Λιγότερο από δύο μήνες πριν, η μετοχή της Tesla όδευε προς την τρίτη χαμένη χρονιά στα 15 χρόνια από την εισαγωγή της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων στις αγορές. Αλλά μετά από ένα ξέφρενο ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, βρέθηκε ξαφνικά μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων του δείκτη S&P 500 για το 2024.
ΗΠΑ: Αυτοί είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO – Τι ποσά μπήκαν στους λογαριασμούς τους
Τι συνέβη και πυροδότησε αυτή την ανατροπή; Τίποτα στην εταιρεία, όπου η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της εξακολουθεί να κλονίζεται και το μέλλον φαίνεται όλο και πιο αβέβαιο. Μάλλον ήταν αυτό που οι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, υποστηρίζοντας επιθετικά τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στην προεκλογική εκστρατεία και αναλαμβάνοντας έναν ανεπίσημο ρόλο στη διακυβέρνησή του, αναφέρει σε ανάλυσή του Bloomberg.
Μετά από ένα ξέφρενο ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, η μετοχή της Tesla βρέθηκε ξαφνικά μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων του δείκτη S&P 500 για το 2024
«Πώς δίνετε αξία στο γεγονός ότι ο Μασκ έχει βαθιά πρόσβαση με την νέα διοίκηση;» είπε ο Steve Sosnick, επικεφαλής στρατηγικής στην Interactive Brokers. “Μπορείτε να του αντιστοιχίσετε σχεδόν οποιονδήποτε αριθμό.”
Οι επενδυτές φαίνεται να κάνουν ακριβώς αυτό. Πριν από τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, η μετοχή της Tesla μειώθηκε κατά 2,3% σε ετήσια βάση. Από την ημέρα των εκλογών, έχει σημειώσει αύξηση κατά 73%, και σε ετήσια βάση για το 2024, αύξηση κατά 69%. Αυτό σημαίνει ότι σε λιγότερο από δύο μήνες, η βιομηχανία παραγωγής EV έχει προσθέσει 572 δισεκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της, εκτινάσσοντάς την σε περίπου 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, αν και δεν άλλαξε τίποτα ριζικά για την εταιρεία.
Η μετοχή της Tesla επιβράδυνε την πορεία της αυτή την εβδομάδα, χάνοντας 3,5% μετά από άλμα άνω του 12% σε καθεμία από τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, καθώς η νέα μείωση των επιτοκίων από τη Federal Reserve πυροδότησε ένα ευρύτερο κύμα πώλησης μετοχών.
Παρά τη γνωστή αποστροφή του Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι επενδυτές φαίνεται να στοιχηματίζουν ότι η συνεχής εγγύτητα του Μασκ με την κυβέρνηση θα διευκολύνει τη φιλοδοξία της Tesla να κατασκευάσει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο. Αρκετοί αναλυτές της Wall Street έχουν αυξήσει δραματικά τους στόχους τιμών για τη μετοχή. Βλέπουν τον Λευκό Οίκο του Τραμπ ως αλλαγή παιχνιδιών για την game changer για την αυτόνομη οδήγηση και την ευθυγράμμιση της Tesla με τη νέα διοίκηση προς όφελος της εταιρείας με τη χαλάρωση των κανονισμών.
Tesla: Η αβεβαιότητα των robotaxi
Αλλά ταυτόχρονα, τα κέρδη και οι προσδοκίες εσόδων του κατασκευαστή EV για το 2024, το 2025 και το 2026 έχουν πέσει φέτος. Και παραμένει ασαφές πότε θα αρχίσει να βγάζει χρήματα η πρωτοβουλία για τα robotaxi. Αυτή η αβεβαιότητα για τα επόμενα χρόνια έχει ανησυχήσει ορισμένους επενδυτές ότι η τεράστια αγοραία αξία της Tesla βασίζεται σε μια ταλαντευόμενη πλατφόρμα.
«Υπάρχουν τεράστια εμπόδια για τη μετοχή της Tesla το 2025», δήλωσε ο Chris Gannatti, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας στο Wisdomtree. «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα ανοδικό σενάριο από εδώ και πέρα».
Μέρος μεταξύ 500 έως 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων της κεφαλαιοποίησης της Tesla βασίζεται στα ηλεκτρικά και ενεργειακά της οχήματα σύμφωνα με τον αναλυτή του Evercore ISI, Κρις ΜακΝάλι, με τα υπόλοιπα να αποδίδονται σε «πράγματα που θα ακολουθήσουν», όπως τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και τα ανθρωποειδή ρομπότ. Και οι υπολογισμοί του Nicholas Colas, συνιδρυτή της DataTrek Research, δείχνουν ότι πάνω από το 90% της τιμής της μετοχής της Tesla συνδέεται με το τι μπορεί να κάνει η εταιρεία στο μέλλον.
Μπορείτε να το δείτε στις αποτιμήσεις κερδών της εταιρείας σε σχέση με έναν άλλο κορυφαίο: τον γίγαντα των τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia. Μέχρι πρόσφατα, η Nvidia θεωρούνταν η πιο “καυτή” μετοχή στην αγορά. Τώρα είναι η σειρά της Tesla. Αλλά με βάση τις αναλογίες τιμής προς κέρδη, αυτές είναι δύο πολύ διαφορετικές επιχειρήσεις. Η Nvidia διαπραγματεύεται επί του παρόντος 32 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη της τους επόμενους 12 μήνες, η Tesla είναι 129 φορές πάνω!
Αυτό είναι ένα σημαντικό κενό, ιδιαίτερα υπό το φως των κινδύνων που αντιμετωπίζει η βραχυπρόθεσμη απόδοση της Tesla. Η κυβέρνηση Τραμπ θέλει να μειώσει τις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που θα κάνει τα ήδη ακριβά οχήματα ακόμη πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο. Περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Tesla στις ΗΠΑ, ή περίπου το 20% των παγκόσμιων πωλήσεών της, επωφελούνται από την έκπτωση φόρου, έγραψε ο αναλυτής της Barclays, Dan Levy, σε ένα σημείωμα προς τους πελάτες αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο, η κίνηση είναι πιθανό να βλάψει περισσότερο τους μικρότερους εγχώριους ανταγωνιστές της εταιρείας, κάτι που θα μπορούσε να ωφελήσει την Tesla με την περαιτέρω εδραίωση της θέσης της στην αγορά.
Το στοίχημα στη χαλάρωση των κανονισμών είναι, ωστόσο, ζόρικο, επειδή μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να ολοκληρωθεί. Και ακόμη κι αν συμβεί, υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι το Cybercab της Tesla είναι έτοιμο να βγει στο δρόμο. Αν μη τι άλλο, η χαλάρωση των κανόνων προτού η τεχνολογία της Tesla φτάσει εκεί που πρέπει, κινδυνεύει να ωφελήσει τον κύριο ανταγωνιστή robotaxi της Tesla, την Waymo της Alphabet. «Δεν είναι οι κανονισμοί που εμποδίζουν την Tesla όσον αφορά την αυτοοδήγηση», δήλωσε ο Thomas Thornton, ιδρυτής της Hedge Fund Telemetry.
Latest News
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Εμφύλιος» στις πολυκατοικίες με τη φόρτιση των EV
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις όσων διαθέτουν ή σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς μπορούν να φορτίζουν
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Ξεπέρασε τη Γερμανία
Στα 381.970 ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη Βρετανία μέσα στο 2024
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση