Η Honda και η Nissan βρίσκονται σε συνομιλίες για να εξετάσουν τη συγχώνευσή τους έως το 2026, ανακοίνωσαν οι δυο ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια ιστορική συμφωνία για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας που υπογραμμίζει την απειλή που αποτελούν πλέον οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για τις μακροχρόνια κυρίαρχους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η συγχώνευση των δυο ιαπωνικών μάρκων θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων οχημάτων μετά την Toyota και την Volkswagen. Τώρα στη τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης είναι ο κορεάτικος όμιλος που απαρτίζεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai και Kia.
Honda και Nissan πατάνε βαθιά το γκάζι για την τρίτη θέση των πωλήσεων στον κόσμο
Η συγχώνευση θα δώσει επίσης στις δύο ιαπωνικές μάρκες εταιρείες την δυνατότητα να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας σε όλους τους τομείς και ταχύτερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναφέρει το Reuters.
Η συγχώνευση της Honda, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, με τη Nissan, την τρίτη σε μέγεθος ιαπωνική μάρκα, θα είναι η μεγαλύτερη συγχώνευση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μετα την συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA το 2021 για τη δημιουργία του Stellantis, μια συμφωνία 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι δύο εταιρείες στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 191 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Η Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος, εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να ενταχθεί στη συγχώνευση, ανέφεραν οι εταιρείες. Η τελική απόφαση της Mitsubishi Motors θα ανακοινωθεί μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποίησαν κοινή συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.
«Η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και των νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, επικαλούμενος τις τεχνολογικές τάσεις της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. «Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να τους αντιμετωπίσουμε και να τους πολεμήσουμε μέχρι το 2030, διαφορετικά θα νικηθούμε», προσέθεσε.
Οι δύο εταιρείες στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 191 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Honda, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου τετραπλάσια από εκείνη της Nissan, θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέφεραν.
Ο συνδυασμός με τη Mitsubishi Motors θα ανέβαζε τις παγκόσμιες πωλήσεις του ιαπωνικού ομίλου σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι τέσσερις από τις 17 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι κινεζικές
Τον περασμένο μήνα, η Nissan ανακοίνωσε ένα σχέδιο για να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και το 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας μετά την πτώση των πωλήσεων στις βασικές αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ.
Η Honda ανέφερε επίσης χειρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα, αν και οι πωλήσεις των μοτοσικλετών και των υβριδικών αυτοκινήτων τη βοήθησαν να εξασφαλίσει μια σχετικά σταθερή οικονομική βάση.
Τα στοιχεία των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι τέσσερις από τις 17 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι κινεζικές.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, δήλωσε ότι θα «συζητήσει με τη Nissan και θα εξετάσει όλες τις πιθανές επιλογές»
Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχασαν έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα από την BYD και άλλους εγχώριους κατασκευαστές ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με καινοτόμο λογισμικό.
Σε μια διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, ο πρώην πρόεδρος της Nissan, Carlos Ghosn, καταζητούμενος τώρα στην Ιαπωνία ως φυγόδικος επειδή διέφυγε στον Λίβανο, είπε ότι δεν πιστεύει ότι η συμμαχία Honda-Nissan θα είναι επιτυχής, καθώς οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν διαφορετική φιλοσοφία και δύσκολα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan, δήλωσε ότι θα «συζητήσει με τη Nissan και θα εξετάσει όλες τις πιθανές επιλογές». Πηγές είπαν στο Reuters ότι η Renault «είναι κατ’ αρχήν θετική στη συγχώνευση της Honda με την Nissan».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σε υψηλό 17 ετών αύξησε τα επιτόκια η Τράπεζα της Ιαπωνίας
Η Κεντρική Τράπεζα στην Ιαπωνία αύξησε στο 0,5% το βασικό επιτόκιό της
Δασμοί τρισ. δολ. και παρεμβάσεις για πετρέλαιο και επιτόκια - Οι νέες business Τραμπ
Για κάθε επιδίωξη του Ντόναλντ Τραμπ υπάρχει και η απειλή δασμών - Τι είπε στο Νταβός ο Αμερικανικός πρόεδρος
Η Τουρκία στο «club» του τρισεκατομμυρίου [γράφημα]
Μεσα σε δύο δεκαετίες η Τουρκία επέτυχε εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και μεγέθυνσης της οικονομίας και το ΑΕΠ , σχεδόν εξαπλασιάστηκε
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό
Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄ αλείψω λάδι - Η ανέξοδη υποστήριξη Tesco και Lidl στους βρετανούς αγρότες
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στη Βρετανία «κατανοεί πλήρως» τις ανησυχίες που εγείρονται από «πολλές μικρότερες φάρμες»
Μοιράζουν «χρήμα» και φέτος οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι βλέπουν UBS, Citigroup
Τι μερίσματα και εξαγορές τίτλων θα ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εισηγμένες ευρωπαϊκές και βρετανικές τράπεζες
Το μεγάλο στοίχημα της Ισπανίας - Γιατί βάζει φρένο στις αγορές ακινήτων από ξένους [γράφημα]
Το ποσοστό του εισοδήματος που δίνουν οι ευρωπαίοι για στέγαση – πρωτιά της Ελλάδας
Γιατί ο Τραμπ κατηγορεί την Bank of America και την JPMorgan
Οι δυο τράπεζες αρνήθηκαν την κατηγορία λέγοντας ότι ακολουθούν το νόμο και τις οδηγίες από τις ρυθμιστικές αρχές
Σε νέα αύξηση των επιτοκίων προχωρά η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας
Το διοικητικό συμβούλιο της κεντρικής τράπεζας στην Ιαπωνία είναι πιθανό να αυξήσει τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο 0,5% από 0,25%