Υπάρχει λόγος που κολοσσοί όπως η LVMH, η Kering και η L’ Oreal θέλουν να τοποθετήσουν το 2024 στο χρονοντούλαπο – η συνολική περιουσία των ηγετών τους, που είναι οι μεγαλύτεροι και πιο γνωστοί πλούσιοι επιχειρηματίες της Γαλλίας, υποχώρησε για πρώτη φορά κατά ένα μεγάλο ποσοστό, λόγω της χαμηλής ζήτησης ειδών πολυτελείας και της πολιτικής αστάθειας.

Ο λόγος για τον Μπερνάρ Αρνό, τη Μπέτενκορτ Μέγιερς και τον Φρανσουά Πινό, που παρά το ότι συγκαταλέγονται μεταξύ των πλουσιότερων του κόσμου, είδαν τις περιουσίες τους να χάνουν 70 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index. Ομοίως και οι κολοσσοί που ελέγχουν είναι από τους μεγαλύτερους χαμένους στο γαλλικό χρηματιστήριο, με τον ιδιοκτήτη της Gucci μάλιστα να χάνει το 41% της αξίας του.

Πολυτέλεια: Πώς οι εταιρείες θα ενισχύσουν τις πωλήσεις τους – Οι τιμές και ο ρόλος της Κίνας

LVMH, Kering και L’ Oreal απέναντι στην Κίνα

Και οι τρεις είδαν τον πλούτο τους να βαίνει μειούμενος, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές έχουν επιβραδύνει τις δαπάνες για αγορές πολυτελείας, που περιλαμβάνουν δερμάτινα είδη μέχρι επώνυμα φορέματα και προϊόντα περιποίησης δέρματος, ενώ οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Gucci της Kering, προσπαθούν να βρουν τα πατήματά τους με τις διοικήσεις -νέες και παλιότερες- και τη στρατηγική τους.

Η ασταθής πολιτική της Γαλλίας – συμπεριλαμβανομένης της κατάρρευσης της κυβέρνησης του Μισέλ Μπαρνιέ αυτόν τον μήνα – έχει επίσης μειώσει την όρεξη των επενδυτών για τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας.

«Ο Κινέζος καταναλωτής υποτίθεται ότι θα ήταν ο μοχλός ανάπτυξης του 2024, αλλά αυτό δεν υλοποιήθηκε», δήλωσε η Αριάν Χαγιάτ, διαχειρίστρια κεφαλαίων στην Edmond de Rothschild Asset Management. «Υπήρξε επίσης κόπωση από την πολυτέλεια μετά από τρία χρόνια εξαιρετικής ανάπτυξης, καθώς το revenge shopping εξασθένησε».

LVMH Kering L' Oreal

Μετά την πανδημία, η πτώση

Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας και καλλυντικών εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν χρήματα για μάρκες υψηλών προδιαγραφών με αποθέματα μετρητών που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια των περιορισμών λόγω καραντίνας.

Αυτή η δυναμική βοήθησε τον Μπερνάρ Αρνό της LVMH να φτάσει στην 1η θέση στην κατάταξη πλούτου του Bloomberg. Τώρα βρίσκεται στο Νο 5 και έχει χάσει μέχρι στιγμής περισσότερα -31 δισεκατομμύρια δολάρια- από οποιονδήποτε άλλον μεταξύ των 500 πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο.

Όσο για την κληρονόμο της L’Oreal, Φρανσουάζ Μπέτενκορτ Μέγιερς, ήταν επί μακρόν η πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο και πέρυσι έγινε η πρώτη γυναίκα που έχει περιουσία 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και τώρα έχει χάσει και τα δύο στέμματα.

«Για την πολυτέλεια, οι εξελίξεις αυτές δείνουν ότι επιστρέφει στην πραγματικότητα», πρόσθεσε στο Bloomberg και ο Κέβιν Τοζέ, μέλος της επιτροπής επενδύσεων στην Carmignac στο Παρίσι. «Αυτό που συμβαίνει από το 2023, είναι μια εξομάλυνση για την αγορά».

Το ρόλερ κόστερ της Kering

Ο 88χρονος Φρανσουά Πινό, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία που εξελίχθηκε στην Kering, είδε επίσης την περιουσία του να δέχεται μεγάλο πλήγμα, πέφτοντας κατά 64% στα 22 δισεκατομμύρια δολάρια από το υψηλό του Αυγούστου 2021. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση από οποιονδήποτε εξακολουθεί να βρίσκεται στον δείκτη πλούτου του Bloomberg κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα προβλήματα της μεγαλύτερης εταιρείας μόδας του, της Gucci.

Η μείωση του πλούτου του Πινό ήρθε ενώ η Kering βρισκόταν υπό την εποπτεία του γιου του, Φρανσουά-Ανρί Πινό, 62 ετών, ο οποίος άλλαξε την κατεύθυνση της αυτοκρατορίας τους στην πολυτέλεια από ένα συνονθύλευμα περιουσιακών στοιχείων λιανικής πώλησης.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της θητείας του, η Kering παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από την Gucci, της οποίας η επιτυχία θυμίζει… ρόλερ κόστερ. Η οικογένεια Πινό κατέχει το 42% των μετοχών και το 59% των δικαιωμάτων ψήφου της Kering με έδρα το Παρίσι, οι μετοχές της οποίας κατέρρευσαν μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για τα κέρδη.

Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας και καλλυντικών εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν χρήματα για μάρκες υψηλών προδιαγραφών με αποθέματα μετρητών που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια των περιορισμών λόγω καραντίνας

Το αποτύπωμα στις μετοχές LVMH, Kering, L’ Oreal

Πρόκειται για μια πτώση από τη χάρη για τις ευρωπαϊκές μετοχές πολυτελείας, οι οποίες μόλις πριν από δύο χρόνια θεωρούνταν ως οι εναλλακτικές λύσεις της ηπείρου για την ανάπτυξη των μετοχών της Wall Street για τις περίφημες «Magnificent Seven» της τεχνολογικής μεγαλοκεφαλαιοποίησης.

Ωστόσο, η επιβράδυνση δεν έπληξε εξίσου όλες τις μάρκες πολυτελείας. Οι πωλήσεις της Hermes αυξήθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο λόγω της τοποθέτησης των προϊόντων της που απευθύνονται στους πλουσιότερους πελάτες, των οποίων οι δαπάνες τείνουν να είναι πιο ανθεκτικές από τους λιγότερο ευκατάστατους πελάτες.

Η λίστα της Saxo Banque France με τους νικητές και τους ηττημένους του 2024 περιελάμβανε τόσο τις μετοχές της Hermes, με άνοδο περίπου 18% από την αρχή του έτους, όσο και της Kering.

Ο Andrea Tueni, επικεφαλής του τμήματος συναλλαγών πωλήσεων της Saxo Banque France, δήλωσε ότι τα υψηλά περιθώρια κέρδους της Hermes υποστηρίζονται από την υπεροχή και τη σπανιότητα των προϊόντων της, ενώ η ζήτηση για τις προσφορές της Gucci έχει μειωθεί και ότι οι πρόσφατες αλλαγές στη διοίκηση δεν έχουν ακόμη αποδώσει καρπούς.

Και μια αχτίδα αισιοδοξίας

Ωστόσο, καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, αρχίζουν να διαφαίνονται αχτίδες αισιοδοξίας για τον ευρύτερο τομέα, με τους επενδυτές να επιδιώκουν να τοποθετηθούν για μια πιθανή επιστροφή.

Οι πωλήσεις στην Κίνα δεν επιδεινώνονται περαιτέρω και έχουν αναζωογονηθεί στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους αναλυτές της HSBC Holdings Plc, οι οποίοι χαρακτήρισαν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ως τον πάτο.

«Για να είμαστε ειλικρινείς, έχουμε FOMO», ανέφεραν οι αναλυτές της HSBC, συμπεριλαμβανομένου του Έργουαν Ράμπουργκ, σε πρόσφατο σημείωμά τους προς τους επενδυτές. «Έχουμε την πεποίθηση ότι οι πωλήσεις στην Κίνα δεν χειροτερεύουν και ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ μετά τις εκλογές έχουν βελτιωθεί. Αυτά τα δύο στοιχεία είναι που μετράνε». πλούσιοι

Η Amundi SA μόλις ανακοίνωσε την έναρξη ενός νέου διαπραγματεύσιμου αμοιβαίου κεφαλαίου ή ETF για μετοχές πολυτελείας, επικαλούμενη τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της μεσαίας τάξης στις αναδυόμενες αγορές, της ελκυστικότητας ορισμένων εμπορικών σημάτων και της αυξανόμενης ζήτησης για προϊόντα υψηλής ποιότητας.

Η πιθανότητα να έχουν περάσει τα χειρότερα για τον κλάδο, έχει ωθήσει σε ενίσχυση ορισμένων μετοχών πολυτελών προϊόντων και προϊόντων ομορφιάς από τις αρχές Δεκεμβρίου. Ο δείκτης Stoxx 600 Europe 600 Consumer Products and Services Index έχει αυξηθεί κατά περίπου 5% αυτόν τον μήνα, με στόχο την καλύτερη επίδοσή του από τον Φεβρουάριο.

«Η τεχνολογία πήρε το πάνω χέρι έναντι της πολυτέλειας φέτος, αλλά η πολυτέλεια μπορεί να επιστρέψει στη διάρκεια του 2025», τόνισε η Αριάν Χαγιάτ της Rothschild. «Μπορώ να προβλέψω μια ανάκαμψη του τομέα από το δεύτερο εξάμηνο του 2025».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή