![Λιμάνι Βόλου: Γίνεται αυτόνομο ενεργειακά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/limani-volou-768x467-1.jpg)
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι στη χώρα που θα καλύπτει τις υφιστάμενες ανάγκες του σε ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν στο 100% μέσα από την εγκατάσταση επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων αυτοπαραγωγής ενέργειας για ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) και εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering), είναι πλέον ο Λιμένας Βόλου.
Τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024 υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΒ κ. Σωκράτη Αναγνώστου και του εκπροσώπου αναδόχου της εταιρείας «ZILLION ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.» κ. Βασίλειο Ζιώγο για την υλοποίηση του παραπάνω έργου, παρουσία και του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΒ κ. Θωμά Σπάχου.
ΤΑΙΠΕΔ: Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο και το αίτημα στο ΔΕΔΔΗΕ
Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου υπέβαλλε εμπρόθεσμα αίτημα στον ΔΕΔΔΗΕ για εγκατάσταση επιπλέον φωτοβολταϊκών στον Εμπορικό Λιμένα, στον Κεντρικό Προβλήτα και στον Προβλήτα Σιδηροδρομικού Πορθμείου, με στόχο την παραγωγή αλλά κι εξοικονόμηση ενέργειας και μετά την έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιήθηκε διεθνής ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός.
Από την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων και την υλοποίηση του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), υπολογίζεται ότι, θα παράγονται σε ετήσια βάση περίπου 2.000.000kWh, οι οποίες, με μέση τιμή προμήθειας ρεύματος 0,20€/kWh (συνυπολογίζοντας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το Ειδικό Τέλος), αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση περίπου 400.000€/έτος. Μέσω της κατασκευής των παραπάνω φωτοβολταϊκών, υπολογίζεται ότι θα παραχθεί σχεδόν το 100% της σημερινής καταναλισκόμενης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το έργο ήταν αρχικού προϋπολογισμού 2εκ. ευρώ, ενώ η αποπληρωμή του αναδόχου προβλέπεται σε πέντε έτη και θα προκύπτει ουσιαστικά από το όφελος εξοικονόμησης ενέργειας και θα υπάρχει ελάχιστη ή καθόλου επιβάρυνση του προϋπολογισμού της Ο.Λ.Β. Α.Ε. (αναλόγως του τελικού ποσού της σύμβασης και των τιμών ενέργειας).
Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, έχει ήδη εγκαταστήσει από το 2019, δύο φωτοβολταϊκά συστήματα για την ηλεκτροδότηση των κτιρίων της νέας Ιχθυαγοράς, ισχύος 100 KW και 46,20 KW, ενώ έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες με νέους τύπου LED, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, σε τμήμα του χώρου στάθμευσης στον Κεντρικό Προβλήτα, σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμένα και τους προβολείς φωτισμού στους έξι ηλεκτροκίνητους γερανούς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Σωκράτης Αναγνώστου, δήλωσε σχετικά «Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, αποχαιρετά το 2024 και υποδέχεται το 2025, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Με έργα και δράσεις ουσίας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση όχι μόνο των χρηστών του λιμένος αλλά και με σεβασμό στο περιβάλλον και στην πόλη. Το λιμάνι μας, είναι ένα από τα λίγα ελληνικά λιμάνια που έχουν ήδη εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα και μετά την εγκατάσταση και των παραπάνω νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων, το λιμάνι του Βόλου, θα είναι το μοναδικό λιμάνι της χώρας το οποίο θα καλύπτει τις υφιστάμενες ανάγκες του με ηλεκτρική ενέργεια στο 100%. Το λιμάνι του Βόλου, επενδύει και τη νέα χρονιά, σε έργα και δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για εμάς ως Διοίκηση. Ευχόμαστε η νέα χρονιά που «ανατέλλει», να σηματοδοτήσει σε όλους τους τομείς δραστηριότητας του λιμένος, θετικές εξελίξεις».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ – κρουαζιέρα: Δυναμική έναρξη της νέας σεζόν στη Θεσσαλονίκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ThPA-S.A.-Port-of-Thessaloniki_1-600x338.jpg)
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
![Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Kavala1-600x391.jpeg)
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
![ΟΛΘ: Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης σε τιμές άνω του 28 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/olth2-600x430.jpg)
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
![ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/olth-1-600x369.jpg)
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
![ΟΛΘ: Νέες αγορές μετοχών από την Belterra στα 28,8 ευρώ – Μήνυμα στους Dreyfus (;)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/200129142209_savvidis_8-600x366-1.jpg)
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
![ΟΛΘ: Τι σημαίνουν οι αγορές μετοχών από την πλευρά Σαββίδη – Πώς θα αντιδράσει η οικογένεια Ντρέιφους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/olth-1-600x369.jpg)
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
![ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχώρησε και η Belterra](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/olth-1-600x369.jpg)
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση