Τον Απρίλιο του 2023, το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ  Aldi έφτασε σε διψήφιο αριθμό για πρώτη φορά. Τον Νοέμβριο του 2024, το ποσοστό αυτό έστεκε στο καθόλου ευκαταφρόνητο 10,4%.

Ο επόπτης της βιομηχανίας σούπερ μάρκετ πρόκειται να κάνει μια σπάνια παρέμβαση στη νομική υπόθεση 3,7 εκατομμυρίων λιρών ενός αγρότη από το Γιορκσάιρ εναντίον της γερμανικής αλυσίδας Aldi σχετικά με την απόφαση της εκπτωτικής αλυσίδας να τερματίσει μια μακροπρόθεσμη συμφωνία προμήθειας.

Aldi: Πώς το γερμανικό σούπερ μάρκετ κατέκτησε την Αμερική

Σε έγγραφα που κατατέθηκαν στο ανώτατο δικαστήριο, η W Clappison Ltd, η οποία παρήγαγε Λαχανάκια Βρυξελλών για τον βραχίονα της Aldi στο Ηνωμένο Βασίλειο για 13 χρόνια, ανέφερε ότι η συμφωνία προμήθειας έληξε τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους κατά τη φύτευση χωρίς εύλογη προειδοποίηση, επομένως δεν ήταν σε θέση να βρει νέους πελάτες αμέσως. Είπε ότι αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή φύτρων και να πουλήσει τα μηχανήματά της.

Ο αγρότης, ο οποίος ισχυρίζεται ότι ήταν ο τελευταίος εμπορικός καλλιεργητής για Λαχανάκια Βρυξελλών του Γιορκσάιρ, λέει στις εφημερίδες η επιχείρησή του είχε αγοράσει γη και εξοπλισμό με βάση τις διαβεβαιώσεις για τη συνεχή ζήτηση από την Aldi, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 40% των πωλήσεών της.

Η μήνυση ισχυρίζεται ότι η συμπεριφορά της Aldi παραβίαζε τον κώδικα πρακτικής προμήθειας παντοπωλείων (GSCOP), ένα σύνολο κανόνων για τη συναλλαγή με προμηθευτές τους οποίους πρέπει να τηρούν οι μεγάλοι λιανοπωλητές.

Γιατί η Aldi διέκοψε τα Λαχανάκια Βρυξελλών

Οι κανόνες εποπτεύονται από το Επόπτη Κώδικα Παντοπωλείων (Groceries Code Judicator – GCA), επί του παρόντος τον Μαρκ Γουάιτ, ο οποίος μπορεί να διενεργήσει έρευνες και να επιβάλει πρόστιμα έως και 1% των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, εάν διαπιστώσει παράπτωμα.

Εκπρόσωπος του Γουάιτ δήλωσε στον Guardian: «Ο GCA έχει κάνει αίτηση να παρέμβει στη διαδικασία για να βοηθήσει το δικαστήριο να επιλύσει θέματα σχετικά με τον κώδικα παντοπωλείων σε διαμάχη μεταξύ των μερών». Η παρέμβαση αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το εμπορικό ειδησεογραφικό site The Grocer.

Το 2022, ο Γουάιτ είπε ότι είχε «εντατικοποιήσει» τις συνομιλίες με τα σούπερ μάρκετ, εν μέρει λόγω ανησυχιών σχετικά με τη διαγραφή προϊόντων χωρίς εύλογη ειδοποίηση. Ωστόσο, στην έρευνα του GCA για τους προμηθευτές φέτος, το 14% είπε ότι αυτό παραμένει βασικό ζήτημα, το ίδιο ποσοστό με το προηγούμενο έτος.

Η Aldi έγραψε στην Clappison αρκετές εβδομάδες μετά τον τερματισμό της σύμβασης προμήθειας μέσω τηλεφώνου, λέγοντας ότι αυτό οφειλόταν στους όρους του καλλιεργητή ότι «είναι μη αποδοτικοί εμπορικά και ότι η Aldi θέλει να σταθεροποιήσει τις επιχειρήσεις της».

Το σούπερ μάρκετ υποστήριξε ότι έδωσε προειδοποίηση έξι μηνών και είχε συμβουλευτεί και συμφώνησε σε ένα χρονοδιάγραμμα για την ετήσια διαδικασία διαγωνισμού του και βρήκε το πρόγραμμά του κατάλληλο.

Ένας εκπρόσωπος της Aldi πρόσθεσε: «Είμαστε απογοητευμένοι από τους ισχυρισμούς της W Clappison Ltd καθώς καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ακολουθήσουμε τους σχετικούς κώδικες βέλτιστης πρακτικής για τη διαχείριση των σχέσεων με τους προμηθευτές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κατατασσόμαστε σταθερά ως ένα από τα κορυφαία σούπερ μάρκετ για τη δίκαιη δημιουργία σχέσεων, καλή τη πίστει και χωρίς πίεση στην ετήσια έρευνα GSCOP».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή