως πρόεδρος των ΗΠΑ για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Πριν από την Τετάρτη, οι μετοχές της Nissan, η οποία έχει διασταυρούμενη μετοχική δομή με τη Renault, είχαν υποχωρήσει 40% από την αρχή του έτους, μειώνοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 8,2 δισ. δολάρια. Η Honda έχει χρηματιστηριακή αξία 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η συνδυασμένη εταιρεία θα καταταγεί ως η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πίσω από την Toyota και τη Volkswagen με βάση τους όγκους πωλήσεων του περασμένου έτους, δίνοντάς της την κλίμακα να πραγματοποιήσει επενδύσεις για να ανταγωνιστεί την Tesla και την κινεζική BYD.
Αναζητώντας διάσωση
Η Nissan παρουσίασε τον Νοέμβριο ένα σχέδιο έκτακτης ανάκαμψης που περιελάμβανε απώλειες 9.000 θέσεων εργασίας , λέγοντας ότι θα μείωνε την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα κατά 20%. Η εταιρεία υποβάθμισε την καθοδήγηση των κερδών της για δεύτερη φορά φέτος, αφού υποχώρησε σε ζημιές το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Η Nissan αναζητούσε έναν βασικό επενδυτή εδώ και αρκετούς μήνες και οι Financial Times τον περασμένο μήνα ανέφεραν ότι εξετάζονται « όλες οι επιλογές », συμπεριλαμβανομένης της συγχώνευσης με τη Honda.
Οι διαχειριστές κεφαλαίων στο Τόκιο δήλωσαν ότι θα ήταν πολύ δύσπιστοι για οποιαδήποτε συγχώνευση, λόγω της αλληλεπικάλυψης μεταξύ των επιχειρήσεων της Nissan και της Honda και της πιθανότητας μεγάλων απολύσεων και διαγραφών.
«Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η Honda θα το έκανε αυτό χωρίς κάποιο είδος επιδότησης ή εγγύησης από την ιαπωνική κυβέρνηση, γιατί είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς ποια κομμάτια της Nissan Honda θα ήθελε πραγματικά», δήλωσε ο επικεφαλής ενός μεγάλου fund.
Τον Αύγουστο, η Honda και η Nissan δήλωσαν ότι θα κυκλοφορήσουν ένα EV μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να αναπτύξουν από κοινού λογισμικό.
Μια συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda θα δώσει στη διευρυμένη εταιρεία ένα σημαντικό αποτύπωμα παραγωγής στις ΗΠΑ, βοηθώντας και τις δύο μάρκες να ελαχιστοποιήσουν δυνητικά τον αντίκτυπο των δασμών που προτείνει ο Τραμπ στις εισαγωγές από το Μεξικό. Η Nissan έχει σημαντικές παραγωγικές δραστηριότητες στο Μεξικό.
Latest News
Υποβαθμίζει τις γαλλικές τράπεζες η Moody's
Η πολιτική αναταραχή στη Γαλλία έχει πλήξει σημαντικά το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας
Η ώρα της Fed: Γιατί έχει σημασία η σημερινή συνεδρίαση - Τι θα κάνει με τα επιτόκια
H Federal Reserve πραγματοποιεί απόψε στην τελευταία της συνεδρίαση πριν αναλάβει τα ηνία ο Ντόναλντ Τραμπ
«Θαμπώνει» η αγορά πολυτέλειας - Γιατί η Louis Vuitton δυσκολεύεται αλλά η Hermès όχι
Οι ανησυχίες ότι η αγορά στα είδη πολυτέλειας πιάνει κορυφή είναι υπερβολικές, εκτιμά ο Economist, περιγράφοντας την εικόνα των πολυτελών brands
Το πολιτικό χάος δίνει τη «χαριστική βολή» στην οικονομία της Γαλλίας
Ο νέος πρωθυπουργός καλείται να λύσει τον γόρδιο δεσμό στη Γαλλία και να φέρει τη χώρα σε ισορροπία
O Olivier Gavalda αναλαμβάνει τα ηνία της Credit Agricole
Ο νέος επικεφαλής της Credit Agricole αναμένεται να αναλάβει επισήμως τα καθήκοντά του μετά τη γενική συνέλευση στις 14 Μαΐου
Γιατί κάποιοι ανησυχούν μήπως στερέψουν τα βαρέλια από μπίρα Guinness
H Guinness ήταν πάντα ένα προϊόν με αρκετά μεγάλο όγκο πωλήσεων, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Γαλλία – Γερμανία: Οι πολιτικοί τριγμοί και οι οικονομικές επιπτώσεις στην ευρωζώνη
Πού μετατοπίζεται η αναπτυξιακή δυναμική της Ευρώπης
Ο Μασκ θέλει το τέλος των επανδρωμένων μαχητικών; - Οι «μπηχτές» για τα F-35
Ο Ίλον Μασκ έχει βάλει στο στόχαστρο των δαπανηρό στόλο των μαχητικών F-35 που συντηρούν οι Ηνωμένες Πολιτείες
Η «μακιαβελική» μάχη δύο επιχειρηματιών για το μέλλον της ιταλικής χρηματοοικονομίας
Αντρέα Ορσέλ και Φραντσέσκο Γκαετάνο Καλταγκιρόνε έχουν τις δικές τους βλέψεις για το επιχειρηματικό μέλλον στην Ιταλία