Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) έχουν «κλείσει» τις περισσότερες θέσεις slots στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, προκαλώντας έμφραγμα στις νέες ναυπηγήσεις, εκτοπίζοντας κυρίως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το 2024 αναφέρει το Bloomberg καταγράφεται το μεγαλύτερο πρόγραμμα παραγγελιών πλοίων από τις παραμονές της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το 2007. Οι πλοιοκτήτες επένδυσαν περισσότερα από 188 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες κατασκευές τους πρώτους 11 μήνες του έτους, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd,, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Τα πλοία προστιθέμενης αξίας
Το πρόβλημα είναι ότι τα ναυπηγεία «αναζητούν» πλοία προστιθέμενης αξίας, όπως τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ή πλοία πράσινης ενέργειας, αντί για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν άνθρακα, μετάλλευμα και αγροτικά προϊόντα, ή δεξαμενόπλοια τα οποία δεν είναι αρκετά προσοδοφόρα για τα ναυπηγεία ώστε να τα κατασκευάσουν.
Οι «γιάρδες» όλο και περισσότερο γεμίζουν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου οι εκτροπές γύρω από την Αφρική έχουν συμβάλει στη δημιουργία ραγδαίων κερδών για τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, καθώς και με πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά τα επόμενα χρόνια, καθώς οι θαλάσσιες ροές αυξάνονται. Τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LNG και εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να κοστίζουν σημαντικά περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια το καθένα για την κατασκευή νέων. Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κοστίζουν περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson.
Παραδόσεις έως το 2028
Η μεγάλη ζήτηση για slots στα ναυπηγεία έχει «σπρώξει» τις παραδόσεις μέχρι το «μακρινό» 2028 , με τους πλοιοκτήτες να περιμένουν τρία και πλέον χρόνια για να παραλάβουν τα νέα πλοία που παραγγέλνονται σήμερα.
Η άνοδος στις νέες ναυπηγήσεις, αντικατοπτρίζει την ανάγκη εξυπηρέτησης μιας συνεχώς αυξανόμενης βάσης του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο συνέχισε να επεκτείνεται παρά το περιβάλλον αυξημένων επιτοκίων και την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Αν και το ποσοστό των πλοίων που προστίθενται στο στόλο είναι μικρό σε σχέση με τα ιστορικά πρότυπα, ο συνολικός όγκος των παραγγελιών φέτος είναι ένας από τους υψηλότερους που έχουν καταγραφεί ποτέ, αναδεικνύοντας τις πιέσεις που ασκούνται στο χώρο των ναυπηγείων, τονίζει το Bloomberg.
Τα ναυπηγεία στη Νότια Κορέα
Εκτός από την προειδοποίηση για τον χρόνο παράδοσης, εκπρόσωπος της Samsung Heavy Industries Co., της τρίτης μεγαλύτερης ναυπηγικής εταιρείας στον κόσμο, δήλωσε ότι ο χώρος των ναυπηγείων της στη Νότια Κορέα είναι πολύ περιορισμένος λόγω της μεγάλης ζήτησης για εμπορικά πλοία, ιδίως για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η Hyundai Heavy Industries Co., η δεύτερη μεγαλύτερη, έχει λάβει παραγγελίες ύψους 20,5 δισ. δολαρίων για 181 πλοία μέχρι στιγμής φέτος, υπερβαίνοντας τον δικό της ετήσιο στόχο κατά 52%, δήλωσε εκπρόσωπός της. Θα χρειαστούν περίπου τρεισήμισι χρόνια για να εκκαθαριστεί το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, δήλωσε η εταιρεία. Περισσότερο από το ένα τέταρτο αυτών αφορά πλοία μεταφοράς υγραερίου και αμμωνίας και η εταιρεία αναζητά προϊόντα προστιθέμενης αξίας, όπως πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ή πλοία πράσινης ενέργειας, αντί για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ή πετρελαιοφόρα που αποφέρουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»