Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) έχουν «κλείσει» τις περισσότερες θέσεις slots στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, προκαλώντας έμφραγμα στις νέες ναυπηγήσεις, εκτοπίζοντας κυρίως τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το 2024 αναφέρει το Bloomberg καταγράφεται το μεγαλύτερο πρόγραμμα παραγγελιών πλοίων από τις παραμονές της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το 2007. Οι πλοιοκτήτες επένδυσαν περισσότερα από 188 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες κατασκευές τους πρώτους 11 μήνες του έτους, σύμφωνα με την Clarkson Research Services Ltd,, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Τα πλοία προστιθέμενης αξίας
Το πρόβλημα είναι ότι τα ναυπηγεία «αναζητούν» πλοία προστιθέμενης αξίας, όπως τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ή πλοία πράσινης ενέργειας, αντί για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν άνθρακα, μετάλλευμα και αγροτικά προϊόντα, ή δεξαμενόπλοια τα οποία δεν είναι αρκετά προσοδοφόρα για τα ναυπηγεία ώστε να τα κατασκευάσουν.
Οι «γιάρδες» όλο και περισσότερο γεμίζουν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου οι εκτροπές γύρω από την Αφρική έχουν συμβάλει στη δημιουργία ραγδαίων κερδών για τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, καθώς και με πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά τα επόμενα χρόνια, καθώς οι θαλάσσιες ροές αυξάνονται. Τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς LNG και εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να κοστίζουν σημαντικά περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια το καθένα για την κατασκευή νέων. Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κοστίζουν περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson.
Παραδόσεις έως το 2028
Η μεγάλη ζήτηση για slots στα ναυπηγεία έχει «σπρώξει» τις παραδόσεις μέχρι το «μακρινό» 2028 , με τους πλοιοκτήτες να περιμένουν τρία και πλέον χρόνια για να παραλάβουν τα νέα πλοία που παραγγέλνονται σήμερα.
Η άνοδος στις νέες ναυπηγήσεις, αντικατοπτρίζει την ανάγκη εξυπηρέτησης μιας συνεχώς αυξανόμενης βάσης του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο συνέχισε να επεκτείνεται παρά το περιβάλλον αυξημένων επιτοκίων και την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Αν και το ποσοστό των πλοίων που προστίθενται στο στόλο είναι μικρό σε σχέση με τα ιστορικά πρότυπα, ο συνολικός όγκος των παραγγελιών φέτος είναι ένας από τους υψηλότερους που έχουν καταγραφεί ποτέ, αναδεικνύοντας τις πιέσεις που ασκούνται στο χώρο των ναυπηγείων, τονίζει το Bloomberg.
Τα ναυπηγεία στη Νότια Κορέα
Εκτός από την προειδοποίηση για τον χρόνο παράδοσης, εκπρόσωπος της Samsung Heavy Industries Co., της τρίτης μεγαλύτερης ναυπηγικής εταιρείας στον κόσμο, δήλωσε ότι ο χώρος των ναυπηγείων της στη Νότια Κορέα είναι πολύ περιορισμένος λόγω της μεγάλης ζήτησης για εμπορικά πλοία, ιδίως για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η Hyundai Heavy Industries Co., η δεύτερη μεγαλύτερη, έχει λάβει παραγγελίες ύψους 20,5 δισ. δολαρίων για 181 πλοία μέχρι στιγμής φέτος, υπερβαίνοντας τον δικό της ετήσιο στόχο κατά 52%, δήλωσε εκπρόσωπός της. Θα χρειαστούν περίπου τρεισήμισι χρόνια για να εκκαθαριστεί το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, δήλωσε η εταιρεία. Περισσότερο από το ένα τέταρτο αυτών αφορά πλοία μεταφοράς υγραερίου και αμμωνίας και η εταιρεία αναζητά προϊόντα προστιθέμενης αξίας, όπως πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ή πλοία πράσινης ενέργειας, αντί για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ή πετρελαιοφόρα που αποφέρουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.
Latest News
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Προειδοποίηση ΕΕ για τον ρωσικό «σκιώδη στόλο» - Θα λάβουν ισχυρότερα αντίμετρα
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ
Ακόμη πιο ακριβά τα ακτοπλοϊκά - Έρχονται αυξήσεις 10% στα εισιτήρια το 2025
Τα νέα πιο φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα ωθούν προς τα πάνω τις τιμές
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές