
Ο Αρμαγεδδών των EV φαίνεται να καταφθάνει το 2025. Οι επενδυτές σε όλες τις μετοχές αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, θα πρέπει να προετοιμαστούν για μια ανώμαλη διαδρομή.
Ο Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται ευρέως να εξαλείψει τις εκπτώσεις φόρου αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αξίας έως και $7.500 ανά όχημα. Εάν συμβεί αυτό, θα προκαλέσει μεγάλη αύξηση της τιμής για τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι υψηλότερες τιμές και σε σχέση με άλλα οχήματα, θα μειώσουν τη ζήτηση. Είναι μια εικονική βεβαιότητα. Απλά κοιτάξτε τη Γερμανία τονίζει το Barron’s.
Μέχρι τον Νοέμβριο, οι Γερμανοί αγόρασαν 347.048 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Αυτό είναι μείωση περίπου 26% σε ετήσια βάση. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων είναι ουσιαστικά σταθερές σε σύγκριση με το 2024.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί κόλλησαν στην Αράχωβα – Μύθοι και αλήθειες
Και μέχρι τον Νοέμβριο, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου το 13% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία, από 18% το 2023.
Η άρση επιδοτήσεων για ηλεκτροκίνηση
Ήταν μια τρομερή χρονιά για τις γερμανικές πωλήσεις EV. Αυτό που άλλαξε είναι η τιμολόγηση. Πιο συγκεκριμένα επιδοτήσεις. Η γερμανική κυβέρνηση τερμάτισε τις επιδοτήσεις αγοράς που μείωναν την τιμή ενός αυτοκινήτου σε περίπου 42.000 δολάρια κατά περίπου 5.000 δολάρια.
Έτσι ένα αυτοκίνητο 37.000 δολαρίων πωλείται πλέον έναντι 42.000 δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση περίπου 14%. Η αύξηση κατά 14% μείωσε τη ζήτηση κατά 26%. Η εφαρμογή παρόμοιων μαθηματικών στις ΗΠΑ σημαίνει ότι οι επενδυτές θα πρέπει να αναμένουν ότι οι πωλήσεις EV θα μειωθούν κατά περίπου παρόμοιο ποσοστό.
Το μέσο EV στις ΗΠΑ, πριν από οποιαδήποτε επιδότηση, κοστίζει επί του παρόντος περίπου 55.000 δολάρια, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Kelly Blue Book. Η απώλεια της πίστωσης μετατρέπει το αυτοκίνητο των 55.000 δολαρίων σε αυτοκίνητο 62.500 δολαρίων, περίπου 14% πιο ακριβό.
Οι Αμερικανοί ετοιμάζονται να αγοράσουν περίπου 1,3 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2024, αύξηση μεταξύ 5% και 10% σε σύγκριση με το 2023. Οι επενδυτές μπορούν να αναμένουν περίπου 1 εκατομμύριο να πωληθούν το 2025.
Η προοπτική είναι ζοφερή. Η Tesla έχει τη δυνατότητα να αλλάξει λίγο τα μαθηματικά. Σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο χαμηλότερης τιμής το πρώτο εξάμηνο του 2025. Θα μπορούσε να ξεκινά από περίπου $30.000.
Οι Αμερικανοί αγόρασαν περίπου 65.000 Model Y το 2020, την πρώτη χρονιά που κυκλοφόρησε. Το Y ήταν μια επιτυχία, και λίγο πιο ακριβό από το επόμενο μοντέλο. Ίσως η Tesla θα μπορούσε να πουλήσει 100.000 σε Αμερικανούς το 2025.
Ίσως οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ να ανέλθουν σε περίπου 1,1 εκατομμύρια μονάδες το 2025, με τις πωλήσεις της Tesla να μειώνονται 0% έως 5% και την υπόλοιπη βιομηχανία να δέχεται σοβαρό πλήγμα.
Τι θα σώσει την Tesla;
Οι πωλήσεις σε άλλα σημεία της γης ίσως βοηθήσουν την Tesla. Η Wall Street αναμένει ότι θα παραδώσει περίπου 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2025, αύξηση περίπου 17% σε σύγκριση με το αναμενόμενο 1,8 εκατομμύρια για το 2024. Η Tesla στοχεύει ανάπτυξη 20% έως 30% με βάση εν μέρει το νέο μοντέλο.
Αυτό είναι μόνο ένα σενάριο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν επίσης να μειώσουν τις τιμές. Η Toyota ανακοίνωσε πρόσφατα την τιμολόγησή της για το 2025 BZ4X, το EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Θα ξεκινά από περίπου $37.000, μείωση περίπου 14%, σε σύγκριση με το μοντέλο του 2024.
Η χαμηλότερη τιμολόγηση θα συμβάλει στην αντιστάθμιση της αναμενόμενης απώλειας της πίστωσης. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές θα πιέσουν τα κέρδη. Ανεξάρτητα από το πώς πάνε τα πράγματα, θα είναι μια δύσκολη χρονιά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θέλουν να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους Αμερικανούς.
Αυτή τη στιγμή οι επενδυτές της Tesla δεν φαίνονται τόσο ανήσυχοι. Μέχρι τη διαπραγμάτευση της Παρασκευής, η μετοχή της Tesla σημείωσε άνοδο περίπου 72% από τις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, παρά τη σχετικά αρνητική στάση του Ντόναλντ Τραμπ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο S&P 500 σημείωσε άνοδο περίπου 3% στο ίδιο διάστημα.
Οι επενδυτές επικεντρώνονται στη στενή σχέση του Τραμπ με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ίλον Μασκ, πιστεύοντας ότι θα αποφέρει άλλα οφέλη, συμπεριλαμβανομένων των ομοσπονδιακών κανονισμών για αυτόνομα οχήματα που θα κάνουν απλούστερη την ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα. Η Tesla θέλει να ξεκινήσει μια υπηρεσία αυτόνομων ρομπο-ταξί στα τέλη του 2025.
Ο χρόνος θα δείξει αν αυτό ήταν το σωστό στοίχημα για την επόμενη χρονιά.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

O Τραμπ κόβει τις επιδοτήσεις για τα EV και απειλεί τα... κέρδη της GM
Το μερίδιο της GM στα EV στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% - ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα

Άλμα πωλήσεων για τα EV στην Ευρώπη, προβληματισμός για τα πρόστιμα - Τι θα ανακοινώσει η Κομισιόν
Οι εταιρείες κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισ. ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων -