Σήμερα Δευτέρα αναμένεται να ανακοινώσουν τη συγχώνευσή τους η Honda και η Nissan, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Reuters, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας έως τον Ιούνιο του 2025.
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις, μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Honda – Nissan: Συγχώνευση – απάντηση στην υπαρξιακή απειλή των κινεζικών EV στην Ιαπωνία
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η τρίτη σε κατάταξη Nissan αποτιμάται σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πραγματοποιήσουν κοινή συνέντευξη Τύπου μετά τις συνεδριάσεις των ΔΣ τη Δευτέρα, στις οποίες αναμένεται να παρευρεθεί και η Mitsubishi Motors, συνεργάτης της Nissan, σύμφωνα με άλλη πηγή του Reuters.
O σχεδιασμός
Η Honda και η Nissan στοχεύουν να ολοκληρώσουν τη συμφωνία έως τον Ιούνιο του 2025 και να δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου τον Αύγουστο του 2026, όταν οι μετοχές της θα εισαχθούν στο χρηματιστήριο, ενώ η Honda και η Nissan θα βγουν από το χρηματιστήριο.
Η Honda θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας χαρτοφυλακίου, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής.
Η ενοποίηση των δύο ιστορικών ιαπωνικών εμπορικών σημάτων θα σηματοδοτήσει τη μεγαλύτερη αναμόρφωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για να δημιουργήσουν τη Stellantis σε μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο συνδυασμός με τη Mitsubishi Motors θα ανέβαζε τις παγκόσμιες πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ξεπερνώντας τον σημερινό Νο. 3 όμιλο, τη Νοτιοκορεατική Hyundai και την Kia.
Τον περασμένο μήνα, η Nissan ανακοίνωσε την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και το 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας μετά την πτώση των πωλήσεών της στις βασικές αγορές της στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η Honda ανέφερε επίσης κατώτερα από τα αναμενόμενα κέρδη λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, εν μέσω της ανόδου της BYD και άλλων τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών EV.
Latest News
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό
Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄ αλείψω λάδι - Η ανέξοδη υποστήριξη Tesco και Lidl στους βρετανούς αγρότες
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στη Βρετανία «κατανοεί πλήρως» τις ανησυχίες που εγείρονται από «πολλές μικρότερες φάρμες»
Μοιράζουν «χρήμα» και φέτος οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι βλέπουν UBS, Citigroup
Τι μερίσματα και εξαγορές τίτλων θα ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εισηγμένες ευρωπαϊκές και βρετανικές τράπεζες
Το μεγάλο στοίχημα της Ισπανίας - Γιατί βάζει φρένο στις αγορές ακινήτων από ξένους [γράφημα]
Το ποσοστό του εισοδήματος που δίνουν οι ευρωπαίοι για στέγαση – πρωτιά της Ελλάδας
Γιατί ο Τραμπ κατηγορεί την Bank of America και την JPMorgan
Οι δυο τράπεζες αρνήθηκαν την κατηγορία λέγοντας ότι ακολουθούν το νόμο και τις οδηγίες από τις ρυθμιστικές αρχές
Σε νέα αύξηση των επιτοκίων προχωρά η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας
Το διοικητικό συμβούλιο της κεντρικής τράπεζας στην Ιαπωνία είναι πιθανό να αυξήσει τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο 0,5% από 0,25%
«Καμπάνα» στην PayPal από την Νέα Υόρκη για αποτυχίες στον κυβερνοχώρο
Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων δολαρίων καλείται να πληρώσει η PayPal στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για αστοχίες στον κυβερνοχώρο
Ο Ρούμπιο πάει Παναμά, ο Τραμπ μεθοδεύει «επιστροφή» της διώρυγας
Ο Ρούμπιο αναμένεται να αναχωρήσει στις 31 Ιανουαρίου και να ταξιδέψει την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
Οι απαιτήσεις - στόχοι της ΕΕ θα στοιχίσουν 1,5 δισ. στη Volkswagen
Μεγάλο το κόστος για τη VW απο την εφαρμογή των κλιματικών στόχων της ΕΕ