Σχέδιο για την προσέλκυση πελατών από την ηλικιακή ομάδα 18 – 35 ετών έχουν θέσει σε εφαρμογή οι συστημικές τράπεζες, οι οποίες μέχρι στιγμής φαίνεται πως χάνουν σε αυτό το πεδίο τη μάχη με τις διεθνείς digital banks.
Οι τελευταίες βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των νέων, οι οποίοι τις χρησιμοποιούν κατά κόρον στις καθημερινές τους συναλλαγές.
Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, «μέχρι πρότινος οι ψηφιακές τράπεζες υπερείχαν σε σχέση με τα παραδοσιακά πιστωτικά ιδρύματα, λόγω της λιγότερης γραφειοκρατίας κατά το άνοιγμα νέου λογαριασμού».
Τράπεζες: Δημιουργούν ανεξάρτητες digital banks
Σημειώνει όμως πως «πλέον η σχετική διαδικασία έχει απλοποιηθεί, συνθήκη αναγκαία για την αντιστροφή της τάσης απομάκρυνσης των νέων από τους ελληνικούς ομίλους».
«Αυτή τη στιγμή είναι δυνατή η δημιουργία τραπεζικής σχέσης από το κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερόμενου μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά και η άμεση χρήση βασικών υπηρεσιών, όπως το m-banking και η χρεωστική κάρτα», τονίζει σχετικά.
Συμπληρώνει ωστόσο ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός από μόνος του δεν είναι αρκετός για τη διεύρυνση του πελατολογίου μας σε αυτήν την ομάδα του πληθυσμού. Πρωταγωνιστικό πλέον ρόλο στη μάχη με τις digital banks παίζει το marketing».
Τα νέα εγχειρήματα
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της νέας στρατηγικής των τραπεζών για διεύρυνση του πελατολογίου τους στη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία, αποτελεί το εγχείρημα της Snappi που τρέχει η Πειραιώς.
Πρόκειται για μία αμιγώς ψηφιακή τράπεζα, με ξεχωριστή άδεια λειτουργίας, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση του συστημικού ομίλου θα στοχεύσει στις γενιές Millennials και Gen Ζ, όσους δηλαδή έχουν γεννηθεί από το 1981 έως το 2012.
Σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, η Snappi θα ανοίξει τις online πύλες της στο β΄ τρίμηνο του 2025 και μετά την πρώτη φάση ανάπτυξης των εργασιών της στην Ελλάδα, θα εξετάσει την επέκτασή της σε 3 – 4 ευρωπαϊκές αγορές.
Δράσεις για την προσέλκυση νέων ηλιακά πελατών έχουν αναλάβει και οι υπόλοιποι συστημικοί όμιλοι.
Η Εθνική Τράπεζα λάνσαρε πρόσφατα μία νέα εφαρμογή με την ονομασία «Next» για κινητά τηλέφωνα, που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε νέους. Πρόκειται για ένα app με μοντέρνο σχεδιασμό που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της νέας γενιάς.
Διευκολύνει τις καθημερινές συναλλαγές και προάγει την αποταμίευση. Μάλιστα, πριν λίγες ημέρες η τράπεζα αποκλειστικά μέσω του Next προσφέρει το υψηλότερο επιτόκιο στην ελληνική αγορά μέσω λογαριασμού ταμιευτηρίου.
Συγκεκριμένα, όσοι είναι έως 30 ετών εξασφαλίζουν επιτόκιο 2,5% για τα πρώτα 10.000 ευρώ, κερδίζουν τόκους κάθε μήνα και έχουν τα χρήματά τους ανοιχτά.
Από την άλλη πλευρά, η Eurobank έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα «Eurobank Youth Project» για ηλικίες 18 – 28 ετών.
Μέσου αυτού διατίθενται λογαριασμοί πρώτης ζήτησης, χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες, καθώς και φοιτητικά δάνεια, ενώ κάθε χρόνο διοργανώνονται κληρώσεις με χρηματικά έπαθλα για όσους αποταμιεύουν.
Τέλος η Alpha Bank προσφέρει τη σειρά προϊόντων με την ονομασία «Alpha 1|2|3», για νέους από 18 έως 27 ετών.
Το πρόγραμμα πέραν του καταθετικού λογαριασμού με προνομιακό επιτόκιο, προσφέρει τη δυνατότητα λήψης δανείου για σπουδές, με ευνοϊκούς όρους, αλλά και πλήρη εξυπηρέτηση μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της τράπεζας.
Ψηφιακό χαρτζιλίκι
Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται η μάχη των τραπεζών για τη διεκδίκηση μεριδίων και στον τομέα του ψηφιακού χαρτζιλικιού.
Πρόκειται για μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία συμβάλει στην ενίσχυση των εσόδων από προμήθειες.
Η υπηρεσία έρχεται να καλύψει την ανάγκη των γονιών να δίνουν χρήματα στα παιδιά τους, τα οποία δαπανώνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω προπληρωμένων καρτών.
Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο διευκολύνεται η όλη διαδικασία, αλλά υπάρχει διαρκής έλεγχος των συναλλαγών και είναι δυνατός ο ορισμός ανώτατου ορίου στις δαπάνες.
Latest News
Νέο ακίνητο στο Μαρούσι απέκτησε η Noval Property
Η αξία της συναλλαγής ανήλθε σε 185.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από Ίδια Κεφάλαια της Noval Property
Πρώτο κατάστημα Coffee Island στην Ινδία, στόχος τα 20 εντός 2025
H Coffee Island προχώρησε στην προμήθεια καφέδων από Ινδούς καλλιεργητές, σεβόμενη την τοπική παραγωγή καφέ
Άλλαξε χέρια το 15,9% της Trade Estates
Μειώνει θέση η Fourlis - Τα τεμάχια που άλλαξαν χέρια αντιστοιχούν στο 15,9% του συνόλου των μετοχών
Ο Γιάννης Παπαχρήστου νέος CEO του Υπερταμείου
Ο Γιάννης Παπαχρήστου ήταν σε ηγετικές θέσεις στην Johnson & Johnson Hellas, την Chipita και τον όμιλο ΑΝΤ1
«Σύγχρονος Μαχητής»: Από την ελληνική αμυντική βιομηχανία το 90% του σύγχρονου εξοπλισμού
Ο «Σύγχρονος Μαχητής» φιλοδοξεί να φέρει τον εξοπλισμό που φέρει ο μαχητής στον 21ο αιώνα - Τι ανακοίνωσε ο Νίκος Δένδιας
Ελλάκτωρ: Επιστροφή κεφαλαίου 0,85 ευρώ/μετοχή
Απο τις 31 Μαρτίου η καταβολή της επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους της Ελλάκτωρ
Σαντορίνη: Δωρεάν εισιτήρια για παιδιά και εκπαιδευτικούς από την Sky Exress
Αφορά πτήσεις τις SKY express από την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου έως και την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025
Επενδύσεις 40 εκατ. από ΤITAN σε ΑΙ, PropTech και ClimateTech
Η ΤΙΤΑΝ επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της και επιταχύνει τη στρατηγική καινοτομίας - Νέες Venture Capital επενδύσεις σε τομείς υψηλής δυναμικής
«Ταύρος» η Fitch για τις ελληνικές τράπεζες το 2025 - Τι λέει για κέρδη και NPLs [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών αναφέρεται η Fitch - Η ανάκαμψη από την κρίση και η αύξηση των δανείων
Εγκρίθηκε η εκταμίευση της 8ης δόσης του Ταμείου Ανάκαμψης για τη Eurobank
Στα €2,2 δισ. οι υπό διαχείριση πόροι για την Eurobank