
Λιγότερο από δύο μήνες πριν, η μετοχή της Tesla όδευε προς την τρίτη χαμένη χρονιά στα 15 χρόνια από την εισαγωγή της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων στις αγορές. Αλλά μετά από ένα ξέφρενο ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, βρέθηκε ξαφνικά μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων του δείκτη S&P 500 για το 2024.
ΗΠΑ: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO – Τι ποσά μπήκαν στους λογαριασμούς τους
Τι συνέβη και πυροδότησε αυτή την ανατροπή; Τίποτα στην εταιρεία, όπου η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της εξακολουθεί να κλονίζεται και το μέλλον φαίνεται όλο και πιο αβέβαιο. Μάλλον ήταν αυτό που οι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, υποστηρίζοντας επιθετικά τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στην προεκλογική εκστρατεία και αναλαμβάνοντας έναν ανεπίσημο ρόλο στη διακυβέρνησή του, αναφέρει σε ανάλυσή του Bloomberg.
Μετά από ένα ξέφρενο ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, η μετοχή της Tesla βρέθηκε ξαφνικά μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων του δείκτη S&P 500 για το 2024
«Πώς δίνετε αξία στο γεγονός ότι ο Μασκ έχει βαθιά πρόσβαση με την νέα διοίκηση;» είπε ο Steve Sosnick, επικεφαλής στρατηγικής στην Interactive Brokers. “Μπορείτε να του αντιστοιχίσετε σχεδόν οποιονδήποτε αριθμό.”
Οι επενδυτές φαίνεται να κάνουν ακριβώς αυτό. Πριν από τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, η μετοχή της Tesla μειώθηκε κατά 2,3% σε ετήσια βάση. Από την ημέρα των εκλογών, έχει σημειώσει αύξηση κατά 73%, και σε ετήσια βάση για το 2024, αύξηση κατά 69%. Αυτό σημαίνει ότι σε λιγότερο από δύο μήνες, η βιομηχανία παραγωγής EV έχει προσθέσει 572 δισεκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της, εκτινάσσοντάς την σε περίπου 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, αν και δεν άλλαξε τίποτα ριζικά για την εταιρεία.
Η μετοχή της Tesla επιβράδυνε την πορεία της αυτή την εβδομάδα, χάνοντας 3,5% μετά από άλμα άνω του 12% σε καθεμία από τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, καθώς η νέα μείωση των επιτοκίων από τη Federal Reserve πυροδότησε ένα ευρύτερο κύμα πώλησης μετοχών.
Παρά τη γνωστή αποστροφή του Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι επενδυτές φαίνεται να στοιχηματίζουν ότι η συνεχής εγγύτητα του Μασκ με την κυβέρνηση θα διευκολύνει τη φιλοδοξία της Tesla να κατασκευάσει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο. Αρκετοί αναλυτές της Wall Street έχουν αυξήσει δραματικά τους στόχους τιμών για τη μετοχή. Βλέπουν τον Λευκό Οίκο του Τραμπ ως αλλαγή παιχνιδιών για την game changer για την αυτόνομη οδήγηση και την ευθυγράμμιση της Tesla με τη νέα διοίκηση προς όφελος της εταιρείας με τη χαλάρωση των κανονισμών.
Tesla: Η αβεβαιότητα των robotaxi
Αλλά ταυτόχρονα, τα κέρδη και οι προσδοκίες εσόδων του κατασκευαστή EV για το 2024, το 2025 και το 2026 έχουν πέσει φέτος. Και παραμένει ασαφές πότε θα αρχίσει να βγάζει χρήματα η πρωτοβουλία για τα robotaxi. Αυτή η αβεβαιότητα για τα επόμενα χρόνια έχει ανησυχήσει ορισμένους επενδυτές ότι η τεράστια αγοραία αξία της Tesla βασίζεται σε μια ταλαντευόμενη πλατφόρμα.
«Υπάρχουν τεράστια εμπόδια για τη μετοχή της Tesla το 2025», δήλωσε ο Chris Gannatti, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας στο Wisdomtree. «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα ανοδικό σενάριο από εδώ και πέρα».
Μέρος μεταξύ 500 έως 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων της κεφαλαιοποίησης της Tesla βασίζεται στα ηλεκτρικά και ενεργειακά της οχήματα σύμφωνα με τον αναλυτή του Evercore ISI, Κρις ΜακΝάλι, με τα υπόλοιπα να αποδίδονται σε «πράγματα που θα ακολουθήσουν», όπως τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και τα ανθρωποειδή ρομπότ. Και οι υπολογισμοί του Nicholas Colas, συνιδρυτή της DataTrek Research, δείχνουν ότι πάνω από το 90% της τιμής της μετοχής της Tesla συνδέεται με το τι μπορεί να κάνει η εταιρεία στο μέλλον.
Μπορείτε να το δείτε στις αποτιμήσεις κερδών της εταιρείας σε σχέση με έναν άλλο κορυφαίο: τον γίγαντα των τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia. Μέχρι πρόσφατα, η Nvidia θεωρούνταν η πιο “καυτή” μετοχή στην αγορά. Τώρα είναι η σειρά της Tesla. Αλλά με βάση τις αναλογίες τιμής προς κέρδη, αυτές είναι δύο πολύ διαφορετικές επιχειρήσεις. Η Nvidia διαπραγματεύεται επί του παρόντος 32 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη της τους επόμενους 12 μήνες, η Tesla είναι 129 φορές πάνω!
Αυτό είναι ένα σημαντικό κενό, ιδιαίτερα υπό το φως των κινδύνων που αντιμετωπίζει η βραχυπρόθεσμη απόδοση της Tesla. Η κυβέρνηση Τραμπ θέλει να μειώσει τις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που θα κάνει τα ήδη ακριβά οχήματα ακόμη πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο. Περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Tesla στις ΗΠΑ, ή περίπου το 20% των παγκόσμιων πωλήσεών της, επωφελούνται από την έκπτωση φόρου, έγραψε ο αναλυτής της Barclays, Dan Levy, σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, η κίνηση είναι πιθανό να βλάψει περισσότερο τους μικρότερους εγχώριους ανταγωνιστές της εταιρείας, κάτι που θα μπορούσε να ωφελήσει την Tesla με την περαιτέρω εδραίωση της θέσης της στην αγορά.
Το στοίχημα στη χαλάρωση των κανονισμών είναι, ωστόσο, ζόρικο, επειδή μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να ολοκληρωθεί. Και ακόμη κι αν συμβεί, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι το Cybercab της Tesla είναι έτοιμο να βγει στο δρόμο. Αν μη τι άλλο, η χαλάρωση των κανόνων προτού η τεχνολογία της Tesla φτάσει εκεί που πρέπει, κινδυνεύει να ωφελήσει τον κύριο ανταγωνιστή robotaxi της Tesla, την Waymo της Alphabet. «Δεν είναι οι κανονισμοί που εμποδίζουν την Tesla όσον αφορά την αυτοοδήγηση», δήλωσε ο Thomas Thornton, ιδρυτής της Hedge Fund Telemetry.


Latest News
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026

Ο Μασκ πληρώνει το τίμημα του... υπουργού - 500 διαδηλώσεις έξω από εκθέσεις Tesla
H Tesla ανακαλεί 46.000 Cybertrucks στις ΗΠΑ υπό τον φόβο ότι ένα εξωτερικό πάνελ θα μπορούσε να αποκολληθεί κατά την οδήγηση

Πού θα αναδειχτεί η επόμενη υπερδύναμη των EV - Οι 3 υποψήφιες ασιατικές χώρες
Σημαντικά βήματα γίνονται σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου τρεις χώρες επιδιώκουν να αποκτήσουν μερίδιο στα ηλεκτρικά οχήματα

XPeng: Εσοδα τριμήνου καλύτερα από τα αναμενόμενα λόγω των φθηνότερων SUV
Η XPeng που έχει την έδρα της στο Guangzhou αναμένει να παραδώσει από 91.000 έως 93.000 ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο τρίμηνο

Σούπερ φορτιστής από την BYD - Αυτονομία 400 χλμ σε μόλις 5 λεπτά
Η «σούπερ ηλεκτρονική πλατφόρμα» (super e-platform) της BYD θα μπορεί να έχει μέγιστες ταχύτητες φόρτισης 1.000 κιλοβάτ

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV