Αλλάζει τις ισορροπίες στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το μεγαντίλ μεταξύ της Honda και της Nissan. Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες έβαλαν κι επίσημα εμπρός σχέδιο για τη συγχώνευσή τους έως το 2026, με στόχο να γίνουν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πίσω από την Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%. Βασικός μέτοχος της Nissan είναι η γαλλική Renault.
Βασικός στόχος σε αυτή τη φάση είναι να περάσουν οι παραδοσιακοί αυτοί παίκτες στην αντεπίθεση απέναντι στις κινεζικές εταιρείες και ειδικά της BYD αλλά και την αμερικανική Tesla, οι οποίες προχωρούν με γοργά βήματα στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για ηλεκτρικά οχήματα.
Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ δείχνουν να έχουν μείνει πίσω σε αυτή την κούρσα και τώρα πατάνε βαθιά το γκάζι για να προλάβουν τις εξελίξεις. Όπως άλλωστε παραδέχτηκε και το ίδιο το αφεντικό της πανίσχυρης Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, εάν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναπτύξουν μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια –έως το 2030- νέες τεχνολογίες και ικανότητες, τότε θα ηττηθούν κατά κράτος από τους κινέζους.
Τη Δευτέρα μετά από ημέρες φημών και δημοσιευμάτων στα διεθνή μέσα ενημέρωσης οι δύο ιαπωνικές εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία να ξεκινήσουν συνομιλίες για συγχώνευση με στόχο η νέα οντότητα που θα δημιουργηθεί να είναι εταιρεία συμμετοχών.
Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε κολοσσό με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων. Στόχος τους είναι τώρα να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες για το ντιλ γύρω στον Ιούνιο του 2025 πριν δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που θα τις «στεγάζει» μέχρι τον Αύγουστο του 2026.
Η Honda, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου τετραπλάσια από εκείνη της Nissan, θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέφεραν οι διοικήσεις τους από το Τόκιο. Οι δύο εταιρείες θα στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γεν (19 δις δολάρια) μέσω της πιθανής συγχώνευσης, ανέφεραν επίσης οι εταιρείες.
Ήδη από το Μάρτιο και οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι εξέταζαν το ενδεχόμενο συνεργασίας πάνω στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού. Τον Αύγουστο είχαν διευρύνει τη συνεργασία τους στους τομείς αυτούς και με τη Mitsubishi Motors.
Το κυοφορούμενο ντιλ είναι το μεγαλύτερο μετά από αυτό του 2021 μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA (Peugeot-Citroen)οι οποίες συγχωνεύτηκαν για να δημιουργήσουν τη Stellantis. Εκείνο ήταν ντιλ αξίας 52 δις δολαρίων.
Τα προβλήματα της Nissan
Η Honda βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση οικονομικά τα τελευταία χρόνια από τη Nissan, αφού η τελευταία αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις. Το ντιλ «δεν αποτελεί διάσωση της Nissan», σχολίασε κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων ο Τοσιχίρο Μπίμπε της Honda. Προσέθεσε ότι η οικονομικής ανάκαμψη της Nissan είναι «προαπαιτούμενο», όπως το χαρακτήρισε, για τη συγχώνευση.
Λόγω της πρωτοκαθεδρίας της Honda στα οικονομικά, τον πρώτο λόγο στον ορισμό μελών του διοικητικού συμβουλίου του νέου ομίλου θα τον έχει η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αποφασίστηκε.
Αμφιβολίες για τη Nissan από τον πρώην CEO
Από την πλευρά του το πρώην αφεντικό του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubish, Κάρλος Γκον, εξέφρασε αμφιβολίες για το κατά πόσο θα υπάρξει συγχώνευση και όχι εξαγορά της Nissan.
Ο Γκοσν είναι φυγόδικος στο Λίβανο μετά τη μυθιστορηματική απόδρασή του από την Ιαπωνία το 2019 μέσα σε θήκη μουσικών οργάνων για να μην δικαστεί για κατάχρηση εμπιστοσύνης μετά από προσφυγή της Nissan. Από εκεί σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου παρουσίασε διαφορετική άποψη. Όπως είπε, δεν πιστεύει ότι η συμμαχία Honda-Nissan θα έχει επιτυχία καθώς οι δύο εταιρείες δεν συμπληρώνουν η μια την άλλη, αλλά η Nissan έχει πολλά προβλήματα. Επίσης χαρακτήρισε τις κινήσεις της Nissan ως κινήσεις απελπισίας.
Latest News
Γιατί ένας γίγαντας των ομολόγων βλέπει ακόμη και άνοδο επιτοκίων από την Fed
Η Pimco είναι σίγουρη για σταθερά επιτόκια στο άμεσο μέλλον, όμως δεν αποκλείει και την άνοδο λόγω πολιτικών του Τραμπ
Η Primark «χάνει τη λάμψη της» - Απογοητευτικές οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον... κακό καιρό
Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄ αλείψω λάδι - Η ανέξοδη υποστήριξη Tesco και Lidl στους βρετανούς αγρότες
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στη Βρετανία «κατανοεί πλήρως» τις ανησυχίες που εγείρονται από «πολλές μικρότερες φάρμες»
Μοιράζουν «χρήμα» και φέτος οι ευρωπαϊκές τράπεζες – Τι βλέπουν UBS, Citigroup
Τι μερίσματα και εξαγορές τίτλων θα ανακοινώσουν οι μεγαλύτερες εισηγμένες ευρωπαϊκές και βρετανικές τράπεζες
Το μεγάλο στοίχημα της Ισπανίας - Γιατί βάζει φρένο στις αγορές ακινήτων από ξένους [γράφημα]
Το ποσοστό του εισοδήματος που δίνουν οι ευρωπαίοι για στέγαση – πρωτιά της Ελλάδας
Γιατί ο Τραμπ κατηγορεί την Bank of America και την JPMorgan
Οι δυο τράπεζες αρνήθηκαν την κατηγορία λέγοντας ότι ακολουθούν το νόμο και τις οδηγίες από τις ρυθμιστικές αρχές
Σε νέα αύξηση των επιτοκίων προχωρά η κεντρική τράπεζα της Ιαπωνίας
Το διοικητικό συμβούλιο της κεντρικής τράπεζας στην Ιαπωνία είναι πιθανό να αυξήσει τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια στο 0,5% από 0,25%
«Καμπάνα» στην PayPal από την Νέα Υόρκη για αποτυχίες στον κυβερνοχώρο
Πρόστιμο 2 εκατομμυρίων δολαρίων καλείται να πληρώσει η PayPal στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για αστοχίες στον κυβερνοχώρο
Ο Ρούμπιο πάει Παναμά, ο Τραμπ μεθοδεύει «επιστροφή» της διώρυγας
Ο Ρούμπιο αναμένεται να αναχωρήσει στις 31 Ιανουαρίου και να ταξιδέψει την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
Οι απαιτήσεις - στόχοι της ΕΕ θα στοιχίσουν 1,5 δισ. στη Volkswagen
Μεγάλο το κόστος για τη VW απο την εφαρμογή των κλιματικών στόχων της ΕΕ