Η ραγδαία άνοδος της αξίας του Bitcoin έχει τραβήξει την προσοχή των πολυτελών επωνυμιών μόδας και των εμπόρων λιανικής, προκαλώντας περαιτέρω ενδιαφέρον για την προσφορά κρυπτονομισμάτων ως μέσου πληρωμής για την αξιοποίηση νέων πηγών πλούτου και την οικοδόμηση πίστης με επενδυτές κρυπτονομισμάτων.

Μέχρι πρόσφατα, μόνο λίγες επωνυμίες πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των LVMH και Kering έχουν πειραματιστεί με την αποδοχή κρυπτονομισμάτων για πληρωμές.

Κρυπτονομίσματα: Οι βαρόνοι κρυπτονομισμάτων που θα απογειωθούν επί Τραμπ

Τις τελευταίες εβδομάδες, το πολυτελές γαλλικό πολυκατάστημα Printemps ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Binance το μεγαλύτερο ανταλλακτήριο ψηφιακών νομισμάτων στον κόσμο, και τη γαλλική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας Lyzi για να δεχτεί κρυπτονομίσματα, όπως bitcoin και ethereum στα καταστήματά του στη Γαλλία. Η κίνηση, που έρχεται καθώς ανεβαίνει το bitcoin, έχει παρατηρηθεί από άλλες μάρκες και εμπόρους λιανικής που δείχνουν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν.

Bitcoin

Αυξανόμενο ενδοαφέρον για πληρωμές σε κρυπτονομίσματα

«Υπήρξαν αρκετές κλήσεις – προκάλεσε ενδιαφέρον», δήλωσε στο Reuters ο Ντέβιντ Πρινσάι, πρόεδρος της Binance France, ο οποίος είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με άλλες εταιρείες πολυτελείας.

Η κατασκευάστηρια πολυτελών αναπτήρων και στυλό S.T. Dupont είπε στο Reuters ότι σκοπεύει να δεχτεί πληρωμές με κρυπτονομίσματα σε δύο καταστήματα στο Παρίσι πριν από τις γιορτές.

Στον τομέα των εμπειριών, η εταιρεία κρουαζιέρας Virgin Voyages ξεκίνησε αυτόν τον μήνα να προσφέρει το πρώτο της προϊόν που δέχεται bitcoin ως επιλογή πληρωμής, προσφέροντας ετήσιο πάσο $120.000 για έως και ένα χρόνο ταξιδιών στα κρουαζιερόπλοιά της.

Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι τα κρυπτονομίσματα, όπως το bitcoin, είναι περιουσιακά στοιχεία υψηλού κινδύνου, με περιορισμένες χρήσεις στον πραγματικό κόσμο. Η υψηλή αστάθεια ήταν ένα άλλο εμπόδιο στην ευρεία υιοθέτησή τους ως μέσο πληρωμής.

Ωστόσο, η υποστήριξη από τον εκλεγμένο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος αναμένεται να φέρει πιο φιλική ρύθμιση για τα ηλεκτρονικά νομίσματα, έχει τροφοδοτήσει άνοδο ρεκόρ για το bitcoin. Οι αναλυτές της S&P λένε ότι η πραγματικότητα αρχίζει να αλλάζει, σημειώνοντας ότι η καινοτομία blockchain στις χρηματοπιστωτικές αγορές θα μπορούσε να αυξήσει την προβλεψιμότητα για τα κρυπτονομίσματα.

Αναζήτηση καινοτόμου branding

Οι μάρκες πολυτελείας προσπαθούν εδώ και καιρό να εξυπηρετήσουν εύπορους αγοραστές από τη βιομηχανία της τεχνολογίας ανοίγοντας καταστήματα σε πολυτελή εμπορικά κέντρα της Silicon Valley για προϊόντα όπως το Hermes Apple Watch, για παράδειγμα, που συνδυάζει επώνυμα, ραμμένα δερμάτινα λουριά της γαλλικής κατασκευάστριας τσαντών Birkin με το ρολόι του τεχνολογικού γίγαντα Apple.

Τώρα, ο νέος πλούτος που δημιουργήθηκε από τα πρόσφατα υψηλά του bitcoin, που ξεπέρασε τα $107.000  τη Δευτέρα, έρχεται καθώς η βιομηχανία πολυτελείας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ύφεση εδώ και χρόνια και αναζητά νέες πηγές ανάπτυξης.

Η προσφορά πληρωμών σε κρυπτονομίσματα μπορεί να είναι ένας τρόπος για τις εταιρείες να χαρακτηριστούν καινοτόμες και όχι  «μια μουχλιασμένη παλιά μάρκα που πουλάει μόνο σε ηλικιωμένους», δήλωσε ο Άντριου Ο’ Νιλ, επικεφαλής αναλυτής ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων στην S&P Global Ratings.

Η επιλογή αυτού του είδους πληρωμής παραμένει σε μεγάλο βαθμό συμβολική. Οι έμποροι λιανικής συνήθως μετατρέπουν εκ νέου τα κεφάλαια σε ευρώ ή δολάρια για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους μεταβλητότητας, ενώ για τους περισσότερους αγοραστές, οι τρόποι πληρωμής θεωρούνται συνολικά ως «κάτι που έχει λυθεί» ήδη από πλατφόρμες συναλλαγών όπως το PayPal ή Venmo , είπε ο Ο’ Νιλ.

Αλλά για τους επενδυτές bitcoin που έχουν δει μια ισχυρή άνοδο στην αξία της επένδυσής τους, τα πολυτελή αγαθά  είναι μια προφανής επιλογή για τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου κάποιου, λένε οι αναλυτές. ethereum

Προσελκύοντας τους νεότερους

Ο Γκρέγκορι Μπουτ, επικεφαλής πελατών και ψηφιακών υποθέσεων για τον όμιλο πολυτελείας Kering, περιέγραψε τη στρατηγική του ομίλου ως προς την τεχνολογία ως «δοκιμάζω και μαθαίνω» και όχι «περιμένω και θα δούμε». Τόνισε τον εναγκαλισμό των νέων τεχνολογιών ως κλειδί για την προσέγγιση νεότερων και ασιατικών πελατών.

Το αστέρι της Kering, η Gucci, διαθέτει από το 2022 αγορές μέσω 10 κρυπτονομισμάτων για τα περισσότερα από τα προϊόντα της στις ΗΠΑ.

Η Printemps εργάζεται για να επεκτείνει την υπηρεσία πληρωμών κρυπτονομισμάτων στη Νέα Υόρκη, όπου σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα λιανικής πώλησης πολλαπλών εμπορικών σημάτων στην Wall Street τον Μάρτιο.

Η άνοδος του Bitcoin στα τέλη του 2021 προκάλεσε ένα αρχικό κύμα ενδιαφέροντος από πολυτελείς επωνυμίες, όπως την Tag Heuer καθώς και την Gucci, που δέχτηκε πληρωμές σε κρυπτονομίσματα το επόμενο έτος για ορισμένες αγορές στις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Crypto