Την καλύτερή της χρονιά εδώ και 26 χρόνια, φαίνεται πως διένυσε φέτος η Walmart, συνεχίζοντας να αναπτύσσει τον ανταγωνιστή της Amazon Prime, το Walmart+, αλλά και νέες υπηρεσίες, όπως η κτηνιατρική τηλεϊατρική και οι εκπτώσεις για τα Burger King.
Αυτό το φθινόπωρο, η Walmart ανακοίνωσε ένα νέο όνομα και όραμα για την πλατφόρμα δεδομένων, την Walmart Luminate, με στόχο την ενημέρωση των τρίτων εταιρειών και των διαφημιστών με στοιχεία αγορών και απογραφής από τα καταστήματα και την εφοδιαστική αλυσίδα της.
Walmart: Μεγέθη που… ζαλίζουν – Ο CEO που οδηγεί το νικηφόρο σερί
Και σαν να μην έφταναν αυτά, μόλις πριν από λίγες ημέρες, ολοκλήρωσε την εξαγορά του κατασκευαστή τηλεοράσεων Vizio ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δίνοντας στη μάρκα τη δική του υπηρεσία streaming και το δικό του τηλεοπτικό λειτουργικό σύστημα, στο οποίο θα προβάλλει διαφημίσεις μέσω της διαφημιστικής επιχείρησης Walmart Connect, κάτι παρόμοιο με την Amazon που κατέχει το Prime Video και πουλάει τηλεοράσεις Fire.
Οι επενδύσεις της Walmart στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό το πλήθος υπηρεσιών που μοιάζει με τις αντίστοιχες της Amazon και αποσκοπεί στο να ωφελήσει η μία την άλλη, αρχίζουν να αποδίδουν.
«Ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα μας έχει αγκαλιάσει την ψηφιακή τεχνολογία και την αλλαγή μού δίνει την αισιοδοξία ότι όχι μόνο μπορούμε να επιτύχουμε τα επόμενα χρόνια, αλλά και μακροπρόθεσμα, επειδή η κουλτούρα μας πλέον είναι διαφορετική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Νταγκ ΜακΜίλλον σε συνέδριο της Morgan Stanley στη Νέα Υόρκη τον Δεκέμβριο. «Τα κέρδη προέρχονται από αυτή την αλλαγή στη σύνθεση της επιχείρησης».
Το φυσικό αποτύπωμα της Walmart στο λιανεμπόριο και η τεχνογνωσία της στα τρόφιμα πιθανόν να της δίνουν ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Διαφορές και ομοιότητες Walmart με την Amazon
Τα 61 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon κατά το τρίτο τρίμηνο ήταν περίπου διπλάσια από αυτά της Walmart, αλλά η Walmart βλέπει πολύ ταχύτερη ετήσια αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 27% έναντι 7% της Amazon.
Η Walmart σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων κατά τη διάρκεια της φετινής περιόδου Black Friday και Cyber Monday και είχε το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση πωλήσεων άνω του 30%. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολό τους αποτέλεσαν το 18% των πωλήσεων της Walmart το τρίτο τρίμηνο, από 15% ένα χρόνο πριν, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Walmart, Τζον Ντέιβιντ Ρέινι, στους αναλυτές τον Νοέμβριο.
«Δεν ξέραμε πώς θα έμοιαζε σήμερα το μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Γνωρίζαμε απλώς ότι οι πελάτες το ήθελαν και ήταν οδυνηρό να προχωρήσουμε σε όλες αυτές τις επενδύσεις», πρόσθεσε ο ΜακΜίλλον στο επενδυτικό συνέδριο. «Είδαμε το ποσοστό των λειτουργικών εσόδων της εταιρείας να μειώνεται καθώς συνέβαινε αυτό, οπότε ήταν ένα στοίχημα για το μέλλον, ότι αυτή η μεγάλη ομάδα συνεργατών θα μπορούσε να καταλάβει πώς να τοποθετήσει την εταιρεία για την επόμενη γενιά του λιανικού εμπορίου».
Το Marketplace Pulse ανέφερε τον Σεπτέμβριο ότι η αγορά της Walmart έφτασε τους 150.000 ενεργούς πωλητές – από μόλις 50.000 το 2022. Εν τω μεταξύ, η Amazon έχει προσθέσει 5 εκατομμύρια πωλητές από το 2018, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Το δίκτυο μέσων λιανικής της Walmart, το Walmart Connect, αυξήθηκε κατά 26% στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο.
Ο ρόλος της διαφήμισης
Είναι η διείσδυση της Walmart στη διαφήμιση παράλληλα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της εμπορίου, που την έχει καταστήσει άξιο ανταγωνιστή της Amazon. Και οι δύο έχουν αναπτύξει τις διαφημιστικές τους επιχειρήσεις σε μια κλίμακα που είναι δύσκολο να φτάσει οποιοσδήποτε άλλος retailer. Επιχειρήσεις, όπως η Dick’s Sporting Goods, η Saks και η Wawa, έχουν ξεκινήσει νέα δίκτυα μέσων λιανικής πώλησης, αλλά όχι με μεγάλες αγορές τρίτων για να ταιριάξουν.
«Αυτό που έχει δημιουργήσει η Walmart είναι μια πολύ πιο ευέλικτη αγορά για τις διαφημίσεις της από ό,τι έχουν άλλοι λιανοπωλητές», εξήγησε ο Μπράιαν Γκίλντενμπεργκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Confluencer Commerce, προσθέτοντας ότι οι άλλοι «θα δυσκολευτούν πραγματικά να αποκτήσουν τον τύπο της κίνησης των πωλητών που μπορεί να δημιουργήσει η Walmart λόγω της αγοραστικής της κίνησης».
Η Walmart δήλωσε το τρίτο τρίμηνο ότι οι τρίτες εταιρείες οδηγούν στην αύξηση του αριθμού των διαφημιζόμενων στην πλατφόρμα της. Η ιστοσελίδα της Connect αναφέρει ότι όσες διαφημίζονται στην πλατφόρμα πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 6,6 φορές περισσότερες πωλήσεις από εκείνες που δεν διαφημίζονται. Οι δε τρίτες εταιρείες μπορούν να αγοράσουν χορηγούμενες διαφημίσεις στον ιστότοπο ή σε ψηφιακές οθόνες στα καταστήματα.
Η Walmart σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων κατά τη διάρκεια της φετινής περιόδου Black Friday και Cyber Monday και είχε το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση πωλήσεων άνω του 30%
Τα φυσικά καταστήματα Walmart
Ενώ η Walmart αναπτύσσει τα ψηφιακά της προγράμματα όπως η Amazon, το φυσικό της αποτύπωμα στο λιανεμπόριο και η τεχνογνωσία της στα τρόφιμα πιθανόν να της δίνουν ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ειδικά σε τομείς όπως η click-and-collect ή η -pick-at-store.
Η Walmart έχει αγκαλιάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη διαφήμιση, ενώ η Amazon έχει κάνει πολλές προσπάθειες να επεκταθεί στις αγορές σούπερ μάρκετ, πέρα από τα Whole Foods, πιο πρόσφατα με ένα μικρού μεγέθους κατάστημα Amazon Grocery στο Σικάγο. Το μεινοέκτημα είναι όμως ότι η Amazon δεν έχει χιλιάδες καταστήματα για να αξιοποιήσει ως σημεία παραλαβής.
«Η Walmart έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην ενσωμάτωση της βάσης των καταστημάτων της στις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου της – μεγάλο μέρος της εκπλήρωσης γίνεται από τα καταστήματά της, κάτι που είναι πραγματικά ευεργετικό», διευκρίνισε στο Modern Retail ο Μίκι Χάτσα, αντιπρόεδρος εταιρικών οικονομικών και αναλυτής λιανικού εμπορίου της Moody’s Ratings. «Η Walmart επικεντρώνεται σίγουρα σε αυτό στο οποίο είναι καλή, και η Amazon επικεντρώνεται σε αυτό στο οποίο είναι καλή. Δεν νομίζω ότι καμία από τις δύο θέλει να γίνει η άλλη».
Latest News
Τα σενάρια για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας - Μιλούν τα νούμερα
Οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις της φετινής χρονιάς και πως έχουν αντίκτυπο στην επόμενη
Εκτός λίστας εκλεκτών της Βρετανίας η Cadbury - Γιατί έχασε το βασιλικό ένταλμα
Το βασιλικό ένταλμα ήταν ένα «είδος σφραγίδας έγκρισης», το οποίο θεωρείται ότι αποφέρει σημαντικά οφέλη στη βρετανική οικονομία
Financial Times: Πώς το America First θα μεταμορφώσει τον κόσμο το 2025
Οι Financial Times κάνουν λόγο για μια αναθεωρητική Αμερική υπό τον Τραμπ με πολλά ερωτηματικά ως προς το πως θα πορευτεί
Πέντε απειλές για την παγκόσμια οικονομία το 2025
Ανάμεσά τους και το πώς διαμορφώνεται η στρατηγική των κεντρικών τραπεζών ειδικά όσον αφορά τη νομισματική πολιτική
Ο Ίλον Μασκ συγκρούεται με υποστηρικτές του Τραμπ
Λέει ότι θα αγωνιστεί για να μην καταργηθεί το πρόγραμμα βίζας εργασίας Η-1Β στις ΗΠΑ
Ερντογάν: Τα επιτόκια της Τουρκίας θα πέσουν σίγουρα το 2025
O Ερντογάν διατύπωσε για άλλη μια φορά την αντισυμβατική του πεποίθηση ότι η μείωση των επιτοκίων θα επιβραδύνει την αύξηση των τιμών.
Οι 25 πιο πλούσιες οικογένειες του 2024 - Η λίστα του Bloomberg
Οι πλουσιότερες οικογένειες του πλανήτη πρόσθεσαν 406,5 δισ. δολάρια στις περιουσίες τους φέτος, σύμφωνα με το Βloomberg
Η Gazprom διακόπτει τις παραδόσεις φυσικού αερίου προς την Μολδαβία
Η διακοπή γίνεται λόγω απλήρωτων χρεών
Οι οικονομικές προκλήσεις της Κίνας για το 2025
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη καλείται να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης
Πώς η γήρανση του πληθυσμού φέρνει τεκτονικές αλλαγές στις επενδύσεις
Μία τάση την οποία ακολουθούν σιγά-σιγά οι αγορές είναι η προσαρμογή των επενδύσεων στη γήρανση του πληθυσμού