
Πιο κοντά στη στεριά, μεταφέρθηκε από τις αρχές της Φινλανδίας το κατασχεθέν δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να συνεχιστούν οι έρευνες για τις ζημιές που προκλήθηκαν σε υποθαλάσσια καλώδια αυτή την εβδομάδα.
Το πλοίο Eagle S θεωρείται ύποπτο για την πρόκληση ζημιάς στο καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας Estlink-2, το οποίο διέρχεται κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας.
Η επιχείρηση για τη μεταφορά του πλοίου στο Svartbeck, ένα αγκυροβόλιο κοντά στο λιμάνι Kilpilahti πραγματοποιήθηκε το Σάββατο. Την επιχείρηση ανέλαβαν το Αστυνομικό Τμήμα του Ελσίνκι, με την υποστήριξη της συνοριακής φρουράς της Φινλανδίας.
Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Γραφείο Ερευνών της Φινλανδίας κατέσχεσε το σκάφος, το οποίο έπλεε υπό τη σημαία των Νήσων Κουκ, αφού ανακάλυψε ζημιά σε υποθαλάσσια ζεύξη ηλεκτρικού ρεύματος και πολλά καλώδια δεδομένων. Οι αρχές πιστεύουν ότι η άγκυρα του πλοίου, που διαπίστωσαν ότι αγνοείται, έκοψε τη γραμμή ηλεκτρικού ρεύματος μήκους 170 χιλιομέτρων (105 μίλια) που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία. Έκτοτε, τέσσερα υποβρύχια καλώδια δεδομένων παρουσιάζουν επίσης διακοπές.
«Η νέα τοποθεσία προσφέρει μια καλύτερη επιλογή για τη διεξαγωγή των ανακρίσεων», ανέφερε η αστυνομία στην ανακοίνωσή της. Η αστυνομία έχει δημιουργήσει μια ζώνη αποκλεισμού μήκους ενός ναυτικού μιλίου γύρω από το δεξαμενόπλοιο και μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων είναι επί του παρόντος σε ισχύ γύρω από τον κόλπο Sköldvik, είπαν.
Όπως δεπισημαίνει το Bloomberg, στο Kilpilahti βρίσκεται επίσης το διυλιστήριο πετρελαίου Porvoo της Neste Oyj.
Ο σκιώδης στόλος της Ρωσίας
Σύμφωνα με τις φινλανδικές αρχές το Eagle S είναι μέρος του ρωσικού σκιώδη στόλου και μετέφερε αμόλυβδη βενζίνη. Σύμφωνα με την εξειδικευμένη ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List, το Eagle S ήταν φορτωμένο με συσκευές μετάδοσης και λήψης που ουσιαστικά του επέτρεψαν να γίνει «πλοίο κατασκόπων» για τη Ρωσία. Πηγές που επικαλείται η Lloyd’s List υπογράμμισαν μάλιστα, ότι ο εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας στο Eagle S ήταν αφύσικος για ένα εμπορικό πλοίο και κατανάλωνε περισσότερη ενέργεια από τη γεννήτρια του πλοίου, οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος.
Συνεχή προβλήματα
Οι ζημιές αυτής της εβδομάδας είναι το τρίτο τέτοιο περιστατικό μέσα σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Τον περασμένο μήνα, ένα καλώδιο οπτικών ινών υψηλής ταχύτητας στη Βαλτική Θάλασσα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία κόπηκε από μια πιθανή εξωτερική επίδραση και μια κοντινή σύνδεση μεταξύ Λιθουανίας και Σουηδίας επίσης υπέστη ζημιά, με τις αρχές να συνδέουν το κινεζικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Yi Peng 3 με τα γεγονότα.
«Τα πλοία καταστρέφουν σημαντικά υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα με σχεδόν μηνιαία συχνότητα αυτή τη στιγμή», δήλωσε η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ στον όμιλο μέσων ενημέρωσης Funke αργά την Παρασκευή. «Αυτή είναι μια επείγουσα κλήση αφύπνισης για όλους μας».
Ένα χρόνο νωρίτερα, η άγκυρα του Newnew Polar Bear, ενός πλοίου με σημαία Χονγκ Κονγκ, έσκισε τουλάχιστον δύο καλώδια δεδομένων και έναν αγωγό φυσικού αερίου, αναγκάζοντας τον Οργανισμό Βορειοατλαντικής Συμφωνίας να εντείνει τις περιπολίες στη Βαλτική Θάλασσα.
Σε επιφυλακή το ΝΑΤΟ
Η χρήση των πλοίων αυτών από τη Ρωσία έχει προκαλέσει περιβαλλοντικές ανησυχίες για ατυχήματα, δεδομένης της ηλικίας τους και της αβέβαιης ασφαλιστικής τους κάλυψης.
Την Παρασκευή, ο επικεφαλής του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε δήλωσε ότι μίλησε με τον πρόεδρο της Φινλανδίας Αλεξάντερ Στουμπ και συμφώνησαν ότι «το ΝΑΤΟ θα ενισχύσει τη στρατιωτική του παρουσία στη Βαλτική Θάλασσα».
Υπενθυμίζεται ότι η Φινλανδία, η οποία μοιράζεται σύνορα 1.340 χιλιομέτρων με τη Ρωσία, εγκατέλειψε την επί δεκαετίες πολιτική της στρατιωτικής ουδετερότητας και εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ το 2023 ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία.
Τον Οκτώβριο του 2023, ως απάντηση σε παρόμοια περιστατικά, το ΝΑΤΟ και οι σύμμαχοί του ανέπτυξαν περισσότερα σκάφη θαλάσσιας περιπολίας, αεροπλάνα με ραντάρ μεγάλων αποστάσεων και μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε πτήσεις επιτήρησης και αναγνώρισης, ενώ ένας στόλος ναρκαλιευτικών στάλθηκε επίσης στην περιοχή.
Μετά από συνάντηση υψηλού επιπέδου για το περιστατικό, ο Στουμπ ανέφερε στο Χ ότι «η κατάσταση είναι υπό έλεγχο. Δεν έχουμε λόγο να ανησυχούμε», προσθέτοντας ότι η έρευνα συνεχίζεται. Πρόσθεσε παράλληλα, ότι Φινλανδία και Εσθονία ζήτησαν επιπλέον βοήθεια από το ΝΑΤΟ.
Οι χώρες της περιοχής βρίσκονται σε επιφυλακή μετά από μια σειρά περιστατικών από το 2022 που αφορούν υποθαλάσσια καλώδια και αγωγούς φυσικού αερίου στη Βαλτική Θάλασσα.


Latest News

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.