
Αλλάζει τις ισορροπίες στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το μεγαντίλ μεταξύ της Honda και της Nissan. Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες έβαλαν κι επίσημα εμπρός σχέδιο για τη συγχώνευσή τους έως το 2026, με στόχο να γίνουν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πίσω από την Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%. Βασικός μέτοχος της Nissan είναι η γαλλική Renault.
Βασικός στόχος σε αυτή τη φάση είναι να περάσουν οι παραδοσιακοί αυτοί παίκτες στην αντεπίθεση απέναντι στις κινεζικές εταιρείες και ειδικά της BYD αλλά και την αμερικανική Tesla, οι οποίες προχωρούν με γοργά βήματα στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για ηλεκτρικά οχήματα.
Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ δείχνουν να έχουν μείνει πίσω σε αυτή την κούρσα και τώρα πατάνε βαθιά το γκάζι για να προλάβουν τις εξελίξεις. Όπως άλλωστε παραδέχτηκε και το ίδιο το αφεντικό της πανίσχυρης Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, εάν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναπτύξουν μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια –έως το 2030- νέες τεχνολογίες και ικανότητες, τότε θα ηττηθούν κατά κράτος από τους κινέζους.
Τη Δευτέρα μετά από ημέρες φημών και δημοσιευμάτων στα διεθνή μέσα ενημέρωσης οι δύο ιαπωνικές εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία να ξεκινήσουν συνομιλίες για συγχώνευση με στόχο η νέα οντότητα που θα δημιουργηθεί να είναι εταιρεία συμμετοχών.
Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε κολοσσό με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων. Στόχος τους είναι τώρα να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες για το ντιλ γύρω στον Ιούνιο του 2025 πριν δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που θα τις «στεγάζει» μέχρι τον Αύγουστο του 2026.
Η Honda, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου τετραπλάσια από εκείνη της Nissan, θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέφεραν οι διοικήσεις τους από το Τόκιο. Οι δύο εταιρείες θα στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γεν (19 δις δολάρια) μέσω της πιθανής συγχώνευσης, ανέφεραν επίσης οι εταιρείες.
Ήδη από το Μάρτιο και οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι εξέταζαν το ενδεχόμενο συνεργασίας πάνω στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού. Τον Αύγουστο είχαν διευρύνει τη συνεργασία τους στους τομείς αυτούς και με τη Mitsubishi Motors.
Το κυοφορούμενο ντιλ είναι το μεγαλύτερο μετά από αυτό του 2021 μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA (Peugeot-Citroen)οι οποίες συγχωνεύτηκαν για να δημιουργήσουν τη Stellantis. Εκείνο ήταν ντιλ αξίας 52 δις δολαρίων.
Τα προβλήματα της Nissan
Η Honda βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση οικονομικά τα τελευταία χρόνια από τη Nissan, αφού η τελευταία αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις. Το ντιλ «δεν αποτελεί διάσωση της Nissan», σχολίασε κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων ο Τοσιχίρο Μπίμπε της Honda. Προσέθεσε ότι η οικονομικής ανάκαμψη της Nissan είναι «προαπαιτούμενο», όπως το χαρακτήρισε, για τη συγχώνευση.
Λόγω της πρωτοκαθεδρίας της Honda στα οικονομικά, τον πρώτο λόγο στον ορισμό μελών του διοικητικού συμβουλίου του νέου ομίλου θα τον έχει η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αποφασίστηκε.
Αμφιβολίες για τη Nissan από τον πρώην CEO
Από την πλευρά του το πρώην αφεντικό του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubish, Κάρλος Γκον, εξέφρασε αμφιβολίες για το κατά πόσο θα υπάρξει συγχώνευση και όχι εξαγορά της Nissan.
Ο Γκοσν είναι φυγόδικος στο Λίβανο μετά τη μυθιστορηματική απόδρασή του από την Ιαπωνία το 2019 μέσα σε θήκη μουσικών οργάνων για να μην δικαστεί για κατάχρηση εμπιστοσύνης μετά από προσφυγή της Nissan. Από εκεί σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου παρουσίασε διαφορετική άποψη. Όπως είπε, δεν πιστεύει ότι η συμμαχία Honda-Nissan θα έχει επιτυχία καθώς οι δύο εταιρείες δεν συμπληρώνουν η μια την άλλη, αλλά η Nissan έχει πολλά προβλήματα. Επίσης χαρακτήρισε τις κινήσεις της Nissan ως κινήσεις απελπισίας.


Latest News

Χοντραίνει η κόντρα Τραμπ - Πάουελ - Την απόλυση του εξετάζει ο Λευκός Οίκος
Τι είπε ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε ερώτηση δημοσιογράφου

Οι ΜμΕ στις αμερικανικές Τσαινατάουν «πληρωνουν» το μάρμαρο των δασμών Τραμπ
Οι κάτοικοι της Τσαϊνατάουν στο Κάτω Μανχάταν ξοδεύουν κάθε χρόνο 1,15 δισ. δολάρια σε προϊόντα και υπηρεσίες λιανικής πώλησης

Αμερικανικό σκάκι στην Ουκρανία: Ποιες επαρχίες «περνούν» στη Ρωσία - Χαλάρωση των κυρώσεων
Τι ειπώθηκε στο Παρίσι και πώς αντιδρούν Κίεβο και Μόσχα

Ιαπωνία: Δεν παρεμβαίνει για να υποτιμήσει το γεν
Ενδεχόμενη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών ΗΠΑ και Ιαπωνίας

Ο χρυσός παίρνει τον δρόμο της... επιστροφής - Γιατί «εγκαταλείπει» τη Νέα Υόρκη
Ο χρυσός καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο

Μείωση 1,1% στα δημοσιονομικά έσοδα της Κίνας το α΄ τρίμηνο 2025
Τα δημοσιονομικά έσοδα για την Κίνα κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου ανήλθαν συνολικά σε 821,54 δισ. δολάρια

Moody’s: Αυξάνει τις προβλέψεις για αθετήσεις πληρωμών
Κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώθηκαν 27 αθετήσεις πληρωμών, έναντι 38 την ίδια περίοδο πέρυσι

Ο Τραμπ δηλώνει απρόθυμος να συνεχίσει να αυξάνει τους δασμούς στην Κίνα - Τι είπε για TikTok
Ο Τραμπ μιλώντας σε δημοσιογράφους υπαινίχθηκε ότι έχουν γίνει προσπάθειες προσέγγισης της Κίνας για συνομιλίες

Το εγκώμιο Πάουελ «έπλεξε» ο Βιλεροούα - «Ένας υποδειγματικός κεντρικός τραπεζίτης»
«Ένας κεντρικός τραπεζίτης πρέπει να λέει την αλήθεια ανεξάρτητα και αυτό έκανε ... Χαιρετίζω τον επαγγελματισμό και το θάρρος του.» είπε ο Βιλερουά

O Τραμπ «απασφάλισε» - Αυξάνει τα τέλη για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα
Ο εμπορικός αντιπρόσωπος σχεδιάζει να χρεώνει τα πλοία για κάθε ταξίδι, όχι για κάθε λιμάνι των ΗΠΑ, μετά από αντίδραση της βιομηχανίας