Οι αρχές της Βραζιλίας σταμάτησαν την κατασκευή ενός εργοστασίου της κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων BYD, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι ζούσαν σε συνθήκες συγκρίσιμες με τη «σκλαβιά». Μάλιστα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εισαγγελίας Δημόσιας Εργασίας (MPT) της χώρας ανακοίνωσε ότι περισσότεροι από 160 εργαζόμενοι διασώθηκαν στη βορειοανατολική πολιτεία Μπάγια της Βραζιλίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC οι εργαζόμενοι υποβλήθηκαν σε «εξευτελιστικό» περιβάλλον και τους παρακρατήθηκαν τα διαβατήρια και οι μισθοί από την κατασκευαστική εταιρεία. Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας».
Χωρίς… φρένο η BYD – Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Το πρώτο εργοστάσιο EV της BYD εκτός Κίνας
Το εργοστάσιο είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει μέχρι τον Μάρτιο του 2025 και επρόκειτο να είναι το πρώτο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της BYD εκτός Ασίας. Οι εργαζόμενοι, που προσελήφθησαν από την Jinjiang Construction Brazil, ζούσαν σε τέσσερις εγκαταστάσεις στην πόλη Camaçari.
Σε μια τέτοια εγκατάσταση, οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να κοιμηθούν σε κρεβάτια χωρίς στρώματα, σύμφωνα με τους εισαγγελείς. Κάθε μπάνιο μοιράστηκε επίσης σε 31 εργαζόμενους, αναγκάζοντάς τους να σηκωθούν πολύ νωρίς για να είναι έτοιμοι για δουλειά.
«Οι συνθήκες που βρέθηκαν στα καταλύματα αποκάλυψαν μια ανησυχητική εικόνα επισφάλειας και υποβάθμισης», ανέφερε το MPT. Οι «συνθήκες που μοιάζουν με τη δουλεία», όπως ορίζονται από τη βραζιλιάνικη νομοθεσία, περιλαμβάνουν δουλεία με χρέη και εργασία που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Το MPT πρόσθεσε ότι η κατάσταση αποτελεί επίσης «καταναγκαστική εργασία», καθώς από πολλούς εργαζόμενους παρακρατήθηκαν οι μισθοί τους και αντιμετώπισαν υπερβολικό κόστος για τη λύση των συμβάσεων τους.
Οι επενδύσεις της BYD στη Βραζιλία
Η BYD ανακοίνωσε ότι οι εργαζόμενοι που επλήγησαν μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία. Πρόσθεσε ότι είχε διεξαγάγει «λεπτομερή ανασκόπηση» των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης για υπεργολαβικούς υπαλλήλους και ζήτησε σε «αρκετές περιπτώσεις» από την κατασκευαστική εταιρεία να κάνει βελτιώσεις.
Σημειώνεται ότι η BYD, συντομογραφία του Build Your Dreams, είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla του Ίλον Μασκ τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, καθώς οι δύο μάχονταν για την πρώτη θέση στον κλάδο.
Η εταιρεία επεκτείνει επίσης τη θέση της στη Βραζιλία, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της στο εξωτερικό. Άνοιξε για πρώτη φορά ένα εργοστάσιο στο Σάο Πάολο το 2015, παράγοντας σασί για ηλεκτρικά λεωφορεία. Πέρυσι, ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ρεάλ (484,2 εκατομμύρια δολάρια) στη Βραζιλία για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κρατικές επιδοτήσεις
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχουν ενισχυθεί από κρατικές επιδοτήσεις. που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να ανταλλάσσουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητά τους με ηλεκτρικά ή υβριδικά. Αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη αντίδραση στο εξωτερικό ενάντια σε αυτό που ορισμένοι θεωρούν ως άδικη υποστήριξη της κινεζικής κυβέρνησης προς τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η ΕΕ έχουν επιβάλει δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, με περισσότερους δασμούς να αναμένονται κατά την επερχόμενη κυβέρνηση του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Latest News
Στα βήματα του Τραμπ.... Ο Μιλέι «αποχαιρετά» τη Συμφωνία του Παρισιού
Η κυβέρνηση στην Αργεντινή διερευνά την πρόταση να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αποχώρηση από τη συμφωνία ορόσημο
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση