Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις της BYD το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και σπέρνει… εφιάλτες στην Tesla του Ίλον Μασκ. Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αποδεικνύεται ότι αξιοποιεί στο έπακρο τη βοήθεια που προσφέρουν οι εγχώριες επιδοτήσεις ώστε να δελεαστούν οι οδηγοί να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Χωρίς… φρένο η BYD – Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις

Η BYD, μετά τα τελευταία αποτεέσματά της, βρίσκεται όλο και πιο κοντά στον μεγάλο ανταγωνιστή της, την αμερικανική Tesla, στον αγώνα που δίνουν για το ποια εταιρεία κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί η μεγαλύτερη σε πωλήσεις στον κόσμο.

BYD Tesla

Η Tesla διατήρησε ένα μικρό προβάδισμα στις πωλήσεις EV έναντι της BYD το 2024, αλλά η εταιρεία με έδρα το Shenzhen κλείνει το χάσμα

Πάνω από 1,77 εκατ. πωλήσεις πέρσι η BYD

Η BYD ανακοίνωσε πωλήσεις 207.734 ηλεκτρικμών οχημάτων τον Δεκέμβριο, ανεβάζοντας τον απολογισμό της για το 2024 σε 1,77 εκατομμύρια πωληθέντα οχήματα. Συνολικά, η εταιρεία πούλησε 4,25 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα πέρυσι, ενώ σημειώνεται ότι σταμάτησε να κατασκευάζει οχήματα που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα το 2022.

Τα πρόσφατα κέρδη της BYD ενισχύονται από εγχώριες κινεζικές επιδοτήσεις που αποσκοπούν να πείσουν τους οδηγούς να εγκαταλείψουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία πουλά το 90% των οχημάτων της στην Κίνα.

Η Tesla πάντως διατήρησε ένα μικρό προβάδισμα στις πωλήσεις EV έναντι της BYD το 2024, αλλά η εταιρεία με έδρα το Shenzhen κλείνει το χάσμα.

Η άνοδος της BYD και της Tesla έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Honda και η Nissan (βρίσκοντα σε συζητήσεις για συγχώνευσή τους), η Volkswagen και η Stellantis (ιδιοκτήτρια των Chrysler, Fiat, Jeep, Peugeot και Vauxhall), που έχουν δυσκολευτεί στις μεγάλες δυτικές αγορές. BYD Tesla

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις της Tesla

Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν πέρυσι για πρώτη φορά εδώ και μια δεκαετία, καθώς η ζήτηση υποχώρησε και οι ανταγωνιστές κέρδισαν πόντους.

Η εταιρεία, με επικεφαλής τον δισεκατομμυριούχο Ίλον Μασκ, παρέδωσε σχεδόν 1,79 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, αριθμός μειωμένος κατά περίπου 1% από 1,8 εκατομμύρια το 2023. Tesla

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μείωσε επανειλημμένα τις τιμές πέρυσι σε μια προσπάθεια να προσελκύσει αγοραστές και να διατηρήσει την κατάταξή της ως η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) παγκοσμίως.

Η Tesla υπολογίζει την Κίνα ως βασική αγορά, αλλά έχασε έδαφος από τους ανταγωνιστές της, και κυρίως την BYD, καθώς ο πόλεμος τιμών συνεχίζεται.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκε επίσης σε άλλες περιοχές, όπως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δημιουργώντας προκλήσεις για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Volkswagen, η Ford και η General Motors ήταν μεταξύ των εταιρειών που μείωσαν τους στόχους πωλήσεων ή αποφάσισαν να καθυστερήσουν τις επενδύσεις στην τεχνολογία EV πέρυσι.

Όσον αφορά στην Tesla, το αφεντικό της Ίλον Μασκ έχει αποδώσει τις χαμηλότερες πωλήσεις εν μέρει στο άλμα του κόστους δανεισμού από το 2022, γεγονός που έχει κάνει πιο ακριβή την αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Οι αναλυτές έχουν επίσης επισημάνει τον αυξημένο ανταγωνισμό και τα ερωτήματα σχετικά με τη μάρκα, καθώς ο Μασκ εμβαθύνει την πολιτική του εμπλοκή, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως αμφιλεγόμενη.

Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 προτού αρχίσουν να ανεβαίνουν ξανά. Τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, παρέδωσε περίπου 495.000 αυτοκίνητα, αύξηση 2% από έτος σε έτος και τριμηνιαίο ρεκόρ.

Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της εταιρείας, η οποία αυξήθηκε περισσότερο από 60% πέρυσι, υποχώρησε 5% στις πρωινές συναλλαγές της Πέμπτης, καθώς ο αριθμός των πωληθέντων EV ήταν κάτω από τις περίπου 500.000 που είχαν προβλέψει οι αναλυτές.

«Αν δεν ανταποκριθείτε στις προσδοκίες, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο εκεί έξω», δήλωσε ο Christopher Carey του Επενδυτικού Συμβουλίου Carnegie.

Συγκρούσεις, παραιτήσεις και συγχωνεύσεις φέρνει η κρίση

Τον περασμένο μήνα, η Honda και η Nissan επιβεβαίωσαν ότι διεξάγουν συνομιλίες συγχώνευσης, καθώς οι δύο ιαπωνικές εταιρείες επιδιώκουν να αντισταθούν στον ανταγωνισμό έναντι της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νωρίτερα μέσα στον μήνα, το αφεντικό του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis, Carlos Tavares, παραιτήθηκε με άμεση ισχύ μετά από μια σύγκρουση στα ανώτατα κλιμάκια της εταιρείας.  Η απότομη αποχώρησή του από την εταιρεία -η οποία έχει στην ιδιοκτησία της μάρκες όπως Vauxhall, Jeep, Fiat, Peugeot και Chrysler- ήρθε δύο μήνες αφότου η Stellantis εξέδωσε ανακοίνωση για τα κέρδη της.

Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν παρέμβει για να προστατεύσουν τις εγχώριες εταιρείες.

Τον Οκτώβριο, τέθηκαν σε ισχύ δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και 45,3% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής σε ολόκληρο το εμπορικό μπλοκ.

Οι ΗΠΑ έχουν επίσης επιβάλει δασμό 100% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα και ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να επιβάλει περαιτέρω δασμούς στις εισαγωγές.

Από την μεριά της, η κινεζική BYD εξακολουθεί να επεκτείνει τη θέση της στις αναδυόμενες οικονομίες. Ωστόσο, τον περασμένο μήνα, σημείωσε υποχώρηση στη Βραζιλία – τη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της – με τις αρχές να σταματούν την κατασκευή ενός εργοστασίου BYD, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι ζούσαν σε συνθήκες συγκρίσιμες με τη «σκλαβιά».

Η BYD είπε ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη κατασκευαστική εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green