Οι μεγάλοι λιανοπωλητές Costco, Walmart, Amazon κυριαρχούν ήδη στη ζωή των Αμερικανών με την επιρροή τους να γίνεται όλο και ισχυρότερη.

Οι τρεις μεγαλύτεροι έμποροι λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ – η Costco, η Walmart και η Amazon – αντιπροσώπευαν περίπου το 11% των συνολικών λιανικών πωλήσεων το 2014, με βάση τα στοιχεία από το Υπουργείο Εμπορίου.

«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» – Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ

Το μερίδιο των Costco, Walmart, Amazon στην αγορά αυξάνεται από τότε. Στα τρία τελευταία τρίμηνα τα μεγαθήρια που πωλούν τα πάντα, από είδη παντοπωλείου μέχρι συσκευές, κατείχαν περίπου το 17% των λιανικών πωλήσεων, ενώ πήραν και τον «αφρό» της αύξησης που κατέγραψε το λιανεμπόριο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου (περίπου το 57% της αύξησης των λιανικών πωλήσεων).

Τα σούπερ μάρκετ υπήρξαν ένα χρόνιο θύμα της ανόδου των μεγάλων λιανοπωλητών. Τα παντοπωλεία αντιπροσώπευαν περίπου τα 2/3 των δαπανών για τρόφιμα στο σπίτι στις ΗΠΑ το 2000, αλλά το μερίδιό τους συρρικνώθηκε στο 54% το 2023, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ.

Την ίδια περίοδο, αλυσίδες λιανικής, όπως η Costco και η Walmart σχεδόν διπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους στο 23%. Η Amazon δεν έχει αυξήσει πολύ το μερίδιό της στην αγορά παντοπωλείων, αλλά καταλαμβάνει ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο από οτιδήποτε άλλο: Περίπου τα ¾ των νοικοκυριών των ΗΠΑ έχουν το Amazon Prime, το πρόγραμμα πληρωμένων συνδρομών της, σύμφωνα με έρευνα του 2024 από την Evercore.

Θύματα των Costco, Walmart, Amazon τα «dollar stores»

Μεταξύ των «θυμάτων» της Walmart είναι και τα λεγόμενα «dollar stores» (πρόκειται για καταστήματα που πωλούν φθηνά είδη συνήθως στην τιμή του ενός δολαρίου ή λίγων δολαρίων), τα οποία, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, χάνουν μερίδιο.

Ο κολοσσός της λιανικής έχει προσελκύσει καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος με ένα πρόγραμμα μελών που είναι στη μισή τιμή για όσους λαμβάνουν κρατική βοήθεια. Περισσότερα από το ένα πέμπτο των μελών της Walmart+ έχουν κουπόνι τροφίμων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας από το Evercore.

Μάλιστα, η Dollar General είπε ότι δοκιμάζει την παράδοση αυθημερόν κατ’ οίκον από τα καταστήματά της – μια κίνηση που μοιάζει με μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά με τη Walmart.

Ορισμένες γνωστές αλυσίδες λιανικής έχουν καταθέσει αίτηση πτώχευσης τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένων των Big Lots, Container Store και Party City.

Είναι δύσκολο να χαράξουμε μια ευθεία γραμμή μεταξύ του «θανάτου» τους και της ανόδου των μεγάλων λιανοπωλητών, επισημαίνεται σε άρθρο της Wall Street Journal, αλλά οι καταναλωτές αυτές τις μέρες μπορούν κατά την περιήγησή τους στους διαδρόμους —τόσο διαδικτυακά όσο και φυσικά— της Walmart, της Amazon και άλλων παρόμοιων μεγάλων λιανοπωλητών πιθανώς να βρουν μια εκδοχή αυτού που συνήθιζαν να προσφέρουν αυτά τα εξειδικευμένα καταστήματα.

Επενδύσεις 47 δισ. δολαρίων

Οι τρεις μεγάλοι έμποροι λιανικής δαπάνησαν περίπου 47 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2023. Αυτό το ποσό είναι περίπου τετραπλάσιο από ό,τι ξόδεψαν αθροιστικά οι Target, Best Buy και οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ—Kroger και Albertsons.

Με τα χρόνια, η Amazon έχει διοχετεύσει δισεκατομμύρια σε αποθήκες και αυτοματισμούς για να κάνει την παράδοση ταχύτερη και πιο αποτελεσματική.

Η Walmart έχει επίσης επιταχύνει τις δαπάνες της τα τελευταία χρόνια. Οι κεφαλαιουχικές της δαπάνες εκτινάχθηκαν σε 21 δισεκατομμύρια δολάρια κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Ιανουάριο του 2024, σχεδόν όσα υπολογίζουν οι αναλυτές της Wall Street ότι ξόδεψε η Amazon στη λιανική της το 2023, σύμφωνα με το Visible Alpha.

Οι ταχέως αναπτυσσόμενες διαδικτυακές πωλήσεις της Amazon και της Walmart τις βοηθούν να δημιουργήσουν ροές κέρδους υψηλού περιθωρίου κι αυτό με τη σειρά του δίνει στους λιανοπωλητές περιθώριο να μειώσουν τις τιμές για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες.

Ενώ η διαφημιστική επιχείρηση της Walmart είναι ένα κλάσμα της Amazon, αναπτύσσεται με υγιή ρυθμό και έχει βοηθήσει την εταιρεία να αυξήσει τα λειτουργικά της κέρδη ταχύτερα από τα έσοδα.

Τα ακριβότερα σούπερ μάρκετ και οι πιστοί πελάτες

Το 2024, τα είδη παντοπωλείου σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν κατά μέσο όρο 21% πιο ακριβά από ένα αντίστοιχο καλάθι στη Walmart, ενώ τα dollar stores ήταν 9% ακριβότερα από τον κολοσσό λιανικής, σύμφωνα με έκθεση της BofA Securities.

Η Amazon ήταν προηγουμένως «γρήγορος οπαδός» στην τιμολόγηση, μειώνοντας τις τιμές όταν το έκαναν οι ανταγωνιστές. Πρόσφατα, η εταιρεία έχει γίνει περισσότερο «ηγέτης τιμών», καθώς είναι η πρώτη που προσφέρει εκπτώσεις, σημειώνει ο Scott Mushkin, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία ερευνών R5 Capital που εστιάζεται στο λιανικό εμπόριο.

Η Costco δεν ξοδεύει τόσα πολλά σε κεφαλαιουχικές δαπάνες όπως οι τρεις κολοσσοί της λιανικής, αλλά έχει μια περιορισμένη γκάμα προϊόντων, διατηρώντας έτσι το λειτουργικό κόστος χαμηλά, με αποτέλεσμα να έχει μεγάλη διαπραγματευτική μόχλευση με τους προμηθευτές. Επειδή διατηρεί τις τιμές όσο το δυνατόν πιο χαμηλές, οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώνουν τις συνδρομές μέλους και να τις ανανεώνουν κάθε χρόνο.

Οι πελάτες φαίνεται επίσης να είναι πιο πιστοί στους μεγαλύτερους λιανοπωλητές. Τουλάχιστον το 90% των μελών που συμμετείχαν στην έρευνα της Evercore δήλωσαν ότι σίγουρα θα ανανέωσαν ή «θα μπορούσαν να ανανεώσουν» τα προγράμματα συνδρομής επί πληρωμή της Amazon, της Costco και της Walmart, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του Sam’s Club που ανήκει στη Walmart. Αυτό συγκρίνεται με το 84% των ερωτηθέντων μελών που είπαν το ίδιο για την επί πληρωμή συνδρομή της Kroger και το 82% για το φθηνότερο πρόγραμμα συνδρομής της Best Buy.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή