Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Κίνα και την Tesla στο μέτωπο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) προκαλεί τεράστιες αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφού απειλεί πανίσχυρες μέχρι τώρα ιαπωνικές και γερμανικές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν συνέργειες και δραστικές αλλαγές στην παραγωγή για να μείνουν ανταγωνιστικές.
Η επέλαση πιο προσιτών EV από κινεζικές εταιρείες –κυρίως την BYD- και οι νέες τεχνολογίες από την Tesla έρχονται να προστεθούν σε έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις εταιρείες, αλλάζοντας το χάρτη. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ειδικά στην Ευρώπη πιέζουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, απειλώντας ότι εάν καθυστερήσουν τη μετάβαση θα πληρώνουν μεγάλα πρόστιμα. Από το νέο έτος οι κανονισμοί της ΕΕ απαιτούν περίπου το ένα στα πέντε οχήματα που ταξινομούν οι εταιρείες να είναι ηλεκτρικό, για να μην υπάρχουν τέτοιες ποινές.
Στα σκαριά mega deal Honda με Nissan – Η ιαπωνική απάντηση στα EV
Στα πλαίσια όλων αυτών των εξελίξεων, η προσέγγιση της Honda με τη Nissanέκανε αίσθηση στην αγορά. Οι δύο εταιρείες θέλουν να εμβαθύνουν σημαντικά τις σχέσεις τους ή ακόμη και να προχωρήσουν σε συγχώνευση δραστηριοτήτων, με κύριο στόχο να μπουν πιο δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ενάντια στους Κινέζους και την Tesla. Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερο μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%.
Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε εταιρεία με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων, φέρνοντάς την στη τρίτη θέση παγκοσμίως πίσω από τον όμιλο Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Οι μετοχές της Nissan, εταιρείας που αντιμετώπιζε πιο μεγάλες προκλήσεις μετά τη χαλάρωση της συνεργασίας με τη Renault, είχαν άνοδο έως 24% την Τετάρτη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Αυτές της Mitsubishi είχαν κέρδη έως 20% ενώ της Honda υποχωρούσαν 3%.
Εξελίξεις και στην Ευρώπη
Την ίδια στιγμή στη Γερμανία, το άλλο μεγάλο μέτωπο αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις εργαζομένων και Volkswagen για μεγάλες περικοπές κόστους, πιθανό κλείσιμο εργοστασίων, πιθανές απολύσεις και γενικότερες αλλαγές εργασιακών συνθηκών. Επίσης σε αναδιάρθρωση προχωρά και ο μεγάλος όμιλος της Stellantis που ελέγχει μεταξύ άλλων τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks και Vauxhall.
Ο ρόλος του Τραμπ
Οποιοδήποτε επίσης μεγαντίλ αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, όπως έχουν όλες σχεδόν, θα έμπαινε στο μικροσκόπιο της νέας κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ που θα αναλάβει την εξουσία στις ΗΠΑ από τις 20 Ιανουαρίου 2025.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να υιοθετήσει σκληρή γραμμή για εισαγόμενα οχήματα στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στα άλλα έχει απειλήσει με δασμούς 25% στα οχήματα που αποστέλλονται από τον Καναδά και το Μεξικό. Έτσι, θα μπορούσε να ζητήσει παραχωρήσεις και εγγυήσεις από τη Honda και τη Nissan για να εγκρίνει οποιοδήποτε ντιλ που θα αφορά τις ΗΠα, ανέφεραν πηγές του Reuters. Η Honda και η Nissan παράγουν μεταξύ άλλων οχήματα στο Μεξικό για εξαγωγή στις ΗΠΑ.
Ο πόλεμος τιμών
Από το 2023 έχει ξεκινήσει πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά, αρχικά μεταξύ Tesla και BYD. Στη συνέχεια όμως επεκτάθηκε ο πόλεμος αυτός παντού, ειδικά μετά τους νέους πολύ αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, στους οποίους έχουν αντιδράσει όλες οι παραδοσιακές εταιρείες αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τώρα όμιλοι κολοσσοί όπως Volkswagen, Stellantis, Honda και Nissan αναζητούν τρόπους μείωσης του κόστους και επιτάχυνσης της εξέλιξης οχημάτων νέας τεχνολογίας. Για εταιρείες όπως η Honda και η Nissan οι συγχωνεύσεις είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ανέφεραν πηγές στο Reuters.
Latest News
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.
Ερχονται ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα στην Ελλάδα - Η συμφωνία Hellenic Seaplanes - Elfly Group
Η Hellenic Seaplanes προχωρά στην καταρχήν δέσμευση για την απόκτηση δέκα ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων
Ο Τραμπ... ξηλώνει την πολιτική Μπάιντεν στα EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα - Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV
Νέα «καμπανάκι» Κομισιόν στην Ελλάδα για τα απόβλητα
Η Κομισιόν δίνει δίμηνη προθεσμία για συμμόρφωση διαφορετικά μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Η επικοινωνία καταλύτης στις ESG πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων
Το 83% των Ελλήνων πολιτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών και όχι να δίνουν προτεραιότητα κυρίως στους μετόχους τους
Γιατί οι πιπεριές τσίλι κινδυνεύουν να χάσουν την καυτερή γεύση τους
Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει μόνο την παραγωγή στις πιπεριές τσίλι αλλά και τη γεύση τους - Τι λένε επιστήμονες
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.