
Ελλάδα και Ιταλία κατέχουν τα πρωτεία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών για το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης επιβατών που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκρίνοντας, το 2023 με το 2022 ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της Ε.Ε.
Τα στοιχεία για επιβάτες
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις επιβατών καταγράφηκαν σε Ιταλία (6,5 εκατομμύρια), Ελλάδα (4,8 εκατομμύρια) και Γαλλία (3,2 εκατομμύρια).
Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια.
Συνολικά το 2023 στους λιμένες της Ε.Ε. διακινήθηκαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια).
Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν κατά 5,5% χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019. Το 2023, 11 χώρες της Ε.Ε., με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες η καθεμία, αντιπροσωπεύουν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην Ε.Ε.
Στο σύνολο τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια (22% του συνόλου της Ε.Ε.). Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια, με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της Ε.Ε.) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Συνδυάζοντας τους επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Δανίας το σύνολο διακίνησης επιβατών αντιπροσώπευε πάνω από το 51% του συνόλου των επιβατών που χρησιμοποίησαν τα λιμάνια της Ε.Ε. το 2023.


Latest News

Δεκάδες πλοία επιστρέφουν και πάλι στη Διώρυγα του Σουέζ
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασαν σοβαρά τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ τα οποία μειώθηκαν κατά 60%

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου