Οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στο κάπνισμα (σχεδόν ένας στους τρεις καπνίζει περισσότερα από 10 τσιγάρα ημερησίως, σύμφωνα με την τελευταία Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα), αλλά ταυτόχρονα η εγχώρια αγορά των αθλητικών ειδών «τρέχει» με +10% ρυθμό ανάπτυξης, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη!

Nike: Μπαίνει στην Στοά Αρσακείου – Όλα τα μεγάλα ανοίγματα στο λιανεμπόριο [πίνακες]

Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση κρύβεται στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι. Ναι μεν οι Έλληνες κατά δήλωσή τους αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις δύο ημέρες εβδομαδιαίως σε φυσική δραστηριότητα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση από το τέλος ανάμεσα στις 24 χώρες, ωστόσο sneakers, αθλητικές φόρμες, παντελόνια γιόγκα, φούτερ με κουκούλα κ.ά. είναι τα ρούχα και τα παπούτσια που έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα όχι μόνο σε ιδιωτικές στιγμές, αλλά πλέον και στη δουλειά και στις κοινωνικές συναναστροφές, ακόμη και σε πιο επίσημες περιστάσεις.

Η αγορά του athleisure, δηλαδή τα ρούχα που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα, την άνεση και τη μόδα, είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος κλάδος των αθλητικών ειδών και στη χώρα μας προς τέρψη κορυφαίων μαρκών, όπως Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Reebok, Asics, New Balance, Fila, αλλά και Lululemon, Salomon, Uhlsport, Errea Sport, Hummel, Patagonia, On και Alo Yoga, καθώς και των αλυσίδων λιανικής – εγχωρίων και ξένων.

Χαλάνδρι και Κηφισιά VS Περιστέρι και Καλλιθέα

Και κάπου εδώ η αγορά των αθλητικών ειδών, με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ στη χώρα μας, δημιουργεί ακόμη μια ανατροπή που αφορά όμως έναν άλλο κλάδο, αυτόν του real estate.

Ενδεικτική είναι η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί ο βρετανικός κολοσσός JD Sports, που από τον Οκτώβριο του 2021 κατέχει το 80% της Cosmos Sport.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της Cosmos Sport, Μιχάλη Τσικνάκη, η JD εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της περισσότερο σε λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες της Αττικής, όπως το Περιστέρι, ενώ σε γειτονιές πλουσίων στα βόρεια και νότια προάστια δίνεται μικρότερη έμφαση.

Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα Spitogatos αποτυπώνουν αυτή την ανατροπή.

Ξεκινώντας από τις πρώτες δύο θέσεις, το κέντρο της Αθήνας, με λαμπερή πρωταγωνίστρια την Ερμού, καθώς και η Γλυφάδα, διατηρούν αδιαμφισβήτητα την πρωτοκαθεδρία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον επενδυτών και επιχειρηματιών.

Δεν είναι λοιπόν έκπληξη ότι οι δύο αυτές περιοχές την τριετία 2022-2024 παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων όλων των κλάδων της λιανικής, με τις αλυσίδες αθλητικών να μην αποτελούν εξαίρεση.

Άλλωστε στην καρδιά της Αθήνας τόσο οι λιανέμποροι, από την Intersport του ομίλου Fourlis και τη JD/Cosmos Sports μέχρι τη Zackret, τη Sport Vision, τη Bodytalk και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, όσο και οι κορυφαίες μάρκες, όπως η Adidas, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Nike, η Under Armour η Puma, η Admiral κ.ά. διατηρούν flagship stores.

Έτσι μόνο τυχαίο δεν είναι ότι μετά το κατάστημα στον αριθμό 1 της οδού Ερμού με ενοίκιο ρεκόρ, η Nike, που αναπτύσσεται στην Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Percassi, μπαίνει και στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου, όπου ανοίγει κατάστημα επιφάνεια 1.445 τ.μ.

Το ενδιαφέρον όμως σε ό,τι αφορά την αγορά των καταστημάτων εστιάζεται στις ανακατατάξεις στις υπόλοιπες θέσεις του top5. Κι αυτό γιατί στην 3η θέση έχει πλασαριστεί πλέον το Περιστέρι, ενώ στην 4η η Καλλιθέα, «προσπερνώντας» το Χαλάνδρι.

Την ίδια ώρα πτωτικά κινείται και η Κηφισιά, καθώς από την 6η θέση το 2023, βρέθηκε στην 10η το 2024. Τα στοιχεία αυτά αφορούν βεβαίως στις αναζητήσεις κι όχι στις ενοικιάσεις που τελικά έγιναν, ωστόσο είναι ενδεικτικά του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμπορικές επενδύσεις στις συγκεκριμένες περιοχές.

Σπριντ στον τζίρο των αθλητικών

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος στο «Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα» που αφορά μόνο επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων στο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 618,386 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2023 είχε διαμορφωθεί σε 580,905 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.

Σαφέστερη εικόνα για το πώς θα κλείσει ο τζίρος των αθλητικών ειδών το 2024 θα έχουμε τον Φεβρουάριο του 2025 όταν θα δημοσιευτούν τα στοιχεία για το δ’ τρίμηνο.
Κι αυτό γιατί οι τελευταίοι τρεις μήνες του χρόνου είναι και η δυνατότερη περίοδος όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, καθώς περιλαμβάνει τόσο το εκπτωτικό event της «Μαύρης Παρασκευής» όσο και –κυρίως- τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Όμιλος ΟΤΕ: Οργανωτικές αλλαγές από 1η Ιανουαρίου 2025
Επιχειρήσεις |

Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025

Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή