Οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν και τα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά και κατά συνέπεια και τις τιμές των προϊόντων καθώς η όποια επιβάρυνση στην φόρτωση και εκφόρτωση των προϊόντων, θα μετακυλισθεί στον τελικό καταναλωτή.
Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες ένα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco, με αντικείμενο τις αυξήσεις των τιμολογίων φορτοεκφόρτωσης containers.
Huawei: Δημιουργεί Ευρωπαϊκό Κόμβο Logistics στο λιμάνι του Πειραιά
Τόσο η ΟΛΠ ΑΕ όσο και η ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco Shipping Ports) έχουν ενημερώσει τους χρήστες ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα επίπεδα του 15%-16% των τιμολογίων φορτοεκφόρτωσης. Αυξήσεις που έχουν τεθεί σε διαβούλευση με τις ναυτιλιακές εταιρείες μέσω της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), που εκπροσωπεί τους ναυτιλιακούς πράκτορες στο μεγάλο λιμάνι. Στην όλη συζήτηση παρενέβη και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) που ζήτησε σχετική ενημέρωση κάτι που αναμένεται να πράξει τελικά η ΣΕΠ.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο συναντήσεις μεταξύ των Κινέζων της Cosco και της ΔΝΕ χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει ολοκλήρωση των συζητήσεων και κάποια συμφωνία. Τις αμέσως επόμενες ημέρες πάντως αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.
Η ΔΝΕ από την πλευρά της αντιπροτείνει ποσοστά αύξησης χαμηλότερη του 10% καθώς αναγνωρίζει την ανάγκη αναπροσαρμογής των τιμολογίων λόγω της γενικότερης ανόδου του κόστους λειτουργίας των εγκαταστάσεων το λιμάνι.
Από τη πλευρά τους οι κινέζοι δικαιολογούν την πρόθεση τους να προχωρήσουν σε αυξήσεις από το γεγονός ότι τα τρία τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει καμία αναπροσαρμογή των τιμολογίων. Επίσης επικαλούνται κυρίως το αυξημένο μισθολογικό κόστος όσο και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος. Ωστόσο όπως εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς οι αυξήσεις που ζητούν ΣΕΠ και ΟΛΠ είναι ιδιαίτερα υψηλές.
Μπορεί να δικαιολογείται κάποια αύξηση όχι όμως σε αυτά τα επίπεδα αναφέρουν στα ΝΕΑ παράγοντες του χώρου και συμπληρώνουν με νόημα ότι το λιμάνι έχει εκ των πραγμάτων και μια μονοπωλιακή θέση με τους χρήστες να μην έχουν εναλλακτική λύση όπως συμβαίνει σε άλλους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. . Μάλιστα η μεσοσταθμική αύξηση είναι στο 15% αλλά σε επιμέρους εργασίες είναι και πολύ μεγαλύτερη. Τα τιμολόγια αφορούν τις εργασίες φορτοεκφόρτωσης φορτίου, τα τέλη αποθήκευσης και μιας σειρά άλλων εργασιών που πραγματοποιούνται στο λιμάνι
Πληροφορίες από την ΣΕΠ αναφέρουν ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση και θα υπάρξουν επίσης ανακοινώσεις. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται η τελική αύξηση να είναι σε χαμηλότερα από τα προτεινόμενα επίπεδα. Άλλωστε όπως σημειώνουν κύκλοι της ΣΕΠ γι αυτό γίνεται η διαβούλευση προκειμένου να εισακουσθούν και οι εύλογες αιτιάσεις των φορέων και χρηστών του λιμανιού.
Latest News
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη