Η θητεία του μέσου μηχανικού της Boeing γίνεται πιο σύντομη, καθώς τα έμπειρα ταλέντα αποχωρούν από τον προβληματικό, πλέον, κατασκευαστή αεροπλάνων.

Η κατασκευάστρια αεροσκαφών περικόπτει θέσεις εργασίας κατά 10% σε ολόκληρη την εταιρεία και αυτόν τον μήνα ένας δεύτερος γύρος απολύσεων ανέβασε το σύνολο των μηχανικών που αποχωρούν σε 400.

Το πλήγμα στο ηθικό έρχεται καθώς οι μηχανικοί, απελευθερωμένοι από τις «βελούδινες χειροπέδες» των μακροπρόθεσμων πλεονεκτημάτων, αντιπαραβάλλουν την αναταραχή της Boeing με τη γοητεία των διαστημικών εταιρειών που επιδιώκουν συναρπαστικούς στόχους.

Boeing: Πέτυχε παραγγελία 30 αεροσκφών από την τουρκική Pegasus

Η μέση θητεία ενός μηχανικού στη Boeing μειώθηκε την τελευταία δεκαετία από 16,4 χρόνια σε 12,6 χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία από το σωματείο που εκπροσωπεί 12.000 μηχανικούς της Boeing, την Society of Professional Engineering Employees in Aerospace – SPEEA. Η θητεία συντομεύτηκε σχεδόν σε κάθε ηλικιακή κατηγορία, με τους υπαλλήλους ηλικίας 20 και 30 ετών να μένουν κατά μέσο όρο λιγότερα έτη, καθώς και εκείνους μετά τα 40 έως τα 65 τους.

boeing

Διαρροή εγκεφάλων

Ο κίνδυνος αυτής της «διαρροής εγκεφάλων» είναι ότι καθυστερεί τις τρέχουσες λειτουργίες και θα μπορούσε να δυσκολέψει την Boeing να σχεδιάσει το επόμενο νέο της αεροπλάνο.

«Όλη αυτή η εμπειρία έχει χαθεί», δήλωσε στους Financial Times ο Ματ Κεμπφ, ανώτερος διευθυντής της SPEEA για αποζημιώσεις και συνταξιοδότηση. Αυτό εγείρει ανησυχίες επειδή «οι μηχανικοί αεροδιαστημικής δεν γίνονται, αλλά καλλιεργούνται».

Ο ανταγωνισμός με τη διαστημική βιομηχανία για την πρόσληψη και τη διατήρηση ταλέντων είναι ένας παράγοντας για τη μείωση της θητείας των μηχανικών στην Boeing.

Η εταιρεία είναι γόνιμο έδαφος στρατολόγησης για την Blue Origin και τη SpaceX, δήλωσε στους FT ο Σταν Σαλ, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Alliance Velocity. Υπολογίζει ότι περίπου το 15% του εργατικού δυναμικού της Blue Origin προέρχεται από την Boeing.

Οι καταστροφές των τελευταίων πέντε ετών έκαναν την εταιρεία να προσπαθεί να επιδιορθώσει τον ισολογισμό της και ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η Boeing θα εξαλείψει το 10% του εργατικού δυναμικού της, ή 17.000 θέσεις εργασίας. Boeing

Έλλειψη προκλήσεων

Η Boeing επίσης διστάζει να ανακοινώσει ένα νέο αεροπλάνο, στερώντας από τους μηχανικούς ένα έργο που θα διεγείρει τη φαντασία. Το τελευταίο εξ αρχής σχεδιασμένο αεροπλάνο έγινε πριν από 20 χρόνια και ήταν το 787.

Ο Όρτμπεργκ είπε τον Οκτώβριο ότι «την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον, πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο αεροπλάνο, αλλά έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε». Αντίθετα, η ανταγωνιστική SpaceX είπε ότι επιδιώκει διαπλανητικά ταξίδια.

«Οι μηχανικοί είναι απλοί άνθρωποι», δήλωσε ο αναλυτής της Bank of America, Ρον Έπσταϊν. «Αν τους βάλεις σε ένα δωμάτιο με Coca-Cola, ντόνατς, μια πίτσα και ένα ωραίο πρόβλημα, δεν θα φύγουν ποτέ. Θέλετε λοιπόν να διορθώσετε κάποια παλιά αεροπλάνα που αντιμετωπίζουν προβλήματα παραγωγής ή θέλετε να πάτε στον Άρη;»

Αλλά, δεν μπορεί κάθε μηχανικός να κάνει το άλμα από την αεροπορία στο διάστημα, χρειάζεται εμπειρία σε κρίσιμα για την ασφάλεια συστήματα, και δεν θέλουν όλοι. Ορισμένοι προτιμούν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής που είναι διαθέσιμη στη Boeing, έναντι των πολλών ωρών που απαιτούνται σε νεότερες εταιρείες.

Ωστόσο, η Mejeur είπε ότι έχει παρακολουθήσει την εκροή από την Boeing και άλλους κατεστημένους αμυντικούς εργολάβους τα τελευταία πέντε χρόνια, μια τάση που είπε ότι έχει επιταχυνθεί φέτος λόγω των προβλημάτων της Boeing.

Η Boeing δεν μπορεί πλέον να ανακόψει τις αποχωρήσεις μέσω κινήτρων για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη για συνταξιούχους, ισχυρά κίνητρα που κρατούσαν τους υπαλλήλους εκεί για δεκαετίες. Η εταιρεία τερμάτισε την υγειονομική περίθαλψη των συνταξιούχων για όσους προσελήφθησαν μετά το 2006 και τη σύνταξη για όσους προσελήφθησαν μετά το 2013. Boeing

Συνταξιοδοτήσεις και επιτήρηση πλήττουν την Boeing

Η SPEEA είπε ότι περίπου 1.700 μηχανικοί συνταξιοδοτήθηκαν το 2022, σε σύγκριση με 240 – 360 κανονικά. Μια αλλαγή στον ομοσπονδιακό νόμο και τα αυξανόμενα επιτόκια σήμαιναν ότι σημαντικός αριθμό μηχανικών έπρεπε να συνταξιοδοτηθούν τότε ή να δουν το εφάπαξ ποσό της σύνταξής τους να μειώνεται έως και $350.000.

Αξιωματούχοι της SPEEA λένε ότι οι αναχωρήσεις περιορίζουν τη «φυλετική γνώση» της Boeing, τον όρο για την κατανόηση των εργαζομένων για το πώς να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν αεροπλάνα, που καλλιεργείται εδώ και δεκαετίες.

Έχει επίσης δημιουργήσει προβλήματα ροής εργασιών για τους υπαλλήλους της Boeing που έχουν ανατεθεί να ενεργούν ως επιθεωρητές εκ μέρους της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των ΗΠΑ, στο πρόγραμμα γνωστό ως Οργανισμός Ονομασίας Εξουσιοδότησης – ODA.

Μια έκθεση του Φεβρουαρίου που συντάχθηκε από εμπειρογνώμονες της αεροπορίας από αεροπορικές εταιρείες, ακαδημαϊκά, συνδικάτα και την ίδια την Boeing διαπίστωσε ότι «το έμπειρο προσωπικό φεύγει και δεν αντικαθίσταται και οι προσπάθειες διατήρησής τους δεν είναι αποτελεσματικές ή έγκαιρες…Ένα παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει στην FAA και στην αντίστοιχη επίβλεψη του ODA».

Η Boeing είπε ότι οι μηχανικοί που ανήκουν στη μονάδα ODA ήταν μερικοί από τους πιο έμπειρους του κατασκευαστή και ήταν ζωτικής σημασίας ως μέρος της εκπαίδευσης νεότερων μηχανικών, αλλά η FAA είπε ότι θα συνεχίσει την «επιθετική εποπτεία» του κατασκευαστή αεροπλάνων.

Αλλά το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται από τους μηχανικούς που εγκαταλείπουν την Boeing είναι τι θα συμβεί όταν η εταιρεία ξεκινήσει να σχεδιάζει και να κατασκευάζει ένα νέο αεροπλάνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή