Τα σύννεφα είναι πάνω από την οικονομία της ευρωζώνης, με τους περισσότερους αναλυτές να βλέπουν ότι η οικονομική ανάπτυξη θα είναι σε χαμηλά επίπεδα, μικρότερη από ό,τι προβλεπόταν προηγουμένως.
Σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg, οι αναλυτές προβλέπουν τώρα ανάπτυξη 1% το 2025. Αν και αυτό είναι υψηλότερο από 0,8% του 2024, είναι χαμηλότερο από προηγούμενη εκτίμηση του 1,2%. Μείωσαν επίσης τις προσδοκίες τους για το 2026 στο 1,2% από 1,4%.
Ευρωπαϊκή οικονομία: Σε ανώμαλο δρόμο το 2025 – Τα 5 SOS των αναλυτών
Για τη Γερμανία, η οποία παλεύει με μια εκτεταμένη ύφεση στον βασικό της μεταποιητικό τομέα, οι οικονομολόγοι βλέπουν τώρα ανάπτυξη 0,4% το 2025 και 1% το 2026, μειωμένη κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες κάθε χρόνο. Οι προβλέψεις για τη Γαλλία μειώθηκαν επίσης, ενώ η Ισπανία φαίνεται να αναπτύσσεται ελαφρώς ταχύτερα.
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Πιο αισιόδοξη η ΕΚΤ
Οι προβλέψεις είναι πιο απαισιόδοξες από αυτές της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία επίσης περιέκοψε τις προοπτικές της αυτόν τον μήνα καθώς μείωσε τα επιτόκια για τέταρτη φορά από τον Ιούνιο. Οι αξιωματούχοι εξακολουθούν να αναμένουν τα νοικοκυριά να οδηγήσουν σε ανάκαμψη καθώς τα εισοδήματα αυξάνονται και ο πληθωρισμός σταθεροποιείται στο στόχο του 2%, αν και έχουν επανειλημμένα υπερεκτιμήσει πόσο γρήγορα θα υλοποιηθεί αυτή η ώθηση.
«Υπάρχουν σοβαροί λόγοι να πιστεύουμε ότι θα υπάρξει βελτίωση στην οικονομία το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της ΕΚΤ Φίλιπ Λέιν σε ένα podcast που κυκλοφόρησε την Παρασκευή. Αλλά «παρόλο που η κατανάλωση αυξάνεται τώρα, μπορεί να υπάρξει μια μικρή υστέρηση σε αυτό, επειδή σε έναν κόσμο αβεβαιότητας, ίσως κάποιοι άνθρωποι να κρατούν πίσω τις αποφάσεις κατανάλωσης».
Οι οικονομολόγοι στην έρευνα αναμένουν ότι ο πληθωρισμός θα φτάσει στο 2% το δεύτερο τρίμηνο του 2025, όπου φαίνεται να παραμένει πριν πέσει στο 1,9% ένα χρόνο αργότερα. Ο βασικός πληθωρισμός – μια από τις εναπομείνασες ανησυχίες της ΕΚΤ – αναμένεται να μειωθεί ταχύτερα από ό,τι στην προηγούμενη δημοσκόπηση, αγγίζοντας το 2% το τρίτο τρίμηνο του 2025.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC