O Osamu Suzuki πέθανε την ημέρα των Χριστουγέννων από λέμφωμα, είπε η εταιρεία, την οποία οδήγησε φιλόδοξα, κατά τη διάρκεια της θητείας του είτε ως διευθύνων σύμβουλος είτε ως πρόεδρος, πέρα από την κύρια αγορά μικρών οχημάτων.
Τα φθηνά αυτοκίνητα 660 κυβικών, ειδικά για την Ιαπωνία, επωφελήθηκαν από γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις, αλλά απαιτούσαν αυστηρό περιορισμό κόστους που αποδείχτηκε βασικό μέρος του DNA της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμα κι έτσι, όμως, η «τσιγκουνιά» του Osamu Suzuki ήταν παροιμιώδης. Παρήγγειλε να χαμηλώσουν τις οροφές του εργοστασίου για να εξοικονομήσει κλιματισμό, ενώ πετούσε σε οικονομική θέση ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία.
Toyota: Αποχωρεί ο Akio Toyoda – Αιφνιδιαστική αλλαγή στην ηγεσία
Ο τραπεζίτης που έσωσε τη Suzuki
«Για πάντα» ή «μέχρι τη μέρα που θα πεθάνω», ήταν χαρακτηριστικές χιουμοριστικές απαντήσεις με τις οποίες διέκοψε τις ερωτήσεις για το πόσο καιρό θα έμενε στην εταιρεία, την οποία κράτησε στα χέρια του ακόμη και μέχρι τα 80 του.
Γεννημένος ως Οσάμου Ματσούντα, ο Osamu Suzuki πήρε το οικογενειακό όνομα της συζύγου του μέσω υιοθεσίας σε μια πρακτική που συνηθίζεται μεταξύ των ιαπωνικών οικογενειών χωρίς άνδρα κληρονόμο.
Ο πρώην τραπεζίτης εντάχθηκε στην εταιρεία που ίδρυσε ο παππούς της γυναίκας του το 1958. Έγινε πρόεδρος δύο δεκαετίες αργότερα.
Στη δεκαετία του 1970, έσωσε την εταιρεία από το χείλος της κατάρρευσης πείθοντας την Toyota Motor να του προμηθεύσει κινητήρες που πληρούσαν τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, τους οποίους η Suzuki Motor δεν είχε ακόμη αναπτύξει.
Ακολούθησε μεγαλύτερη επιτυχία με το λανσάρισμα του μικρού οχήματος Alto το 1979, το οποίο έγινε τεράστια επιτυχία, ενισχύοντας τη διαπραγματευτική δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν συνδέθηκε με τη General Motors το 1981.
Ο Osamu Suzuki πήρε την μεγάλη και επικίνδυνη απόφαση να επενδύσει τα κέρδη ενός χρόνου της εταιρείας για να δημιουργήσει μια εθνική αυτοκινητοβιομηχανία για την Ινδία
Ο Osamu Suzuki και η Ινδία
Στη συνέχεια, ο Osamu Suzukiπήρε την μεγάλη και επικίνδυνη απόφαση να επενδύσει τα κέρδη ενός χρόνου της εταιρείας για να δημιουργήσει μια εθνική αυτοκινητοβιομηχανία για την Ινδία.
Το προσωπικό του ενδιαφέρον υποκινήθηκε από την έντονη επιθυμία «να είναι νούμερο ένα, κάπου στον κόσμο», θυμόταν αργότερα.
Εκείνη την εποχή, η Ινδία ήταν ένας… βάλτος για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων, κυρίως βρετανικών μοντέλων, κυμαίνονταν κάτω από 40.000.
Η κυβέρνηση είχε μόλις κρατικοποιήσει την αυτοκινητοβιομηχανία Maruti, που δημιουργήθηκε το 1971 ως φιλοδοξία του Σαντζάι Γκάντι, γιου της τότε πρωθυπουργού Ίντιρα Γκάντι, για να παράγει ένα προσιτό, «λαϊκό αυτοκίνητο» κατασκευασμένο στην Ινδία. Η Maruti χρειαζόταν έναν ξένο συνεργάτη, αλλά μια πρώιμη συνεργασία με τη Renault απέτυχε καθώς το σεντάν που εξεταζόταν κρίθηκε πολύ ακριβό και ανεπαρκώς οικονομικό για τις εγχώριες ανάγκες.
Η ομάδα Maruti χτύπησε πολλές πόρτες, αλλά σνομπαρίστηκε από μάρκες όπως η Fiat και η Subaru και, κατά λάθος, από την Suzuki Motor.
Η συνεργασία προέκυψε όταν ένας διευθυντής της Suzuki Motor στην Ινδία είδε ένα άρθρο σε εφημερίδα σχετικά με πιθανή συμφωνία της Maruti για μικρά αυτοκίνητα με την αντίπαλο της Suzuki, Daihatsu. Τηλεφώνησε στα κεντρικά γραφεία για να μάθει ότι η ομάδα Maruti είχε φύγει από την Suzuki άπραγη. Στη συνέχεια, ο ίδιος ο Osamu Suzuki έστειλε τέλεξ στην Maruti και κάλεσε βιαστικά την ομάδα πίσω στην Ιαπωνία, ζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία. Μια επιστολή προθέσεων υπογράφηκε μέσα σε μήνες.
Το πρώτο αυτοκίνητο, το χάτσμπακ Maruti 800 που βασίζεται στο Alto, κυκλοφόρησε το 1983, σημειώνοντας άμεση επιτυχία.
Σήμερα, η Maruti – Suzuki, που κατέχεται κατά πλειοψηφία από τη Suzuki Motor, εξακολουθεί να κατέχει περίπου το 40% της αγοράς αυτοκινήτων της Ινδίας.
Στην Ινδία των καστών, η Suzuki εισήγαγε επίσης την αλλαγή, επιμένοντας στην ισότητα στο χώρο εργασίας, παραγγέλνοντας ανοιχτά γραφεία, μια ενιαία καντίνα και στολές για στελέχη και για εργάτες της γραμμής συναρμολόγησης.
Και αποτυχίες
Ένα μήνα πριν από τα 80α γενέθλιά του, ο Suzuki πέτυχε μια συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Volkswagen, τον Δεκέμβριο του 2009.
Διαφημιζόμενος ως γάμος φτιαγμένος στον παράδεισο, σύντομα έγινε εφιάλτης, με τη Suzuki Motor να κατηγορεί τον νέο κορυφαίο μέτοχο της ότι προσπαθεί να την ελέγξει, ενώ η VW αντιτάχθηκε στην αγορά από την Suzuki κινητήρων ντίζελ από τη Fiat.
Η Suzuki Motor οδήγησε τη VW σε διεθνές διαιτητικό δικαστήριο σε λιγότερο από δύο χρόνια μεά την αρχική συμφωνία, καταφέρνοντας τελικά να εξαγοράσει το μερίδιο 19,9% που είχε πουλήσει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Osamu Suzuki, ο οποίος συχνά ανέφερε το γκολφ και την εργασία ως κλειδιά για την υγεία του, παρέδωσε τελικά τη σκυτάλη ως Διευθύνων Σύμβουλος στον γιο του Τοσιχίρο το 2016 και παρέμεινε ως πρόεδρος για άλλα πέντε χρόνια μέχρι τα 91 του χρόνια, διατηρώντας συμβουλευτικό ρόλο μέχρι το τέλος.
Latest News
Θα είναι το 2025 χρονιά ορόσημο για την μεγάλη επιστροφή στο γραφείο;
Ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες απαιτούν την επιστροφή των εργαζομένων
Ένας φορτιστής για όλες τις φορητές συσκευές - Σε ισχύ η νέα νομοθεσία της ΕΕ
Η νέα νομοθεσία της ΕΕ θα ισχύσει και για τους φορητούς υπολογιστές από τις 28 Απριλίου 2026
Τέσσερις στους 10 Γάλλους «σκοτώνουν» τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους
Είτε τα πωλούν μέσω Ίντερνετ για να εισπράξουν μετρητά τα Χριστούγεννα είτε τα ανταλλάσσουν με άλλα της αρεσκείας τους
Ποιος είναι ο καλύτερος CEO της χρονιάς - Οι ικανοί, οι τυχεροί και μία ηχηρή απουσία
Η ετήσια αξιολόγηση του Economist για τους μεγάλους επιχειρηματίες του κόσμου
Το Politico χρήζει τη Μελόνι «σιδηρά κυρία» της Ευρώπης
Την ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, αναδεκνύει ως κορυφαία προσωπικότητα μεταξύ των πιο ισχυρών της Ευρώπης το Politico
Παρατείνουν την προθεσμία για την ολοκλήρωση της μεταξύ τους συγχώνευσης των 3,3 δισ. δολ., οι UnitedHealth και Amedisys
Η συμφωνία συγχώνευσης των 3,3 δισ δολ. , των UnitedHealth και Amedisys, κινδυνεύει χρονικά λόγω προσφυγών
Ο Τραμπ αποκάλυψε... μάλλον κατά λάθος ότι θα έχει συνάντηση με τον Γκέιτς
Ο Τραμπ το ανακοίνωσε αυτό σε δημοσίευση στο Truth Social η οποία μάλλον προοριζόταν ως ιδιωτικό μήνυμα προς τον Ίλον Μασκ
Το 2024 δίνει στην Ευρώπη τρεις δυσάρεστες «κληρονομιές» για το νέο έτος - Τι βλέπει η Goldman Sachs
Oι αρνητικές εμπορικές επιδράσεις είναι πιθανό να ενισχυθούν από τις συνεχιζόμενες διαρθρωτικές αντιξοότητες στον μεταποιητικό τομέα
Οι Γάλλοι δισεκατομμυριούχοι της πολυτέλειας ήταν οι μεγάλοι χαμένοι του 2024
Ονόματα όπως οι Μπερνάν Αρνό, Φρανσουάζ Μπέτενκορτ Μέγιερς και Φρανσουά Πινό στη Γαλλία είδαν τις περιουσίες τους να μειώνονται αισθητά
Σε συμφωνία με τη γαλλική Orano για την εξόρυξη ουρανίου η κυβέρνηση της Μογγολίας
Σύμφωνα με ανακοίνωση της κυβέρνησης της Μογγολίας, η μέγιστη παραγωγή θα φθάσει τα 2,6 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2044