Σήμερα Δευτέρα αναμένεται να ανακοινώσουν τη συγχώνευσή τους η Honda και η Nissan, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Reuters, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας έως τον Ιούνιο του 2025.
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις, μετά την Toyota και τη Volkswagen.
Honda – Nissan: Συγχώνευση – απάντηση στην υπαρξιακή απειλή των κινεζικών EV στην Ιαπωνία
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η τρίτη σε κατάταξη Nissan αποτιμάται σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πραγματοποιήσουν κοινή συνέντευξη Τύπου μετά τις συνεδριάσεις των ΔΣ τη Δευτέρα, στις οποίες αναμένεται να παρευρεθεί και η Mitsubishi Motors, συνεργάτης της Nissan, σύμφωνα με άλλη πηγή του Reuters.
O σχεδιασμός
Η Honda και η Nissan στοχεύουν να ολοκληρώσουν τη συμφωνία έως τον Ιούνιο του 2025 και να δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου τον Αύγουστο του 2026, όταν οι μετοχές της θα εισαχθούν στο χρηματιστήριο, ενώ η Honda και η Nissan θα βγουν από το χρηματιστήριο.
Η Honda θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας χαρτοφυλακίου, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής.
Η ενοποίηση των δύο ιστορικών ιαπωνικών εμπορικών σημάτων θα σηματοδοτήσει τη μεγαλύτερη αναμόρφωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για να δημιουργήσουν τη Stellantis σε μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο συνδυασμός με τη Mitsubishi Motors θα ανέβαζε τις παγκόσμιες πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ξεπερνώντας τον σημερινό Νο. 3 όμιλο, τη Νοτιοκορεατική Hyundai και την Kia.
Τον περασμένο μήνα, η Nissan ανακοίνωσε την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και το 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας μετά την πτώση των πωλήσεών της στις βασικές αγορές της στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η Honda ανέφερε επίσης κατώτερα από τα αναμενόμενα κέρδη λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, εν μέσω της ανόδου της BYD και άλλων τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών EV.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC