Το σήμα εκκίνησης για την κατασκευή του νέου λιμανιού στη Σαντορίνη δίνει η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών».
Με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου που φέρει τον τίτλο «Κατασκευή νέου λιμένα Θήρας Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 π.δ. 82/2023» προστίθεται στο ΠΔ παράγραφο που αναφέρεται στο νέο λιμάνι Θήρας που προβλέπει ότι «οι μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή του νέου λιμένα στη Νήσο Θήρα, καθώς και οι αναγκαίες μελέτες των συνοδών έργων στη στεριά και στην ακτογραμμή, ολοκληρώνονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αναλαμβάνουν και τη δημοπράτηση και την κατασκευή των σχετικών έργων».
Σαντορίνη: «Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι – Η νέα θέση, η Καλντέρα και το τελεφερίκ
Επίσης στο ίδιο σχέδιο νόμου στο άρθρο πέντε ορίζεται το ΤΑΙΠΕΔ ως αρχή σχεδιασμού για τους λιμένες Αθηνιού και Φηρών, αρμοδιότητας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, καθώς και ο νέος λιμένας Σαντορίνης αλλά και για τους τουριστικούς λιμένες που βρίσκονται σε ζώνη λιμένα ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας.
Μάλιστα η συγκεκριμένη ρύθμιση προβλέπει ότι τα παραπάνω λιμάνια διαθέτουν αναπτυξιακό πρόγραμμα και μελέτη διαχείρισης λιμένα (master plan).
Καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο σημείο του αρχικού σχεδίου αναγκάζει να μετατοπιστεί η θέση του νέου λιμανιού
Η χωροθέτηση
Επιπλέον με την ίδια τροπολογία μεταφέρεται πλέον η αρμοδιότητα της χωροθέτησης των τουριστικών λιμένων εντός ζώνης λιμένα από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Αυτή η ρύθμιση επιταχύνει τις διαδικασίες χωροθέτησης καθώς οι μαρίνες μέσα στα λιμάνια θα χωροθετούνται με το master plan του λιμένα.
Υπενθυμίζεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο της Σαντορίνης έχει πάρει απόφαση για τη θέση του νέου λιμανιού και περιμένει τη χωροθέτησή του. Θέλουμε ένα λιμάνι πιο σύγχρονο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του τόπου, είχε δηλώσει στον ot.gr ο δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γιώργος Νομικός είχε επισημάνει ότι το νέο λιμάνι σε συνδυασμό και με τα μέτρα ελέγχου της ροής των κρουαζιερόπλοιων που έχουν ληφθεί θα φέρουν μια τάξη στη μελλοντική τουριστική εικόνα της Σαντορίνης.
Όσον αφορά το λιμάνι όλα δείχνουν ότι θα γίνει στον Μονόλιθο όχι όμως εκεί ακριβώς που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας. Δεδομένου ότι στο ίδιο σημείο υπάρχει καλώδιο του ΑΔΜΗΕ, φαίνεται να προκρίνεται η λύση της μικρής μετατόπισης της θέσης του νέου λιμανιού.
Νέα μαρίνα
Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ακόμη την κατασκευή νέας μαρίνας στην ίδια περιοχή όπως και άλλα έργα βελτίωσης των υποδομών της Σαντορίνης, που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα με την κρουαζιέρα όπως π.χ. δεύτερο τελεφερίκ. Παράλληλα τρέχουν και τα άλλα μέτρα όπως η κατάρτιση συστήματος διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), μέτρα για το χωροταξικό, άλλα έργα υποδομής (διαχείριση απορριμμάτων κ.λπ.).
Η δημιουργία νέου λιμανιού στη Σαντορίνη ήταν δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος είχε δηλώσει από τα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου ότι «η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως ένα νέο λιμάνι και ήδη το δρομολογούμε αυτό».
Latest News
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα