![Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα ηλεκτρικά οχήματα αλλάζουν το χάρτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/battery.jpg)
Ο μεγάλος ανταγωνισμός από την Κίνα και την Tesla στο μέτωπο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) προκαλεί τεράστιες αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφού απειλεί πανίσχυρες μέχρι τώρα ιαπωνικές και γερμανικές εταιρείες, οι οποίες εξετάζουν συνέργειες και δραστικές αλλαγές στην παραγωγή για να μείνουν ανταγωνιστικές.
Η επέλαση πιο προσιτών EV από κινεζικές εταιρείες –κυρίως την BYD- και οι νέες τεχνολογίες από την Tesla έρχονται να προστεθούν σε έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις εταιρείες, αλλάζοντας το χάρτη. Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ειδικά στην Ευρώπη πιέζουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, απειλώντας ότι εάν καθυστερήσουν τη μετάβαση θα πληρώνουν μεγάλα πρόστιμα. Από το νέο έτος οι κανονισμοί της ΕΕ απαιτούν περίπου το ένα στα πέντε οχήματα που ταξινομούν οι εταιρείες να είναι ηλεκτρικό, για να μην υπάρχουν τέτοιες ποινές.
Στα σκαριά mega deal Honda με Nissan – Η ιαπωνική απάντηση στα EV
Στα πλαίσια όλων αυτών των εξελίξεων, η προσέγγιση της Honda με τη Nissanέκανε αίσθηση στην αγορά. Οι δύο εταιρείες θέλουν να εμβαθύνουν σημαντικά τις σχέσεις τους ή ακόμη και να προχωρήσουν σε συγχώνευση δραστηριοτήτων, με κύριο στόχο να μπουν πιο δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ενάντια στους Κινέζους και την Tesla. Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερο μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%.

Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε εταιρεία με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων, φέρνοντάς την στη τρίτη θέση παγκοσμίως πίσω από τον όμιλο Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Οι μετοχές της Nissan, εταιρείας που αντιμετώπιζε πιο μεγάλες προκλήσεις μετά τη χαλάρωση της συνεργασίας με τη Renault, είχαν άνοδο έως 24% την Τετάρτη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Αυτές της Mitsubishi είχαν κέρδη έως 20% ενώ της Honda υποχωρούσαν 3%.
Εξελίξεις και στην Ευρώπη
Την ίδια στιγμή στη Γερμανία, το άλλο μεγάλο μέτωπο αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις εργαζομένων και Volkswagen για μεγάλες περικοπές κόστους, πιθανό κλείσιμο εργοστασίων, πιθανές απολύσεις και γενικότερες αλλαγές εργασιακών συνθηκών. Επίσης σε αναδιάρθρωση προχωρά και ο μεγάλος όμιλος της Stellantis που ελέγχει μεταξύ άλλων τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks και Vauxhall.
Ο ρόλος του Τραμπ
Οποιοδήποτε επίσης μεγαντίλ αυτοκινητοβιομηχανίας με μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, όπως έχουν όλες σχεδόν, θα έμπαινε στο μικροσκόπιο της νέας κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ που θα αναλάβει την εξουσία στις ΗΠΑ από τις 20 Ιανουαρίου 2025.
Ο Τραμπ έχει υποσχεθεί να υιοθετήσει σκληρή γραμμή για εισαγόμενα οχήματα στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στα άλλα έχει απειλήσει με δασμούς 25% στα οχήματα που αποστέλλονται από τον Καναδά και το Μεξικό. Έτσι, θα μπορούσε να ζητήσει παραχωρήσεις και εγγυήσεις από τη Honda και τη Nissan για να εγκρίνει οποιοδήποτε ντιλ που θα αφορά τις ΗΠα, ανέφεραν πηγές του Reuters. Η Honda και η Nissan παράγουν μεταξύ άλλων οχήματα στο Μεξικό για εξαγωγή στις ΗΠΑ.
Ο πόλεμος τιμών
Από το 2023 έχει ξεκινήσει πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά, αρχικά μεταξύ Tesla και BYD. Στη συνέχεια όμως επεκτάθηκε ο πόλεμος αυτός παντού, ειδικά μετά τους νέους πολύ αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, στους οποίους έχουν αντιδράσει όλες οι παραδοσιακές εταιρείες αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τώρα όμιλοι κολοσσοί όπως Volkswagen, Stellantis, Honda και Nissan αναζητούν τρόπους μείωσης του κόστους και επιτάχυνσης της εξέλιξης οχημάτων νέας τεχνολογίας. Για εταιρείες όπως η Honda και η Nissan οι συγχωνεύσεις είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, ανέφεραν πηγές στο Reuters.


Latest News
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ