Η Lego κατάφερε να μετατραπεί σε ναυαρχίδα στο χώρο των παιχνιδιών λανσάροντας καινοτόμες σειρές παιχνιδιών και «διαβάζοντας» τα θέλω των κοινών της. Τα τελευταία 20 χρόνια έχει καταφέρει να σημειώσει μια αλματώδη πρόοδο στα έσοδά της τα οποία έχουν δεκαπλασιαστεί, φθάνοντας τα 9,7 δισ. δολάρια το 2023.

Πριν από μια δεκαετία έγινε η μεγαλύτερη κατασκευάστρια παιχνιδιών στον κόσμο βάσει εσόδων. Σήμερα οι πωλήσεις της είναι μεγαλύτερες από αυτές των δύο μεγαλύτερων ανταγωνιστών της, της Mattel, δημιουργού της Barbie, και της Hasbro, κατασκευαστή των όπλων Nerf, μαζί.

Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα… «μεγάλα παιδιά»

Το 2023 άνοιξε 147 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε 1.031, και έχτισε εργοστάσια στην Αμερική και το Βιετνάμ. Οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 13%, σε ετήσια βάση, ακόμη και όταν η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών συρρικνώθηκε και αυτό μετά από μια μεγάλη επιστροφή από τα χρόνια του 2003-4 που αντιμετώπισε ζωτικά προβλήματα καθώς είχε επεκταθεί σε διάφορες δραστηριότητες.

Economist: Θα συνεχιστεί η επιτυχία;

Μπορεί ο κατασκευαστής παιχνιδιών να διατηρήσει όμως την επιτυχία του; «Πρέπει να παραμείνουμε επίκαιροι για παιδιά και ενήλικες», λέει ο CEO της εταιρείας, Νιλς Κρίστιανσεν. Όπως αναφέρει ο Economist, η Lego συνεχίζει να κυκλοφορεί νέα σετ, με σχεδόν τα μισά από τα προϊόντα της γκάμας της το 2023 να κυκλοφορούν εκείνη τη χρονιά. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης περισσότερα από 140 περίτεχνα σετ, ορισμένα με χιλιάδες κομμάτια, για ενήλικες οπαδούς της, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν πλέον το ένα πέμπτο των πωλήσεων.

Η Lego καλείται να ανταγωνιστεί με τις… οθόνες

Αλλά ο ανταγωνισμός με το διαδίκτυο για τον χρόνο είναι δύσκολος. Κατά μέσο όρο, τα αμερικανικά παιδιά ηλικίας 8-12 ετών περνούν 4-6 ώρες την ημέρα παρακολουθώντας οθόνες διαφόρων τύπων, από smartphones μέχρι τηλεοράσεις, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 2022 η Lego επένδυσε σε μια συνεργασία με την Epic Games, δημιουργό του δημοφιλούς βιντεοπαιχνιδιού «Fortnite», για να δημιουργήσει «συναρπαστικές ψηφιακές εμπειρίες για παιδιά όλων των ηλικιών». Η συμφωνία τους έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επικερδής.

Μέχρι στιγμής οι προσπάθειες της Lego να βρει μια πράσινη εναλλακτική λύση για το πλαστικό, την άλλη μεγάλη πρόκληση της εταιρείας, ήταν λιγότερο επιτυχείς. Παρόλα αυτά, ο Κρίστιανσεν σχεδιάζει να κατασκευάσει τουβλάκια εξ ολοκλήρου από βιώσιμο υλικό μέχρι το 2032. Η Lego έχει αρχίσει να κατασκευάζει ορισμένα κομμάτια με ένα νέο πλαστικό που κατασκευάζεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ανακυκλωμένων υλικών. Η ανανεώσιμη ρητίνη είναι έως και 60% ακριβότερη από το πλαστικό που κατασκευάζεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά ο Κρίστιανσεν λέει ότι είναι έτοιμος να απορροφήσει το κόστος.

Με την αγορά μεγάλων ποσοτήτων, ελπίζει να δημιουργήσει μια αγορά για το υλικό και να μειώσει το κόστος του. Σκοπεύει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της Lego κατά 37% μέχρι το 2032 (σε σύγκριση με το 2019) και να είναι ουδέτερη από άποψη άνθρακα μέχρι το 2050.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή