Μήπως οι καταναλωτές πλέον έχουν αρχίσει να προσηλώνονται σε κάτι για περισσότερο χρόνο από ό,τι παλιά; Το ερώτημα είναι εύλογο, καθώς τα τελευταία χρόνια, οι αγοραστές περιμένουν περισσότερο για να αντικαταστήσουν τα smartphone και τα αυτοκίνητά τους. Αυτή η τάση εξαπλώνεται και στους κατασκευαστές παιχνιδομηχανών: Οι παλαιωμένες κονσόλες, που παραδοσιακά σήμαιναν συνεχή μείωση των εσόδων των εταιρειών παιχνιδιών, εξακολουθούν να είναι ισχυρές για εταιρείες όπως η Sony και η Nintendo. Οι νέες εξελίξεις στον κλάδο θα σημαίνουν περαιτέρω ώθηση για τις ιαπωνικές εταιρείες παιχνιδιών.

Ιστορικά, η διάρκεια ζωής μιας κονσόλας παιχνιδιών ήταν περίπου πέντε χρόνια. Το Nintendo Switch διανύει τώρα τον όγδοο χρόνο του, ενώ το τελευταίο PlayStation της Sony κλείνει πέντε χρόνια ζωής. Ακριβώς τη στιγμή που οι κατασκευαστές υλικού παιχνιδιών θα έβλεπαν απότομη πτώση στις πωλήσεις, τα κέρδη της Sony αυξήθηκαν κατά 68% και ξεπέρασαν τις προσδοκίες το τελευταίο τρίμηνο, με τα κέρδη από την επιχείρηση παιχνιδιών να τριπλασιάζονται το τρίμηνο.

Sony και Nintendo παραμένουν στη μάχη της κονσόλας – Την «έξοδο» κοιτάζει η Microsoft

Οι πωλήσεις της συνδρομητικής υπηρεσίας της Sony για πρόσβαση σε παιχνίδια, υπηρεσίες δικτύου και διαδικτυακό περιεχόμενο επίσης αυξάνονται. Η ροή στο cloud και η ψηφιακή διανομή παιχνιδιών προσφέρουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια από το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο hardware.

τα γραφικά και η απόδοση των υπαρχουσών παιχνιδομηχανών έχουν φτάσει σε τόσο προηγμένο επίπεδο που η αγορά της πιο πρόσφατης κονσόλας είναι λιγότερο σημαντική

Αυτό έρχεται σε μια τόσο αναγκαία στιγμή για τη Sony, της οποίας οι επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, έχουν επιβαρύνει τα έσοδα του ομίλου. Οι πωλήσεις ήταν αδύναμες στο κινηματογραφικό τμήμα καθώς λιγότερες σειρές παραδόθηκαν στη μονάδα τηλεοπτικών παραγωγών της, εν μέρει λόγω των καθυστερήσεων παραγωγής που σχετίζονται με προηγούμενες απεργίες στο Χόλιγουντ. Οι πωλήσεις του τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών έχουν μείνει πίσω, με σημαντική μείωση των εσόδων στη μονάδα της Sony Life. Η αυξανόμενη καθαρή ζημία από τις επενδύσεις έχει εγείρει ανησυχίες στους επενδυτές.

Τα βιντεοπαιχνίδια αλλάζουν αλλά οι κονσόλες μένουν

Η μακροζωία των κονσολών είναι ακόμα καλύτερα νέα για τη Nintendo, η οποία κάνει περισσότερο από το 90% των εσόδων της ομάδας από hardware και το λογισμικό παιχνιδιών.

Ένας λόγος για αυτήν τη στροφή προς μεγαλύτερη αντοχή για τα προϊόντα είναι ότι τα γραφικά και η απόδοση των υπαρχουσών παιχνιδομηχανών έχουν φτάσει σε τόσο προηγμένο επίπεδο που η αγορά της πιο πρόσφατης κονσόλας είναι λιγότερο σημαντική. Τα παιχνίδια που είναι διαθέσιμα για κάθε γενιά κονσόλας είναι ένας άλλος παράγοντας. Σε αντίθεση με τους κατασκευαστές παιχνιδομηχανών, οι προγραμματιστές παιχνιδιών έχουν ένα κίνητρο να κάνουν τα προϊόντα τους διαθέσιμα για τις παλαιότερες, υπάρχουσες κονσόλες, οι οποίες έχουν ήδη μεγάλη βάση χρηστών, για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη που αποκομίζουν από κάθε παιχνίδι.

Το απόλυτο τεστ θα είναι αυτό που συνέβη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αγορών των Χριστουγέννων, την περίοδο αιχμής για τις πωλήσεις κονσολών παιχνιδιών, με τις εταιρείες να προσφέρουν ελάχιστα από την άποψη νέων προϊόντων. Η αναβαθμισμένη έκδοση του PlayStation 5 της Sony, η οποία προσφέρει καλύτερα γραφικά, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο. Αλλά αυτό είναι απίθανο να κάνει αρκετά μεγάλη διαφορά για πολλούς παίκτες.

Η συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων για τις κονσόλες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και για τις συνδρομές διαδικτυακού περιεχομένου με υψηλά περιθώρια κέρδους, θα ήταν απόδειξη μιας ελκυστικής, νέας κανονικότητας για τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή