Οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στο κάπνισμα (σχεδόν ένας στους τρεις καπνίζει περισσότερα από 10 τσιγάρα ημερησίως, σύμφωνα με την τελευταία Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα), αλλά ταυτόχρονα η εγχώρια αγορά των αθλητικών ειδών «τρέχει» με +10% ρυθμό ανάπτυξης, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη!
Nike: Μπαίνει στην Στοά Αρσακείου – Όλα τα μεγάλα ανοίγματα στο λιανεμπόριο [πίνακες]
Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση κρύβεται στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι. Ναι μεν οι Έλληνες κατά δήλωσή τους αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις δύο ημέρες εβδομαδιαίως σε φυσική δραστηριότητα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση από το τέλος ανάμεσα στις 24 χώρες, ωστόσο sneakers, αθλητικές φόρμες, παντελόνια γιόγκα, φούτερ με κουκούλα κ.ά. είναι τα ρούχα και τα παπούτσια που έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα όχι μόνο σε ιδιωτικές στιγμές, αλλά πλέον και στη δουλειά και στις κοινωνικές συναναστροφές, ακόμη και σε πιο επίσημες περιστάσεις.
Η αγορά του athleisure, δηλαδή τα ρούχα που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα, την άνεση και τη μόδα, είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος κλάδος των αθλητικών ειδών και στη χώρα μας προς τέρψη κορυφαίων μαρκών, όπως Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Reebok, Asics, New Balance, Fila, αλλά και Lululemon, Salomon, Uhlsport, Errea Sport, Hummel, Patagonia, On και Alo Yoga, καθώς και των αλυσίδων λιανικής – εγχωρίων και ξένων.
Χαλάνδρι και Κηφισιά VS Περιστέρι και Καλλιθέα
Και κάπου εδώ η αγορά των αθλητικών ειδών, με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ στη χώρα μας, δημιουργεί ακόμη μια ανατροπή που αφορά όμως έναν άλλο κλάδο, αυτόν του real estate.
Ενδεικτική είναι η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί ο βρετανικός κολοσσός JD Sports, που από τον Οκτώβριο του 2021 κατέχει το 80% της Cosmos Sport.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της Cosmos Sport, Μιχάλη Τσικνάκη, η JD εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της περισσότερο σε λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες της Αττικής, όπως το Περιστέρι, ενώ σε γειτονιές πλουσίων στα βόρεια και νότια προάστια δίνεται μικρότερη έμφαση.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα Spitogatos αποτυπώνουν αυτή την ανατροπή.
Ξεκινώντας από τις πρώτες δύο θέσεις, το κέντρο της Αθήνας, με λαμπερή πρωταγωνίστρια την Ερμού, καθώς και η Γλυφάδα, διατηρούν αδιαμφισβήτητα την πρωτοκαθεδρία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον επενδυτών και επιχειρηματιών.
Δεν είναι λοιπόν έκπληξη ότι οι δύο αυτές περιοχές την τριετία 2022-2024 παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων όλων των κλάδων της λιανικής, με τις αλυσίδες αθλητικών να μην αποτελούν εξαίρεση.
Άλλωστε στην καρδιά της Αθήνας τόσο οι λιανέμποροι, από την Intersport του ομίλου Fourlis και τη JD/Cosmos Sports μέχρι τη Zackret, τη Sport Vision, τη Bodytalk και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, όσο και οι κορυφαίες μάρκες, όπως η Adidas, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Nike, η Under Armour η Puma, η Admiral κ.ά. διατηρούν flagship stores.
Έτσι μόνο τυχαίο δεν είναι ότι μετά το κατάστημα στον αριθμό 1 της οδού Ερμού με ενοίκιο ρεκόρ, η Nike, που αναπτύσσεται στην Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Percassi, μπαίνει και στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου, όπου ανοίγει κατάστημα επιφάνεια 1.445 τ.μ.
Το ενδιαφέρον όμως σε ό,τι αφορά την αγορά των καταστημάτων εστιάζεται στις ανακατατάξεις στις υπόλοιπες θέσεις του top5. Κι αυτό γιατί στην 3η θέση έχει πλασαριστεί πλέον το Περιστέρι, ενώ στην 4η η Καλλιθέα, «προσπερνώντας» το Χαλάνδρι.
Την ίδια ώρα πτωτικά κινείται και η Κηφισιά, καθώς από την 6η θέση το 2023, βρέθηκε στην 10η το 2024. Τα στοιχεία αυτά αφορούν βεβαίως στις αναζητήσεις κι όχι στις ενοικιάσεις που τελικά έγιναν, ωστόσο είναι ενδεικτικά του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμπορικές επενδύσεις στις συγκεκριμένες περιοχές.
Σπριντ στον τζίρο των αθλητικών
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος στο «Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα» που αφορά μόνο επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων στο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 618,386 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2023 είχε διαμορφωθεί σε 580,905 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.
Σαφέστερη εικόνα για το πώς θα κλείσει ο τζίρος των αθλητικών ειδών το 2024 θα έχουμε τον Φεβρουάριο του 2025 όταν θα δημοσιευτούν τα στοιχεία για το δ’ τρίμηνο.
Κι αυτό γιατί οι τελευταίοι τρεις μήνες του χρόνου είναι και η δυνατότερη περίοδος όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, καθώς περιλαμβάνει τόσο το εκπτωτικό event της «Μαύρης Παρασκευής» όσο και –κυρίως- τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Latest News
NBG Pay: Αποκλειστικός acquirer στην υπηρεσία «tap2ride» για τα Μέσα Μεταφοράς
Η NBG Pay, σε συνεργασία με τη Visa, συνέβαλε στην ανάπτυξη της υπηρεσίας ανέπαφων πληρωμών “tap2ride” για όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς του ΟΑΣΑ
Έπεσαν οι υπογραφές για το deal της Μπάρμπα Στάθης με την Ideal - Οι λεπτομέρειες της εξαγοράς
Στον όμιλο Ideal περνά και επισήμως η Μπάρμπα Στάθης - Στα 130 εκατ. ευρώ το τίμημα της εξαγοράς
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
Επίσκεψη του CEO της Telekom στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας - Επίδειξη των 112 και ENGAGE
Κατά την επίσκεψη του CEO της Telekom στο υπουργείο πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του 112 και του πληροφοριακού συστήματος ENGAGE, έργα που έχει υλοποιήσει και στη συνέχεια αναβαθμίσει ο Όμιλος ΟΤΕ
Ο Γιάννης Αληγιζάκης επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ
Το νέο διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ)
Θωρακίζονται οι Έλληνες εξαγωγείς για τους δασμούς Τραμπ – Η «γραμμή άμυνας» και το κρυφό χαρτί
Επί ποδός οι Έλληνες εξαγωγείς για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στα ευρωπαϊκά προϊόντα από τις ΗΠΑ – Αυξήθηκαν οι παραγγελίες πριν την ορκωμοσία Τραμπ
Πάνω από 5% το έμμεσο ποσοστό της New World Fund στη Jumbo
Ειδικότερα, η New World Fund, Inc. κατέχει έμμεσα 6.842.083 δικαιώματα ψήφου στην Jumbo
«Κόκκινη κάρτα» από τις ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών κατά της Μeta για το μοντέλο «συγκατάθεση ή πληρωμή»
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών θεωρεί ότι το πρόσφατο μοντέλο «πληρωμή ή συγκατάθεση» της Meta παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο
Σε λειτουργία το νέο PwC x Microsoft Excellence Center στη Θεσσαλία
Το Excellence Center της PwC ξεκινά τη λειτουργία του με 40 εργαζομένους - Θα εστιάσει σε εφαρμογές Data Analytics & AI, Security & Cloud Engineering
Σημαντικά προνόμια από την Πειραιώς στο «Σπίτι μου ΙΙ» – Δωρεάν ο νομικός και τεχνικός έλεγχος
Οι πελάτες της Τράπεζας μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους online μέσω του Piraeus e-banking