Οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στο κάπνισμα (σχεδόν ένας στους τρεις καπνίζει περισσότερα από 10 τσιγάρα ημερησίως, σύμφωνα με την τελευταία Ευρωπαϊκή Κοινωνική Έρευνα), αλλά ταυτόχρονα η εγχώρια αγορά των αθλητικών ειδών «τρέχει» με +10% ρυθμό ανάπτυξης, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη!
Nike: Μπαίνει στην Στοά Αρσακείου – Όλα τα μεγάλα ανοίγματα στο λιανεμπόριο [πίνακες]
Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση κρύβεται στο φαίνεσθαι και όχι στο είναι. Ναι μεν οι Έλληνες κατά δήλωσή τους αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόλις δύο ημέρες εβδομαδιαίως σε φυσική δραστηριότητα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση από το τέλος ανάμεσα στις 24 χώρες, ωστόσο sneakers, αθλητικές φόρμες, παντελόνια γιόγκα, φούτερ με κουκούλα κ.ά. είναι τα ρούχα και τα παπούτσια που έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα όχι μόνο σε ιδιωτικές στιγμές, αλλά πλέον και στη δουλειά και στις κοινωνικές συναναστροφές, ακόμη και σε πιο επίσημες περιστάσεις.
Η αγορά του athleisure, δηλαδή τα ρούχα που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα, την άνεση και τη μόδα, είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος κλάδος των αθλητικών ειδών και στη χώρα μας προς τέρψη κορυφαίων μαρκών, όπως Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Reebok, Asics, New Balance, Fila, αλλά και Lululemon, Salomon, Uhlsport, Errea Sport, Hummel, Patagonia, On και Alo Yoga, καθώς και των αλυσίδων λιανικής – εγχωρίων και ξένων.
Χαλάνδρι και Κηφισιά VS Περιστέρι και Καλλιθέα
Και κάπου εδώ η αγορά των αθλητικών ειδών, με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ στη χώρα μας, δημιουργεί ακόμη μια ανατροπή που αφορά όμως έναν άλλο κλάδο, αυτόν του real estate.
Ενδεικτική είναι η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί ο βρετανικός κολοσσός JD Sports, που από τον Οκτώβριο του 2021 κατέχει το 80% της Cosmos Sport.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της Cosmos Sport, Μιχάλη Τσικνάκη, η JD εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της περισσότερο σε λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες της Αττικής, όπως το Περιστέρι, ενώ σε γειτονιές πλουσίων στα βόρεια και νότια προάστια δίνεται μικρότερη έμφαση.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις αναζητήσεις που έγιναν στην πλατφόρμα Spitogatos αποτυπώνουν αυτή την ανατροπή.
Ξεκινώντας από τις πρώτες δύο θέσεις, το κέντρο της Αθήνας, με λαμπερή πρωταγωνίστρια την Ερμού, καθώς και η Γλυφάδα, διατηρούν αδιαμφισβήτητα την πρωτοκαθεδρία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον επενδυτών και επιχειρηματιών.
Δεν είναι λοιπόν έκπληξη ότι οι δύο αυτές περιοχές την τριετία 2022-2024 παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων όλων των κλάδων της λιανικής, με τις αλυσίδες αθλητικών να μην αποτελούν εξαίρεση.
Άλλωστε στην καρδιά της Αθήνας τόσο οι λιανέμποροι, από την Intersport του ομίλου Fourlis και τη JD/Cosmos Sports μέχρι τη Zackret, τη Sport Vision, τη Bodytalk και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, όσο και οι κορυφαίες μάρκες, όπως η Adidas, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Nike, η Under Armour η Puma, η Admiral κ.ά. διατηρούν flagship stores.
Έτσι μόνο τυχαίο δεν είναι ότι μετά το κατάστημα στον αριθμό 1 της οδού Ερμού με ενοίκιο ρεκόρ, η Nike, που αναπτύσσεται στην Ελλάδα από τον ιταλικό όμιλο Percassi, μπαίνει και στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου, στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου, όπου ανοίγει κατάστημα επιφάνεια 1.445 τ.μ.
Το ενδιαφέρον όμως σε ό,τι αφορά την αγορά των καταστημάτων εστιάζεται στις ανακατατάξεις στις υπόλοιπες θέσεις του top5. Κι αυτό γιατί στην 3η θέση έχει πλασαριστεί πλέον το Περιστέρι, ενώ στην 4η η Καλλιθέα, «προσπερνώντας» το Χαλάνδρι.
Την ίδια ώρα πτωτικά κινείται και η Κηφισιά, καθώς από την 6η θέση το 2023, βρέθηκε στην 10η το 2024. Τα στοιχεία αυτά αφορούν βεβαίως στις αναζητήσεις κι όχι στις ενοικιάσεις που τελικά έγιναν, ωστόσο είναι ενδεικτικά του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμπορικές επενδύσεις στις συγκεκριμένες περιοχές.
Σπριντ στον τζίρο των αθλητικών
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος στο «Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα» που αφορά μόνο επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων στο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 618,386 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2023 είχε διαμορφωθεί σε 580,905 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.
Σαφέστερη εικόνα για το πώς θα κλείσει ο τζίρος των αθλητικών ειδών το 2024 θα έχουμε τον Φεβρουάριο του 2025 όταν θα δημοσιευτούν τα στοιχεία για το δ’ τρίμηνο.
Κι αυτό γιατί οι τελευταίοι τρεις μήνες του χρόνου είναι και η δυνατότερη περίοδος όσον αφορά την αγοραστική κίνηση, καθώς περιλαμβάνει τόσο το εκπτωτικό event της «Μαύρης Παρασκευής» όσο και –κυρίως- τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Latest News
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Από τον χαλκό στην οπτική ίνα - Η νέα εποχή στο διαδίκτυο
Αν τα δεδομένα είναι η ζωογόνος δύναμη της AI απαιτείται και ένα «καρδιαγγειακό σύστημα» που θα τα μεταφέρει. Δηλαδή οι οπτικές ίνες
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023
Στη Motor Oil και με τη βούλα η TWENTY 4 SHOPEN
Τι αναφέρει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Οι επόμενες κινήσεις