Η πιθανή συγχώνευση της Honda με την Nissan θα βοηθήσει τις δύο εταιρείες να ανταπεξέλθουν με τον καλύτερο τρόπο στην επεκτατική πολιτική των Κινέζων στον χώρο της αυτοκίνησης.
Honda και Nissan ξεκινούν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
Η τεχνογνωσία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι προβληματίζει όλες τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όταν για την Ιαπωνία αυτός ο τομέας αποτελεί την οικονομική μηχανή της χώρας εδώ και πολλά χρόνια.
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και η Nissan, η τρίτη μεγαλύτερη, βρίσκονται σε συνομιλίες για να συγχωνευτούν. Τόσο η Honda όσο και η Nissan έχουν χάσει σημαντικά ποσοστά πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς η BYD και άλλες κινεζικές εταιρείες κερδίζουν συνεχώς έδαφος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Honda ανέφερε πτώση πωλήσεων τριμήνου τον προηγούμενο μήνα 15% στα τριμηνιαία κέρδη, ενώ η Nissan σχεδιάζει να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως και την παραγωγική ικανότητα κατά 20%, λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Honda – Nissan: Πολλοί λόγοι για να συγχωνευτούν
Όλα αυτά δείχνουν ότι οι δύο εταιρείες έχουν πολλούς λόγους για να συγχωνευτούν, καθώς μια επικείμενη συνεργασία θα δώσει οικονομική ανάσα και στις δύο εταιρείες. Αρκετοί σημειώνουν πως μια μεγάλη πτώση πωλήσεων θα ήταν ιδιαίτερα επώδυνη για την Ιαπωνία, καθώς είναι ο ισχυρότερος κλάδος της τέταρτης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο και η θέση της Ιαπωνίας σε σχέση με άλλους βασικούς κλάδους έχει μειωθεί.
Η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Ιαπωνίας ανήλθε συνολικά σε περίπου 60.000 εταιρείες τον Μάιο, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Teikoku Databank. Οι συνολικές επιχειρηματικές συναλλαγές υπολογίστηκαν σε 270 δισεκατομμύρια δολάρια, που ισοδυναμεί με το 7% του ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας το 2023. Ο κλάδος απασχολεί πάνω από 5 εκατομμύρια ανθρώπους, που αντιπροσωπεύουν το 8% του συνολικού εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Η ενοποίηση των δύο εταιρειών μπορεί στη μείωση του κόστους, όμως είναι άγνωστο αν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί επαρκώς την επέλαση των Κινέζων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αλλωστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας είναι γνωστό ότι διατηρούν τις παραδόσεις της χώρας και βγάζουν στην παραγωγή αξιόπιστα αυτοκίνητα. Το ίδιο κάνει και η πρώτη σε πωλήσεις στην Ιαπωνία Toyota, η οποία στοχεύει στη σύγχρονη κατασκευή, στις λιτές γραμμές, στο καλό service και στην έγκαιρη παράδοση ανταλλακτικών.
Στροφή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ωστόσο, η στροφή σε έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάξουν αυτές τις παραδόσεις, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα βασίζονται σε νέα λογισμικά και φουτουριστικό σχεδιασμό. Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας, ακόμη και η Toyota εάν δεν αλλάξει είναι πιθανόν να πάθει μεγάλη οικονομική ζημιά. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε τις δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρός της, Akio Toyoda ο οποίος επισήμανε πριν δύο μήνες ότι «ένα μέλλον μόνο με EV θα οδηγήσει σε απώλεια πολλών θέσεων εργασίας στον κλάδο, ειδικά σε προμηθευτές και σε όσους εργάζονται σε κινητήρες».
Τέλος, βουλευτές της Ιαπωνίας αναφέρουν ότι σε περίπτωση που η συγχώνευση αυξήσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των δύο εταιρειών τότε βλέπουν με θετικό μάτι όλη την δραστηριότητα. Αν,όμως, η συγχώνευση επηρεάσει αρνητικά την τοπική παραγωγή και την απασχόληση, τότε θα είναι αντίθετοι στην συγκεκριμένη συγχώνευση.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό
Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄ αλείψω λάδι - Η ανέξοδη υποστήριξη Tesco και Lidl στους βρετανούς αγρότες
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στη Βρετανία «κατανοεί πλήρως» τις ανησυχίες που εγείρονται από «πολλές μικρότερες φάρμες»
Μοιράζουν «χρήμα» και φέτος οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι βλέπουν UBS, Citigroup
Τι μερίσματα και εξαγορές τίτλων θα ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εισηγμένες ευρωπαϊκές και βρετανικές τράπεζες
Το μεγάλο στοίχημα της Ισπανίας - Γιατί βάζει φρένο στις αγορές ακινήτων από ξένους [γράφημα]
Το ποσοστό του εισοδήματος που δίνουν οι ευρωπαίοι για στέγαση – πρωτιά της Ελλάδας
Γιατί ο Τραμπ κατηγορεί την Bank of America και την JPMorgan
Οι δυο τράπεζες αρνήθηκαν την κατηγορία λέγοντας ότι ακολουθούν το νόμο και τις οδηγίες από τις ρυθμιστικές αρχές
Σε νέα αύξηση των επιτοκίων προχωρά η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας
Το διοικητικό συμβούλιο της κεντρικής τράπεζας στην Ιαπωνία είναι πιθανό να αυξήσει τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο 0,5% από 0,25%
«Καμπάνα» στην PayPal από την Νέα Υόρκη για αποτυχίες στον κυβερνοχώρο
Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων δολαρίων καλείται να πληρώσει η PayPal στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για αστοχίες στον κυβερνοχώρο
Ο Ρούμπιο πάει Παναμά, ο Τραμπ μεθοδεύει «επιστροφή» της διώρυγας
Ο Ρούμπιο αναμένεται να αναχωρήσει στις 31 Ιανουαρίου και να ταξιδέψει την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
Οι απαιτήσεις - στόχοι της ΕΕ θα στοιχίσουν 1,5 δισ. στη Volkswagen
Μεγάλο το κόστος για τη VW απο την εφαρμογή των κλιματικών στόχων της ΕΕ