
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει δύο βασικές προκλήσεις το 2025: έναν τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις και έναν κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων που προκαλεί έντονες αντιδράσεις στον βιομηχανικό τομέα.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τη μείωση των εκπομπών, γνωστός ως CAFE (Corporate Average Fuel Economy), απαιτεί από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ να έχουν μειώσει τις εκπομπές τους κατά 15% σε σχέση με το 2021.
Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ανακατεύουν την τράπουλα ηγεσίας – Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Βασικές Προβλέψεις του Κανονισμού CAFE
Ο κανονισμός εγκρίθηκε το 2019 και περιλαμβάνει τα εξής στάδια μείωσης των εκπομπών:
- Από 1η Ιανουαρίου 2025 έως 31 Δεκεμβρίου 2029, μείωση κατά 15% των εκπομπών των νέων οχημάτων σε σχέση με το 2021.
- Από 2030 έως 2034, μείωση κατά 55% για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και 50% για τα επαγγελματικά οχήματα.
- Από το 2035, μείωση κατά 100%, κάτι που πρακτικά απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή πετρελαίου).
Ο κανονισμός περιλαμβάνει επίσης ένα ευέλικτο σύστημα: εάν οι πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές (κάτω από 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) ξεπεράσουν το 25% της συνολικής παραγωγής μιας εταιρείας, τότε αυτή θα έχει πιο χαλαρές υποχρεώσεις.
Αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία
Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προειδοποιεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αντιστοιχούν μόλις στο 13% της αγοράς. Αυτό είναι ποσοστό που θεωρείται πολύ χαμηλό για την επίτευξη των στόχων.
Η ACEA εκτιμά ότι οι κατασκευαστές μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως 16 δισεκατομμύρια ευρώ. , Το αισιόδοξο σενάριο περιορίζει τις κυρώσεις στα 5,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
Διεθνείς Πιέσεις
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται υπό πίεση από:
- Την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, που αναπτύσσεται ραγδαία.
- Τους αμερικανικούς δασμούς, που περιορίζουν τις εξαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.
Διχασμός εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο κανονισμός CAFE έχει προκαλέσει διχασμό μεταξύ των κρατών-μελών:
- Η Γαλλία προσπάθησε να συγκροτήσει μέτωπο κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι που στοίχισε τη θέση του Thierry Breton.
- Η Γερμανία έχει εκφράσει αμφιβολίες για τη συνέχιση της πολιτικής του 2035 λόγω της οικονομικής κρίσης.
- Η Ιταλία ζήτησε τον Σεπτέμβριο να επανεξεταστεί ο κανονισμός.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την υποχρέωση να υποβάλει έκθεση για την εφαρμογή του κανονισμού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γεγονός που μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για τροποποιήσεις από το 2026.
Το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ
Παρά τις αντιδράσεις, ο κανονισμός CAFE στοχεύει στη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Ωστόσο, η εφαρμογή του κανονισμού εξαρτάται από την ικανότητα των κατασκευαστών να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. Το αυτό και από την υποστήριξη των κυβερνήσεων για την ανάπτυξη υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα.
Πηγή: in.gr


Latest News

Οι κρυφοί κίνδυνοι που εγκυμονούν τα οικογενειακά γραφεία
Οι ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης περιουσίας για τους υπερπλούσιους διαχειρίζονται πλέον τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Οι επικριτές λένε ότι είναι ανοιχτοί σε κατάχρηση

Δασμοί ή μποϊκοτάζ; Η αντίδραση της Jack Daniel's
Η μητρική του Jack Daniel's, Brown-Forman, πλήττεται από την απόφαση να μην πωλείται στον Καναδά το διάσημο bourbon

Ήρθε η ώρα για ένα ευρωπαϊκό δίκτυο κατασκόπων; Τι ζητά η Γερμανία
Το «καμπανάκι» από τη Γερμανία για τον κίνδυνο της Ευρώπης - Ο ρόλος της CIA και η πρόταση για τα «Euro Eyes»

Γιατί βγαίνει από το χρηματιστήριο η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείων στις ΗΠΑ
Η Walgreens ήρθε σε συμφωνία περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Sycamore Partners

Η Ευρώπη είναι «εξαρτημένη» από τα φάρμακα - Οι κίνδυνοι για την εφοδιαστική αλυσίδα
Γιατί η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας των φαρμάκων ως δευτερεύον ζήτημα

Χωρίς τέλος οι συνέπειες των δασμών Τραμπ - Πόσο διαρκούν τελικά οι εμπορικοί πόλεμοι;
Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα κοστίζουν χρήματα στις επιχειρήσεις - Ο αντίκτυπος δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα

ΕΕ – Όμιλος ΕΤΕπ: Θεμέλια για μια νέα πανευρωπαϊκή επενδυτική πλατφόρμα για οικονομικά προσιτή και βιώσιμη στέγαση.
Το Σχέδιο Δράσης για Προσιτή και Βιώσιμη Στέγαση που έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ

Μπροστά στην «τέλεια καταιγίδα» τα σούπερ μάρκετ - Τι φέρνει η συρρίκνωση των κερδών
Τι συμβαίνει με τους λιανέμπορους σε Ευρώπη και ΗΠΑ - Οι νέοι στόχοι των σούπερ μάρκετ και το «ιερό δισκοπότηρο» της αγοράς

Θετικά τα αποτελέσματα για τη Macy's - Δυσοίωνες οι προοπτικές
Γιατί η Macy's «κρατά μικρό καλάθι», πίσω από το σχέδιο που έχει θέσει για το μέλλον ο διευθύνων σύμβουλός της, Τόνι Σπρινγκ

Μασκ: Να βγουν τώρα οι ΗΠΑ από το ΝΑΤΟ - Να σταματήσουν να πληρώνουν για την ευρωπαϊκή άμυνα
«Δεν έχει νόημα η Αμερική να πληρώνει για την άμυνα της Ευρώπης», έγραψε στο X ο Ιλον Μασκ