
Ελλάδα και Ιταλία κατέχουν τα πρωτεία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών για το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία διακίνησης επιβατών που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Συγκρίνοντας, το 2023 με το 2022 ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της Ε.Ε.
Τα στοιχεία για επιβάτες
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις επιβατών καταγράφηκαν σε Ιταλία (6,5 εκατομμύρια), Ελλάδα (4,8 εκατομμύρια) και Γαλλία (3,2 εκατομμύρια).
Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια.
Συνολικά το 2023 στους λιμένες της Ε.Ε. διακινήθηκαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια).
Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν κατά 5,5% χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019. Το 2023, 11 χώρες της Ε.Ε., με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες η καθεμία, αντιπροσωπεύουν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην Ε.Ε.
Στο σύνολο τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια (22% του συνόλου της Ε.Ε.). Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια, με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της Ε.Ε.) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Συνδυάζοντας τους επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Δανίας το σύνολο διακίνησης επιβατών αντιπροσώπευε πάνω από το 51% του συνόλου των επιβατών που χρησιμοποίησαν τα λιμάνια της Ε.Ε. το 2023.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.