Ευοίωνες εμφανίζονται οι προοπτικές για την παρουσία της Nike στην ελληνική αγορά, όπου παρατηρούνται προσεκτικά επενδυτικά βήματα ενίσχυσης της φυσικής της παρουσίας με νέα σημεία, όπως το πολυαναμενόμενο στη Στοά Αρσακείου, υπό τη νέα του μορφή.

Την ίδια αισιοδοξία εξάλλου, διατηρεί και ο νέος CEO της εταιρείας, Έλλιοτ Χιλ, παρά το γεγονός ότι είδε τους δείκτες της εταιρείας να κινούνται ξανά πτωτικά και να φέρνουν μείωση κερδών, λόγω λανθασμένων στρατηγικών κατά το παρελθόν.

Από τη Nike και την Adidas στην On και τη Lululemon: Η επική αναμέτρηση στα αθλητικά το 2025

Δεν σκύβει το κεφάλι η Nike

«Μετά από 60 ημέρες γεμάτες ενέργεια που πέρασα μαζί με τους συνεργάτες μου στη Nike, ξεκάθαρη προτεραιότητά μας είναι να επαναφέρουμε τον αθλητισμό στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε», δήλωσε ο Έλιοτ Χιλ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου, με τα έσοδα να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, κατά 8% στα 12,4 δισ. δολάρια.

«Λαμβάνουμε άμεσα μέτρα για την επανατοποθέτηση της επιχείρησής μας, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην αύξηση της μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους. Η ομάδα μας είναι έτοιμη να ξεκινήσει και είμαι σίγουρος ότι θα δείτε περισσότερες στιγμές που η Nike θα είναι ξανά Nike», πρόσθεσε κατά την κλήση που ολοκληρώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου.

«Οι οικονομικές επιδόσεις της Nike κατά το δεύτερο τρίμηνο ανταποκρίθηκαν σε μεγάλο βαθμό στις προσδοκίες μας, καθώς συνεχίζουμε να σημειώνουμε πρόοδο στη μετατόπιση του χαρτοφυλακίου μας», εξήγησε και ο Μάθιου Φρίεντ, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Οικονομικός Διευθυντής. «Υπό την ηγεσία του Έλιοτ, επιταχύνουμε το ρυθμό μας και αναζωπυρώνουμε τη δυναμική της μάρκας μέσω του αθλητισμού».

Παρά την οικονομική κρίση, η κουλτούρα των sneakers σε όλο τον κόσμο ευδοκιμεί, με τη μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα vintage και high-end μοντέλα, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Statista.

Η Nike βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δριμεία επίθεση νέων brands, αλλάζοντας το σκηνικό της αγοράς όπως την ξέραμε

Τα λάθη

Η μετοχή της Nike έχει σημειώσει άνοδο μόλις 20% τα τελευταία εννέα χρόνια, παρά την κατακόρυφη άνοδο του S&P 500 κατά 196%. Η μετοχή έφτασε για λίγο σε υψηλό όλων των εποχών το 2021, αλλά αυτό ήταν μια υπερβολική αντίδραση στην αύξηση των δαπανών που προκάλεσε η Covid-19.

Η εταιρεία αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις, με μεγαλύτερη το μοντέλο διανομής της. Το 2017, αποφάσισε να αναπτύξει την πώληση απευθείας στον καταναλωτή -γνωστή και ως μέθοδο Direct-To-Consumer (DTC)- υπό την επωνυμία Nike Direct για να γίνει λιγότερο εξαρτημένη από τους χονδρέμπορους, οι οποίοι λειτουργούν ως μεσάζοντες μεταξύ των καταναλωτών και της Nike. Nike

Η στρατηγική αυτή είχε τη δυνατότητα να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της Nike, να οικοδομήσει σχέσεις απευθείας με τους καταναλωτές και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των προωθητικών ενεργειών της.

Εκτός από την επέκταση του DTC μέσω της Nike Direct, η εταιρεία ήθελε επίσης να αναπτύξει τις δραστηριότητές της στον τομέα της ένδυσης ώστε να εξαρτάται λιγότερο από τα υποδήματα. Τέλος, η Nike πραγματοποίησε μια μεγάλη ώθηση διεθνώς, και συγκεκριμένα στην Κίνα.

Το νέο κατάστημα της Nike στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου, έκτασης 1.445 τ.μ., θα ανοίξει ο όμιλος Percassi

Η επαναφορά στην Ελλάδα

Μετά την επίσημη εκκίνηση του μοντέλου DTC, η Nike μείωσε την παρουσία της και στην ελληνική αγορά, περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των own branded καταστημάτων της και τη συνεργασία της με μικρά και μεγάλα καταστήματα αθλητικών ειδών.

Το τέλος του 2022 βρήκε τις δύο θυγατρικές της -NIKE Ελλάς Μονοπρόσωπη ΕΠΕ Διαφήμισης και Μάρκετινγκ Ειδών Υπόδησης – Ένδυσης και Αθλητικού Εξοπλισμού και NIKE Ελλάς Μονοπρόσωπη ΕΠΕ Λιανικού Εμπορίου Ειδών Ένδυσης, Υπόδησης και Αθλητικού Εξοπλισμού- να διαγράφονται από το ΓΕΜΗ.

Μέχρι την στροφή στη στρατηγική της, την αντιπροσώπευση της Nike στην Ελλάδα και τη διατήρηση δικτύου της μάρκας, είχε η Folli Follie της οικογένειας Κουτσολιούτσου. Μετά το σκάνδαλο με τους παραποιημένους ισολογισμούς που οδήγησε μαζικά διεθνούς οίκους μόδας να «σπάσουν» τα συμβόλαιά τους μαζί της και τους ιθύνοντας στην κράτηση, η Nike πέρασε στα χέρια του ομίλου Percassi που έχει ήδη αναλάβει το franchise σε Ισπανία και Ιταλία.

Ο ιθύνων νους πίσω από την Kiko Milano και υπεύθυνος για την ανάπτυξη των σημάτων του ομίλου Benetton (Benetton, United Colors, Sisley, Playlife, Zerododici) και της Zara εντός Ιταλίας, Antonio Percassi, ανέλαβε το flagship store της Nike στην οδό Ερμού, βάζοντας τα θεμέλια για την επαναφορά της φυσικής παρουσίας του brand με νέα σημεία. Nike

Η Nike στο νέο project ΣΤΟΑ

Μόλις πριν από μερικές ημέρες, εξάλλου, δημοσιεύτηκε η έρευνα της Cushman & Wakefield Proprius, που αποκάλυψε και την είσοδο της Nike στη Στοά Αρσακείου, δίνοντας ώθηση στο λιανεμπόριο στο κέντρο της Αθήνας.

Το νέο κατάστημα της Nike στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου 44-46 έκτασης 1.445 τ.μ. θα ανοίξει ο όμιλος Percassi που «τρέχει» το σήμα στην ελληνική αγορά στο υπό ανακαίνιση κτίριο της Στοάς Αρσακείου.

Εκεί θα στεγαστεί το πρωτοποριακό concept «ΣΤΟΑ» που αφορά τη δημιουργία ενός υβριδικού πολυχώρου, όπου οι επισκέπτες θα δημιουργούν κάθε φορά τη δική τους μοναδική εμπειρία εστίασης. Επίσης θα περιλαμβάνει και το μεγαλύτερο κατάστημα στην Αθήνα διάθεσης και ανάδειξης ελληνικών προϊόντων από μικρούς και μεσαίους Έλληνες παραγωγούς, το «ΣΤΟΑ AGORA».

Η πτέρυγα Σταδίου θα φιλοξενήσει καταστήματα λιανεμπορίου με κορυφαία brands μόδας, ένδυσης και αθλητικών ειδών -εκεί και το νέο κατάστημα της Nike-, ενώ η πτέρυγα Πεσμαζόγλου θα θέτει στο επίκεντρο τον πολιτισμό, από όπου οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση στον πνεύμονα πρασίνου, που θα δημιουργηθεί στην ταράτσα του κτιρίου, στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», από την αναβαθμισμένη είσοδο, αλλά και στο «Europa Experience», το πρώτο μουσείο Ευρωκοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
The Kaizen Way: Γιατί η Kaizen Gaming αναδεικνύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Best Workplace in Tech
Επιχειρήσεις |

The Kaizen Way: Γιατί η Kaizen Gaming αναδεικνύεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Best Workplace in Tech

Πυρήνας της Kaizen Gaming είναι η αξία του #oneteam. Δεν πρόκειται απλώς για ένα hashtag, αλλά για ένα δομικό στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας που εστιάζει στη διαφάνεια, τη συνεργασία και τη συλλογική πρόοδο