
Οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν και τα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά και κατά συνέπεια και τις τιμές των προϊόντων καθώς η όποια επιβάρυνση στην φόρτωση και εκφόρτωση των προϊόντων, θα μετακυλισθεί στον τελικό καταναλωτή.
Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες ένα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco, με αντικείμενο τις αυξήσεις των τιμολογίων φορτοεκφόρτωσης containers.
Huawei: Δημιουργεί Ευρωπαϊκό Κόμβο Logistics στο λιμάνι του Πειραιά
Τόσο η ΟΛΠ ΑΕ όσο και η ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco Shipping Ports) έχουν ενημερώσει τους χρήστες ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα επίπεδα του 15%-16% των τιμολογίων φορτοεκφόρτωσης. Αυξήσεις που έχουν τεθεί σε διαβούλευση με τις ναυτιλιακές εταιρείες μέσω της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), που εκπροσωπεί τους ναυτιλιακούς πράκτορες στο μεγάλο λιμάνι. Στην όλη συζήτηση παρενέβη και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) που ζήτησε σχετική ενημέρωση κάτι που αναμένεται να πράξει τελικά η ΣΕΠ.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο συναντήσεις μεταξύ των Κινέζων της Cosco και της ΔΝΕ χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει ολοκλήρωση των συζητήσεων και κάποια συμφωνία. Τις αμέσως επόμενες ημέρες πάντως αναμένονται οι σχετικές ανακοινώσεις.
Η ΔΝΕ από την πλευρά της αντιπροτείνει ποσοστά αύξησης χαμηλότερη του 10% καθώς αναγνωρίζει την ανάγκη αναπροσαρμογής των τιμολογίων λόγω της γενικότερης ανόδου του κόστους λειτουργίας των εγκαταστάσεων το λιμάνι.
Από τη πλευρά τους οι κινέζοι δικαιολογούν την πρόθεση τους να προχωρήσουν σε αυξήσεις από το γεγονός ότι τα τρία τελευταία χρόνια δεν έχει γίνει καμία αναπροσαρμογή των τιμολογίων. Επίσης επικαλούνται κυρίως το αυξημένο μισθολογικό κόστος όσο και το υψηλότερο ενεργειακό κόστος. Ωστόσο όπως εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς οι αυξήσεις που ζητούν ΣΕΠ και ΟΛΠ είναι ιδιαίτερα υψηλές.
Μπορεί να δικαιολογείται κάποια αύξηση όχι όμως σε αυτά τα επίπεδα αναφέρουν στα ΝΕΑ παράγοντες του χώρου και συμπληρώνουν με νόημα ότι το λιμάνι έχει εκ των πραγμάτων και μια μονοπωλιακή θέση με τους χρήστες να μην έχουν εναλλακτική λύση όπως συμβαίνει σε άλλους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. . Μάλιστα η μεσοσταθμική αύξηση είναι στο 15% αλλά σε επιμέρους εργασίες είναι και πολύ μεγαλύτερη. Τα τιμολόγια αφορούν τις εργασίες φορτοεκφόρτωσης φορτίου, τα τέλη αποθήκευσης και μιας σειρά άλλων εργασιών που πραγματοποιούνται στο λιμάνι
Πληροφορίες από την ΣΕΠ αναφέρουν ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση και θα υπάρξουν επίσης ανακοινώσεις. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται η τελική αύξηση να είναι σε χαμηλότερα από τα προτεινόμενα επίπεδα. Άλλωστε όπως σημειώνουν κύκλοι της ΣΕΠ γι αυτό γίνεται η διαβούλευση προκειμένου να εισακουσθούν και οι εύλογες αιτιάσεις των φορέων και χρηστών του λιμανιού.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων