![Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα ηλεκτρικά οχήματα αλλάζουν το χάρτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/battery.jpg)
Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Κίνα και την Tesla στο μέτωπο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) προκαλεί τεράστιες αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφού απειλεί πανίσχυρες μέχρι τώρα ιαπωνικές και γερμανικές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν συνέργειες και δραστικές αλλαγές στην παραγωγή για να μείνουν ανταγωνιστικές.
Η επέλαση πιο προσιτών EV από κινεζικές εταιρείες –κυρίως την BYD- και οι νέες τεχνολογίες από την Tesla έρχονται να προστεθούν σε έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις εταιρείες, αλλάζοντας το χάρτη. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ειδικά στην Ευρώπη πιέζουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, απειλώντας ότι εάν καθυστερήσουν τη μετάβαση θα πληρώνουν μεγάλα πρόστιμα. Από το νέο έτος οι κανονισμοί της ΕΕ απαιτούν περίπου το ένα στα πέντε οχήματα που ταξινομούν οι εταιρείες να είναι ηλεκτρικό, για να μην υπάρχουν τέτοιες ποινές.
Στα σκαριά mega deal Honda με Nissan – Η ιαπωνική απάντηση στα EV
Στα πλαίσια όλων αυτών των εξελίξεων, η προσέγγιση της Honda με τη Nissanέκανε αίσθηση στην αγορά. Οι δύο εταιρείες θέλουν να εμβαθύνουν σημαντικά τις σχέσεις τους ή ακόμη και να προχωρήσουν σε συγχώνευση δραστηριοτήτων, με κύριο στόχο να μπουν πιο δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ενάντια στους Κινέζους και την Tesla. Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερο μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%.

Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε εταιρεία με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων, φέρνοντάς την στη τρίτη θέση παγκοσμίως πίσω από τον όμιλο Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Οι μετοχές της Nissan, εταιρείας που αντιμετώπιζε πιο μεγάλες προκλήσεις μετά τη χαλάρωση της συνεργασίας με τη Renault, είχαν άνοδο έως 24% την Τετάρτη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Αυτές της Mitsubishi είχαν κέρδη έως 20% ενώ της Honda υποχωρούσαν 3%.
Εξελίξεις και στην Ευρώπη
Την ίδια στιγμή στη Γερμανία, το άλλο μεγάλο μέτωπο αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις εργαζομένων και Volkswagen για μεγάλες περικοπές κόστους, πιθανό κλείσιμο εργοστασίων, πιθανές απολύσεις και γενικότερες αλλαγές εργασιακών συνθηκών. Επίσης σε αναδιάρθρωση προχωρά και ο μεγάλος όμιλος της Stellantis που ελέγχει μεταξύ άλλων τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks και Vauxhall.
Ο ρόλος του Τραμπ
Οποιοδήποτε επίσης μεγαντίλ αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, όπως έχουν όλες σχεδόν, θα έμπαινε στο μικροσκόπιο της νέας κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ που θα αναλάβει την εξουσία στις ΗΠΑ από τις 20 Ιανουαρίου 2025.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να υιοθετήσει σκληρή γραμμή για εισαγόμενα οχήματα στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στα άλλα έχει απειλήσει με δασμούς 25% στα οχήματα που αποστέλλονται από τον Καναδά και το Μεξικό. Έτσι, θα μπορούσε να ζητήσει παραχωρήσεις και εγγυήσεις από τη Honda και τη Nissan για να εγκρίνει οποιοδήποτε ντιλ που θα αφορά τις ΗΠα, ανέφεραν πηγές του Reuters. Η Honda και η Nissan παράγουν μεταξύ άλλων οχήματα στο Μεξικό για εξαγωγή στις ΗΠΑ.
Ο πόλεμος τιμών
Από το 2023 έχει ξεκινήσει πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά, αρχικά μεταξύ Tesla και BYD. Στη συνέχεια όμως επεκτάθηκε ο πόλεμος αυτός παντού, ειδικά μετά τους νέους πολύ αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, στους οποίους έχουν αντιδράσει όλες οι παραδοσιακές εταιρείες αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τώρα όμιλοι κολοσσοί όπως Volkswagen, Stellantis, Honda και Nissan αναζητούν τρόπους μείωσης του κόστους και επιτάχυνσης της εξέλιξης οχημάτων νέας τεχνολογίας. Για εταιρείες όπως η Honda και η Nissan οι συγχωνεύσεις είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ανέφεραν πηγές στο Reuters.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων