Ολιγάρχης χωρίς πολυτελές αυτοκίνητο γίνεται; Δεν γίνεται! Αλλά οι κυρώσεις με τις οποίες πλήττεται η Ρωσία έχουν αποστερήσει τα πολυτελή δυτικά αυτοκίνητα από την Μόσχα, και έτσι ο μόνος τρόπος να εισαχθούνε είναι μέσω λαθρεμπορίου.

Με την μέγγενη των κυρώσεων να σφίγγει όλο και περισσότερο Ρώσοι λαθρέμποροι χρεώνουν πλέον δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να εισάγουν πολυτελή αυτοκίνητα από την Ευρώπη.

Ρωσία: Παρακάμπτει τις κυρώσεις με…. Bitcoin

Οι Financial Times εντόπισαν πέντε ρωσικές εταιρείες που πραγματοποιούν λαθρεμπόριο αυτοκινήτων από την Ευρώπη με προδιαγραφές για να τεθούν υπό κυρώσεις της ΕΕ, οι οποίες επιβλήθηκαν το 2022 ως μέρος της απαγόρευσης της εξαγωγής ειδών πολυτελείας στη χώρα.

Οι φωτογραφίες για μια διαδικτυακή διαφήμιση από τον Ρώσο εισαγωγέα AvtoImport στον ιστότοπο Auto.ru για μια BMW 530 d M Sport με τιμή 7.200.070 Rbs ($68.200) δείχνουν ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμα στη Γερμανία. Από τα μέσα Δεκεμβρίου, το όχημα εξακολουθούσε να πωλείται για 31.900 ευρώ στον ιστότοπο του Γερμανού πωλητή Autopartner BGL.

κυρώσεις

Κάποιοι δεν γνωρίζουν… τίποτα

«Οι διαφημίσεις που προβάλλονται στη Ρωσία δεν έχουν καμία σχέση με εμάς», δήλωσε εκπρόσωπος της Autopartner BGL στους FT, επιβεβαιώνοντας ότι το εν λόγω αυτοκίνητο βρισκόταν ακόμα στη Γερμανία και δεν είχε πουληθεί από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Δεδομένου ότι η ΕΕ ενίσχυσε τους περιορισμούς τον Ιούλιο στα είδη πολυτελείας που εισέρχονταν στη Λευκορωσία, οι λαθρέμποροι χρησιμοποιούν όλο και πιο μακριές και ακριβές διαδρομές για να αποστέλλουν τα οχήματα

Οι FT εντόπισαν περισσότερα από 50 πολυτελή αυτοκίνητα από 25 διαφορετικές γερμανικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στον ρωσικό ιστότοπο Auto.ru, τα οποία οι Ρώσοι εισαγωγείς πρόσφεραν με μέση προσαύξηση περίπου 19.000 ευρώ.

Οι λαθρέμποροι συχνά ισχυρίζονται ότι σκοπεύουν να στείλουν το αυτοκίνητο σε τρίτη χώρα. Οι FT εντόπισαν μια μαύρη Mercedes-Benz S350 που πωλήθηκε τον Ιανουάριο του 2024 σε μια εταιρεία ταξί της Κιργιζίας από τον Γερμανό έμπορο αυτοκινήτων Kessler & Haag. Το όχημα ταξινομήθηκε τον Μάρτιο σε εταιρεία ταξί της Μόσχας.

«Έχουμε έναν αγοραστή, κάποιον που πληρώνει και έναν εξαγωγέα, που έχει έγγραφα εξαγωγής. Τι άλλο να κάνουμε;» δήλωσε στους FT ο Αρτούρ Κέσλερ, εκπρόσωπος της Kessler & Haag. «Δεν θέλω να ξέρω τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα μετά…Θέλω απλώς να διευθύνω την επιχείρησή μου, να συμμορφώνομαι με τα καθήκοντα και τα δικαιώματά μου».

Η προμήθεια ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στη Ρωσία έρχεται παρά την ενίσχυση των κυρώσεων από την ΕΕ μετά την εισβολή στην Ουκρανία, σε μια προσπάθεια να πνίξει την πολεμική μηχανή της Μόσχας και να προκαλέσει δυσαρέσκεια με το καθεστώς.

Δεδομένου ότι η ΕΕ ενίσχυσε τους περιορισμούς τον Ιούλιο στα είδη πολυτελείας που εισέρχονταν στη Λευκορωσία, άλλοτε δημοφιλής τρίτη χώρα μέσω της οποίας γινόταν εισαγωγή στη Ρωσία, οι λαθρέμποροι χρησιμοποιούν όλο και πιο μακριές και ακριβές διαδρομές για να αποστέλλουν τα οχήματα.

Ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων της AvtoImport είπε σε δημοσιογράφο των FT, που υποδύθηκε τον υποψήφιο αγοραστή, ότι τα γερμανικά αυτοκίνητα που αποστέλλονται από την Ευρώπη «μεταφέρονται όχι μέσω»…Λευκορωσίας …αλλά μέσω Τουρκίας, Γεωργίας και μετά φτάνουν Ρωσία».

Παράκαμψη κυρώσεων μέσω Νότιας Κορέας

Είπαν ότι είναι πλέον φθηνότερο και ταχύτερο να γίνεται λαθραία μεταφορά γερμανικών αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών μέσω της Νότιας Κορέας παρά μέσω της Βαλτικής και της Λευκορωσίας, σημειώνοντας ότι η ασιατική χώρα είχε επιβάλει «ελάχιστες» κυρώσεις στη Ρωσία.

Με κόστος μόνο περίπου 30.000 Rbs, πρόσθεσαν, τα ενσωματωμένα συστήματα του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να αλλάξουν από κορεατικά σε ρωσικά.

Ένας τελωνειακός υπάλληλος σε μια χώρα της Βαλτικής επιβεβαίωσε ότι οι ύποπτες εξαγωγές αυτοκινήτων από τη Γερμανία μειώθηκαν μετά την αναβάθμιση των κυρώσεων στη Λευκορωσία.

«Η συνολική κατάσταση είναι ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων [μειώνεται], αλλά [υπάρχει] ακόμα κάποια ροή», είπε ο αξιωματούχος. «Υπάρχουν ακόμη μερικά αυτοκίνητα που καταλήγουν στη Ρωσία, που αρχικά προορίζονταν για χώρες της Κεντρικής Ασίας», όπως το Κιργιστάν και το Καζακστάν.

Ωστόσο, οι FT εξακολουθούσαν να εντοπίζουν οχήματα που είχαν μεταφερθεί μέσω Λευκορωσίας μετά την αυστηροποίηση των κυρώσεων.

Αρκετοί Γερμανοί πωλητές αυτοκινήτων με τους επικοινώνησαν οι FT είπαν ότι δεν γνώριζαν ότι τα αυτοκίνητά τους πωλούνταν στη Ρωσία ή ότι διαφημίζονταν σε ρωσικούς ιστότοπους.

Κάποιοι, όμως, ξέρουν

Ο Μάρκους Κλάπερ του Autohaus Reisert είπε ότι δεν είχε δει ρωσικές διαφημίσεις για τα οχήματά του, αλλά γνώριζε την τακτική με την οποία οι μεσίτες αντέγραφαν λεπτομέρειες και εικόνες από τους ιστότοπους των αντιπροσώπων, ώστε να μπορούν να πουλήσουν ξανά οχήματα με προσαύξηση.

Εκτιμά ότι οι Ρώσοι λαθρέμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν παρόμοια στρατηγική. Οι FT εντόπισαν πολλά αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας Autohaus Reisert που διαφημίζονται στο Auto.ru.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ γνωρίζουν ότι τα πολυτελή αυτοκίνητα εξακολουθούν να καταλήγουν στη Ρωσία, αλλά η κύρια εστίασή τους είναι τώρα στην αντιμετώπιση της κυρώσεων που σχετίζονται με πιο επικίνδυνα εμπορεύματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον στρατό.

Ένας αξιωματούχος της ΕΕ με αντικείμεο γύρω από τις κυρώσεις είπε πως το γεγονός ότι τα πολυτελή αυτοκίνητα κατέληγαν στη Ρωσία ήταν «αναμφίβολα λίγο θολό», αλλά ότι δεν αποτελεί μεγάλη ανησυχία «εφόσον η Ρωσία πληρώνει περισσότερα για αυτά».

Ο αξιωματούχος αναγνώρισε επίσης ότι οι κυρώσεις της ΕΕ κατά της Λευκορωσίας δεν ήταν τόσο αυστηρές όσο αυτές που είχε επιβάλει στη Ρωσία, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένα αυτοκίνητα μπορούν ακόμα να εξαχθούν στη Λευκορωσία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή