Το βιβλίο – λεύκωμα της Aggelika Korovessi, με τίτλο “Αγγέλικα Κοροβέση: Γλυπτική”, του οποίου η έκδοση είναι μια ευγενική χορηγία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ παρουσιάστηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2024.
Στον πρόλογο του βιβλίου, ο Πρόεδρος της Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας και του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, κ. Γιώργος Καββαθάς, τονίζει πως “η χορηγία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ στο βιβλίο, που επιμελήθηκε ο Ιστορικός Τέχνης, κ. Γιάννης Κολοκοτρώνης, Καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, αποτελεί παράδειγμα της συμβιωτικής σχέσης μεταξύ εμπορίου και πολιτισμού. Πιστεύουμε ότι η στήριξη και η ενίσχυση των καλλιτεχνικών προσπαθειών αποτελεί στρατηγική επένδυση στην ψυχή και τον πολιτισμό της κοινωνίας μας”. Το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, χορηγώντας την έκδοση αυτού του βιβλίου, συμβάλλει στην πολιτιστική κληρονομιά της πατρίδας μας και συνδράμει στη δημιουργία ενός σύγχρονου ζωντανού και δυναμικού πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Η Αγγέλικα Κοροβέση είναι κυρίως γνωστή για τα Ηχογλυπτά της που οπτικοποιούν τα ηχητικά κύματα του προφορικού λόγου, τους Ισορροπιστές της και πολλά δημόσια έργα στην Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό, με πιο πρόσφατο, το εμβληματικό μνημείο των εξεγερθέντων Επαγγελματο- βιοτεχνών του 1927, που ανεγέρθηκε επί της Πανεπιστημίου 42, στο κέντρο της Αθήνας, το 2023. Υπήρξε μαθήτρια του Δημήτρη Καλαμάρα την περίοδο 1970-1976. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές της στην Α.Σ.Κ.Τ., επικεντρώθηκε στις σύγχρονες τάσεις της ευρωπαϊκής τέχνης της περιόδου, μελετώντας ιδιαίτερα το πειραματικό και πρωτοποριακό έργο των Jean Tinguely, Takis και Ιάννης Ξενάκης καθώς και των καλλιτεχνών της Οπτικό-Κινητικής Τέχνης (Carlos Cruz-Díez, Jesús-Rafael Soto, Julio Le Parc, Yaacov Agam).
Από τα πρώτα της έργα εστίασε στις έννοιες των δομών της γλυπτικής όπως: ισορροπία, βαρύτητα, δύναμη, ρυθμός, αρμονία, αναλογία κ.ά. στις οποίες είδε κοινωνικές και ανθρωπολογικές προεκτάσεις.
Το 1988, στον κεντρικό κόμβο Λεωφόρου Μεσογείων και Κατεχάκη, έξω από το σταθμό του Μετρό «Κατεχάκη», τοποθετήθηκε το έργο της «Επικοινωνία», γνωστό σε δεκάδες Αθηναίους. Πρόκειται για μια σύνθεση με κεραίες εμπνευσμένο από την Ελεύθερη Ραδιοφωνία 98.4 FM που μόλις τότε ξεκινούσε. Η πεζογέφυρα Καλατράβα που υψώθηκε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, Αθήνα 2004, στο ίδιο σημείο συμπεριέλαβε το γλυπτό της Κοροβέση δημιουργώντας έναν γόνιμο διάλογο ανάμεσα στην έννοια της γλυπτικής επικοινωνίας της Κοροβέση με το μουσικό σχήμα της πεζογέφυρας.
Από το 1988 και έπειτα εστίασε στη μελέτη των ήχων, της εκφοράς τους και της γλυπτικής τους υπόστασης και κατάφερε να στερεοποιήσει τη ρευστότητά τους.
Στην Art Athina το 1995, παρουσίασε για πρώτη φορά την «Εικόνα της Φωνής». Στη συνέχεια, ερευνώντας τις δυνατότητες της Υπολογιστικής Γλωσσολογίας, η οποία αναλύει και συνθέτει τις κυματομορφές του ήχου σε οπτικές αναπαραστάσεις, και της Κοινωνιοφωνητικής, η οποία εστιάζει
στην ιδιαίτερη εκφορά του λόγου και στις μοναδικές ηχητικές δομές κάθε λέξης, η Αγγέλικα Κοροβέση κατάφερε να μετατρέψει τον ήχο σε γλυπτική, στις γνωστές «ηχομορφές», ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη τέχνη, της γλυπτικής μέσω του ήχου. Αυτό, την τοποθετεί ανάμεσα σε καλλιτέχνες όπως η Christine Sun Kim, ο Bill Fontana και ο Bernhard Leitner, το έργο των οποίων αναδιαμορφώνει τα παραδοσιακά όρια του ήχου στην τέχνη.
Το 1997 με το «Μνημείο Εθνικής Αντίστασης 1944 – Εκτέλεση Ηρώων», στον Καρακόλιθο Λιβαδειάς, διαστάσεων 8x10x1 μ. δημιούργησε ένα νέο τοπόσημο στην περιοχή σηματοδοτώντας για πρώτη φορά το πέρασμα σε υπερμεγέθη δημόσια γλυπτά στην Ελλάδα. Τέτοια υπερμεγέθη έργα θα πραγματοποιηθούν στη συνέχεια, από την Αγγέλικα Κοροβέση στο Παρίσι (Οι Δρόμοι του Νερού 2013, Αλληλουχία Κρυστάλλων 2016) και στην Κίνα (Ειρήνη 2021) – 2001 Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Υπαίθρια Έκθεση Σύγχρονης Γλυπτικής των Χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τίτλο “Connecting Worlds” (John F. Kennedy Center, Ουάσιγκτον όπου παρουσίασε τη λέξη «Peace». Το 2006 Συμμετείχε στον παγκόσμιο διαγωνισμό και την περιοδική έκθεση με τίτλο “2008 Olympic Landscape Sculpture Designs Contest”, όπου της απονεμήθηκε το αργυρό μετάλλιο γλυπτικής για το έργο της «The Olympic Spirit» ενώ το 2013 η μεγάλη αναδρομική έκθεση του έργου της με τίτλο «Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες» για πρώτη φορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο εγκαινιάζει τη σύνδεση ενός ιστορικού μουσείου με τη σύγχρονη τέχνη. Η συνύπαρξη των γλυπτών της με τα αριστουργήματα της Αρχαιότητας ανέδειξε τη διαχρονικότητα της ελληνικής τέχνης και συνέδεσε το παρελθόν με το σύγχρονο πειραματισμό.
Το βιβλίο – λεύκωμα της Aggelika Korovessi, με τίτλο “Αγγέλικα Κοροβέση:Γλυπτική” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις IANOS
Latest News
Λιγότερα από τα μισά νέα φάρμακα έχουν εγκριθεί σε όλες τις χώρες
Πρώτα στις ΗΠΑ εγκρίνονται και αποζημιώνονται οι καινούριες δραστικές ουσίες στα φάρμακα, ακολουθούν Ευρώπη και Ιαπωνία
Ανισότητες στη φαρμακευτική περίθαλψη από την ελλιπή χρηματοδότηση στην υγεία
Ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη από τους ασθενείς για φάρμακα – Ο ανεπαρκής προϋπολογισμός προκαλεί καταστροφικές δαπάνες στα νοικοκυριά
Κομμένο πεπόνι αξίας 26 εκατ. φέρνει πόλεμο στους Christie’s
Ο οίκος Christie’s μηνύει τον πλειοδότη του Le Melon entamé, ενός αριστουργήματος νεκρής φύσης, γιατί δεν έχει πληρωθεί
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Υγεία: Νέες επιβαρύνσεις στους ασθενείς για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης
Λογιστικές αλχημείες για μείωση των υποχρεωτικών επιστροφών των φαρμακευτικών, με μετατροφή φαρμάκων σε ΜΗΣΥΦΑ και πλαφόν σε φάρμακα των φαρμακείων
Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ: Ενδοσκοπική καρδιοχειρουργική, από την φαντασία στην καθημερινότητα
Ο Διευθυντής της Κλινικής Ενδοσκοπικής Καρδιοχειρουργικής και Αορτής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, καρδιοχειρουργός Αριστοτέλης Πάνος μιλάει για την ενδοσκοπική ή video-assisted καρδιοχειρουργική
Δημητριάδης στον ΟΤ: «Πώς το Υπερταμείο θα διανείμει υπεραξίες σε Δημόσιο και πολίτες»
Ο Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης CEO στο Υπερταμείο μιλά στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα για τους στρατηγικούς στόχους της περιόδου 2025 - 2027
Dean Turner (UBS) στον ΟΤ: «Κλειδί» οι μεταρρυθμίσεις για την Ελλάδα – Πώς θα κινηθεί το ΧΑ
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της UBS ακτινογραφεί την ελληνική οικονομία – Τι λέει για το Χρηματιστήριο Αθηνών και τους δασμούς Τραμπ - Πού βλέπει επενδυτικές ευκαιρίες
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο