Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει δύο βασικές προκλήσεις το 2025: έναν τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις και έναν κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων που προκαλεί έντονες αντιδράσεις στον βιομηχανικό τομέα.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τη μείωση των εκπομπών, γνωστός ως CAFE (Corporate Average Fuel Economy), απαιτεί από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ να έχουν μειώσει τις εκπομπές τους κατά 15% σε σχέση με το 2021.
Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ανακατεύουν την τράπουλα ηγεσίας – Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Βασικές Προβλέψεις του Κανονισμού CAFE
Ο κανονισμός εγκρίθηκε το 2019 και περιλαμβάνει τα εξής στάδια μείωσης των εκπομπών:
- Από 1η Ιανουαρίου 2025 έως 31 Δεκεμβρίου 2029, μείωση κατά 15% των εκπομπών των νέων οχημάτων σε σχέση με το 2021.
- Από 2030 έως 2034, μείωση κατά 55% για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και 50% για τα επαγγελματικά οχήματα.
- Από το 2035, μείωση κατά 100%, κάτι που πρακτικά απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή πετρελαίου).
Ο κανονισμός περιλαμβάνει επίσης ένα ευέλικτο σύστημα: εάν οι πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές (κάτω από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) ξεπεράσουν το 25% της συνολικής παραγωγής μιας εταιρείας, τότε αυτή θα έχει πιο χαλαρές υποχρεώσεις.
Αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία
Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προειδοποιεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αντιστοιχούν μόλις στο 13% της αγοράς. Αυτό είναι ποσοστό που θεωρείται πολύ χαμηλό για την επίτευξη των στόχων.
Η ACEA εκτιμά ότι οι κατασκευαστές μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως 16 δισεκατομμύρια ευρώ. , Το αισιόδοξο σενάριο περιορίζει τις κυρώσεις στα 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Διεθνείς Πιέσεις
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται υπό πίεση από:
- Την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, που αναπτύσσεται ραγδαία.
- Τους αμερικανικούς δασμούς, που περιορίζουν τις εξαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.
Διχασμός εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο κανονισμός CAFE έχει προκαλέσει διχασμό μεταξύ των κρατών-μελών:
- Η Γαλλία προσπάθησε να συγκροτήσει μέτωπο κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι που στοίχισε τη θέση του Thierry Breton.
- Η Γερμανία έχει εκφράσει αμφιβολίες για τη συνέχιση της πολιτικής του 2035 λόγω της οικονομικής κρίσης.
- Η Ιταλία ζήτησε τον Σεπτέμβριο να επανεξεταστεί ο κανονισμός.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την υποχρέωση να υποβάλει έκθεση για την εφαρμογή του κανονισμού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γεγονός που μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για τροποποιήσεις από το 2026.
Το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ
Παρά τις αντιδράσεις, ο κανονισμός CAFE στοχεύει στη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Ωστόσο, η εφαρμογή του κανονισμού εξαρτάται από την ικανότητα των κατασκευαστών να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. Το αυτό και από την υποστήριξη των κυβερνήσεων για την ανάπτυξη υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα.
Πηγή: in.gr
Latest News
Μετά τον Μασκ και ο Τραμπ τα βάζει με τη Βρετανία - Το «μεγάλο λάθος» για το οποίο την κατηγορεί
«Το Ηνωμένο Βασίλειο κάνει ένα πολύ μεγάλο λάθος. Ανοίξτε τη Βόρεια Θάλασσα» έγραψε ο Τραμπ στο Truth Social
Bloomberg: Πώς ο Μασκ έφερε την ισχνή πλειοψηφία των Ρεπουμπλικάνων στη Βουλή των Αντιπροσώπων
Το Bloomberg σημειώνει πως η πολιτική επιτροπή του Μασκ έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πλειοψηφία των Ρεπουμπλικάνων στη Βουλή των Αντιπροσώπων
Το μετέωρο βήμα της Γαλλίας στην αυγή του 2025 και η ομολογία Μακρόν
Μια νέα κυβέρνηση μειοψηφίας έχει πλέον αναλάβει να «βγάλει από τη φωτιά τα κάστανα»
Καθοριστικό το 2025 για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Οι Γερμανοί κατασκευαστές κατέχουν το αυτοκίνητο του σήμερα, όχι όμως και εκείνο του μέλλοντος λένε ειδικοί.
Η Κίνα «πάτησε» Ευρώπη με δάνειο στην Ουγγαρία
Η Ουγγαρία αντικαθιστά τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις με ένα μεγάλο δάνειο από την Κίνα, αλλάζοντας τα γεωπολιτικά δεδομένα στην ήπειρο
Η Goldman Sachs στο «μυαλό» της ΕΚΤ – Τι μας περιμένει το 2025
Η μελλοντική προσέγγιση στη χάραξη πολιτικής περιλαμβάνει τρία κριτήρια εκτιμάει η Goldman Sachs
Ο Μπάιντεν ετοιμάζεται να απαγορεύσει νέες πετρελαϊκές γεωτρήσεις σε Ατλαντικό και Ειρηνικό
Η απαγόρευση θα εδραιώσει την κληρονομιά του Μπάιντεν όσον αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Γιατί οι κατασκευαστές ακινήτων στις ΗΠΑ βρίσκονται σε πτώση; [γράφημα]
Οι μετοχές των αμερικανικών κατασκευαστών κατοικιών διολισθαίνουν λόγω των φόβων για υψηλότερα επιτόκια και δασμούς του Τραμπ
Νέες διακοπές ηλεκτροδότησης στην Υπερδνειστερία μετά το τέλος της προμήθειας ρωσικού αερίου
Ο ρωσικός κολοσσός Gazprom εφοδίαζε έως πρότινος την Υπερδνειστερία με αέριο μέσω του τοπικού παρόχου Tiraspoltransgaz
Περισσότεροι Βρετανοί στην φάκα των φορολογικών αρχών
Οι αποκαλύψεις της φορολογικής αρχής στην Βρετανία αυξάνονται καθώς η υπηρεσία περιορίζει τη φοροδιαφυγή με τη διασυνοριακή ανταλλαγή δεδομένων