
Η πιθανή συγχώνευση της Honda με την Nissan θα βοηθήσει τις δύο εταιρείες να ανταπεξέλθουν με τον καλύτερο τρόπο στην επεκτατική πολιτική των Κινέζων στον χώρο της αυτοκίνησης.
Honda και Nissan ξεκινούν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση
Η τεχνογνωσία της Κίνας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται ότι προβληματίζει όλες τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όταν για την Ιαπωνία αυτός ο τομέας αποτελεί την οικονομική μηχανή της χώρας εδώ και πολλά χρόνια.
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και η Nissan, η τρίτη μεγαλύτερη, βρίσκονται σε συνομιλίες για να συγχωνευτούν. Τόσο η Honda όσο και η Nissan έχουν χάσει σημαντικά ποσοστά πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς η BYD και άλλες κινεζικές εταιρείες κερδίζουν συνεχώς έδαφος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Honda ανέφερε πτώση πωλήσεων τριμήνου τον προηγούμενο μήνα 15% στα τριμηνιαία κέρδη, ενώ η Nissan σχεδιάζει να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως και την παραγωγική ικανότητα κατά 20%, λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Honda – Nissan: Πολλοί λόγοι για να συγχωνευτούν
Όλα αυτά δείχνουν ότι οι δύο εταιρείες έχουν πολλούς λόγους για να συγχωνευτούν, καθώς μια επικείμενη συνεργασία θα δώσει οικονομική ανάσα και στις δύο εταιρείες. Αρκετοί σημειώνουν πως μια μεγάλη πτώση πωλήσεων θα ήταν ιδιαίτερα επώδυνη για την Ιαπωνία, καθώς είναι ο ισχυρότερος κλάδος της τέταρτης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο και η θέση της Ιαπωνίας σε σχέση με άλλους βασικούς κλάδους έχει μειωθεί.
Η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Ιαπωνίας ανήλθε συνολικά σε περίπου 60.000 εταιρείες τον Μάιο, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Teikoku Databank. Οι συνολικές επιχειρηματικές συναλλαγές υπολογίστηκαν σε 270 δισεκατομμύρια δολάρια, που ισοδυναμεί με το 7% του ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας το 2023. Ο κλάδος απασχολεί πάνω από 5 εκατομμύρια ανθρώπους, που αντιπροσωπεύουν το 8% του συνολικού εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Η ενοποίηση των δύο εταιρειών μπορεί στη μείωση του κόστους, όμως είναι άγνωστο αν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί επαρκώς την επέλαση των Κινέζων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αλλωστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας είναι γνωστό ότι διατηρούν τις παραδόσεις της χώρας και βγάζουν στην παραγωγή αξιόπιστα αυτοκίνητα. Το ίδιο κάνει και η πρώτη σε πωλήσεις στην Ιαπωνία Toyota, η οποία στοχεύει στη σύγχρονη κατασκευή, στις λιτές γραμμές, στο καλό service και στην έγκαιρη παράδοση ανταλλακτικών.
Στροφή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ωστόσο, η στροφή σε έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάξουν αυτές τις παραδόσεις, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα βασίζονται σε νέα λογισμικά και φουτουριστικό σχεδιασμό. Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ιαπωνίας, ακόμη και η Toyota εάν δεν αλλάξει είναι πιθανόν να πάθει μεγάλη οικονομική ζημιά. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε τις δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρός της, Akio Toyoda ο οποίος επισήμανε πριν δύο μήνες ότι «ένα μέλλον μόνο με EV θα οδηγήσει σε απώλεια πολλών θέσεων εργασίας στον κλάδο, ειδικά σε προμηθευτές και σε όσους εργάζονται σε κινητήρες».
Τέλος, βουλευτές της Ιαπωνίας αναφέρουν ότι σε περίπτωση που η συγχώνευση αυξήσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα των δύο εταιρειών τότε βλέπουν με θετικό μάτι όλη την δραστηριότητα. Αν,όμως, η συγχώνευση επηρεάσει αρνητικά την τοπική παραγωγή και την απασχόληση, τότε θα είναι αντίθετοι στην συγκεκριμένη συγχώνευση.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ο Μπάφετ συμβουλεύει τον Τραμπ - Τι ανέφερε στην ετήσια επιστολή του
Προειδοποιητικό μήνυμα στην Ουάσιγκτον - Ανησυχία του για το πώς ο καπιταλισμός «έχει τα ελαττώματα και τις καταχρήσεις του»

Τρία χρόνια πολέμου: Επιπτώσεις και προοπτικές στις οικονομίες Ουκρανίας και Ρωσίας
Σήμερα συμπληρώνονται τρία χρόνια από την ημέρα που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία

Το email Μασκ έσπειρε... διχόνια στο αμερικανικό Δημόσιο - Σε σύγχυση οι κρατικοί υπάλληλοι
Ο Μασκ ζητά από τους εργαζόμενους να απαντήσουν εξηγώντας τα επιτεύγματά τους από την περασμένη εβδομάδα

Όταν ένα αστέρι Michelin γίνεται η κατάρα ενός εστιατορίου
Κάθε χρόνο, η εταιρεία παρουσιάζει τους περιφερειακούς οδηγούς της σε τελετές σε όλο τον κόσμο

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα - Άδοξο το τέλος της Forever 21
Ορισμένα καταστήματα Forever 21 που πρόκειται να κλείσουν, εμφνίζουν ζημία εδώ και χρόνια - Τι συμβαίνει με τον πιθανό αγοραστή

Ποιος μπορεί να σώσει την πολυτέλεια από τον... εαυτό της; Τι «είδαν» Burberry και LVMH
Η απότομη αύξηση των τιμών των ειδών πολυτελείας τα τελευταία χρόνια έχει κοστίσει σε ορισμένες μάρκες μια βασική ομάδα πελατών - Τι κάνουν Burberry και LVMH

Πώς ο πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ έστρωσε το χαλί στη βιομηχανία... αλκοόλ
Ο Τζορτζ Ουάσινγκτον δεν ήταν απλώς ο «πατέρας» των ΗΠΑ - Βοήθησε επίσης στη γέννηση της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών

Τα «τρελά» οικονομικά πίσω από τη διαχρονική επιτυχία της Ferrari
H Ferrari βασίζεται σε ένα μοντέλο υπερ-σπανιότητας, το οποίο την ωθεί σε μια νέα χρυσή εποχή

New York Times: Πιο... ζόρικη Γερμανία θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ΗΠΑ μετά τις εκλογές
Η New York Times εκτιμά πως μια Γερμανία υπό τον Φρήντριχ Μερτς θα είναι πιο σκληρή έναντι του Λευκού Οίκου

Γερμανία: Οι κρίσιμες εκλογές και οι προσδοκίες των αγορών για περισσότερες δαπάνες
Η πολιτική κατεύθυνση που θα λάβει η Γερμανία τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα θέσει παραμέτρους για την Ευρωπαϊκή Ένωση