Από τη βρετανική βασιλική οικογένεια μέχρι τους αστέρες του Χόλιγουντ, τα πολυτελή παπούτσια του Jimmy Choo έχουν φορεθεί από αμέτρητες διασημότητες στα κόκκινα χαλιά σε όλο τον κόσμο.

Τώρα ο Choo βοηθάει την επόμενη γενιά σχεδιαστών μόδας να ακολουθήσει τα βήματά του, με το άνοιγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που πωλεί ρούχα και αξεσουάρ φτιαγμένα από φοιτητές και αποφοίτους του σχεδιαστικού του προγράμματος JCA London Fashion Academy.

Είδη πολυτελείας: Γιατί αποτέλεσαν το 2024 κακές επενδυτικές κινήσεις

Jimmy Choo: Από τη Μαλαισία στην πριγκίπισσα Νταϊάνα

«Ο πατέρας μου πάντα μου έλεγε, αν έχεις τις γνώσεις και τις δεξιότητες, αν μεταβιβάσεις την κληρονομιά σου, τότε η νεότερη γενιά μπορεί να έχει επίσης όλες τις δεξιότητες και τις γνώσεις», δήλωσε στο CNBC, o σχεδιαστής που γεννήθηκε στη Μαλαισία, όπου ο πατέρας του τον δίδαξε πώς να φτιάχνει παπούτσια με το χέρι.

Ο Choo σπούδασε στο κολέγιο υποδημάτων Cordwainers του Λονδίνου στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και κατασκεύασε παπούτσια για μια επίδειξη στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου αργότερα την ίδια δεκαετία. Η δημοσιογράφος του περιοδικού Vogue, Κέιτ Φέλαν, είδε τα σχέδιά του και του τηλεφώνησε λέγοντάς του «Jimmy… θέλουμε αυτά τα παπούτσια», αποκάλυψε ο σχεδιαστής στο CNBC. Το περιοδικό έκανε αφιέρωμα στα παπούτσια του σε πολλές σελίδες και ο Choo βρήκε πελάτη στην Νταϊάνα, πριγκίπισσα της Ουαλίας, τη δεκαετία του 1990.

Ο Choo πούλησε το 50% του μεριδίου του στην ομώνυμη επιχείρηση παπουτσιών όταν η εταιρεία αποτιμήθηκε στα 21 εκατομμύρια λίρες το 2001 και η μάρκα ανήκει πλέον στην Capri Holdings του Μάικλ Κορς, η οποία την αγόρασε σε μια συμφωνία ύψους 1,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Η Vogue έκανε αφιέρωμα στα παπούτσια του σε πολλές σελίδες και ο Choo βρήκε πελάτη στην Νταϊάνα, πριγκίπισσα της Ουαλίας, τη δεκαετία του 1990

Η ακαδημία του Jimmy Choo

Η επιτυχία τον οδήγησε να εγκαινιάσει μια ακαδημία το 2021, προσφέροντας στους φοιτητές πτυχίο ή μεταπτυχιακό στην επιχειρηματικότητα ειδικότερα στον τομέα του σχεδιασμού και της καινοτομίας των εμπορικών σημάτων – με τις επιχειρήσεις να αποτελούν βασικό μέρος του προγράμματος.

«Είναι πολύ σημαντικό… να τους βοηθήσουμε να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, να δουν πώς να πουλάνε», εξήγησε ο Choo στο CNBC.

Οι σπουδαστές μαθαίνουν για το μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις και γράφουν επιχειρηματικά σχέδια με στόχο να ξεκινήσουν τη δική τους «μικροεπιχείρηση» μόδας μετά την αποφοίτησή τους, σύμφωνα με μια περιγραφή στον ιστότοπο της ακαδημίας.

«Το ταλέντο είναι απαραίτητο, ωστόσο ακόμη και οι πιο ταλαντούχοι σχεδιαστές μόδας θα αποτύχουν, αν δεν έχουν επιχειρηματικό δαιμόνιο», εξήγησε ο Choo.

Οι πρώτες συλλογές

Η ακαδημία δημιούργησε μια προσωρινή φυσική τοποθεσία – την JCA Retail Gallery – στο ισόγειο του πολυτελούς συγκροτήματος White City Living στο δυτικό Λονδίνο, ενός χώρου που παραχωρήθηκε από την εταιρεία ακινήτων Berkeley Groupό. Στη Gallery αυτή, οι συλλογές των σπουδαστών εκτέθηκαν και πωλήθηκαν μάλιστα πριν από λίγες ημέρες.

«Η ιδέα του ξεκινήματος αυτού ήταν να δώσουμε στους σπουδαστές μια πλατφόρμα για να πουλήσουν τη δουλειά τους χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν τα τέλη που συνήθως πληρώνουν για να νοικιάσουν ένα κατάστημα λιανικής πώλησης και να τους δώσουμε αυτή την ευκαιρία να μιλήσουν στο ευρύ κοινό», επισήμανε η Ολίβια Μπλακ, μία από τις απόφοιτες της ακαδημίας και συν-επιμελήτρια της JCA Retail Gallery. Jimmy Choo

Η αξία της βιωσιμότητας

Η βιωσιμότητα αποτελεί στόχο για τους μαθητές. Πολλά από τα ρούχα κατασκευάστηκαν από πεπαλαιωμένα ή μεταχειρισμένα υφάσματα, ενώ ορισμένα κατασκευάστηκαν με φερμουάρ ή φιόγκους που επιτρέπουν την προσθήκη ή αφαίρεση μανικιών ή παντελονιών για διαφορετικές περιστάσεις.

Ο Choo πρότεινε ότι οι σχεδιαστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα υπολείμματα από την παραγωγή πολυτελών ενδυμάτων για να φτιάξουν πιο προσιτά κομμάτια.

Και ο λόγος στην τεχνητή νοημοσύνη

Πέρυσι, η McKinsey προέβλεψε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προσθέσει μεταξύ 150 και 275 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα λειτουργικά κέρδη των τομέων της μόδας και της πολυτέλειας ήδη από το 2026. Τι πιστεύει ο Choo για την τεχνητή νοημοσύνη και την επίδρασή της στη βιομηχανία της μόδας; Είναι χρήσιμη για τις ασκήσεις των μαθητών ή για τη μετάφραση επιστολών από τα κινεζικά, αλλά προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τα πάντα.

«Αν χρησιμοποιήσουν όλοι την ΑΙ με τον ίδιο τρόπο, τότε όλα θα βγουν το ίδιο», είπε. «Αντιθέτως μπορούν να την αξιοποιήσουν ως κατευθυντήρια γραμμή», υπογράμμισε ο Choo.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή