
Όποιος οδηγεί ηλεκτρικό πατίνι ή σκούτερ σε πεζοδρόμιο ή χωρίς κράνος στη Βαρκελώνη θα αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 500 ευρώ από την 1η Φεβρουαρίου ως μέρος της καταστολής της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που συνδέεται με την ταχεία άνοδο χρήσης που γνωρίζουν τα ηλεκτρονικά πατίνια σκούτερ στην ισπανική πόλη.
Ηλεκτρικά πατίνια: Αλλαγές φέρνει ο ΚΟΚ – Ποιοι κινδυνεύουν με βαριά «καμπάνα»
Σε ένα αστικό τοπίο που είναι ως επί το πλείστον επίπεδο, με περισσότερα από 250 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, 2.500 ώρες ηλιοφάνειας και μόλις 55 βροχερές ημέρες το χρόνο, τα ηλεκτρικά πατίνια ταιριάζουν απόλυτα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δημοτικού συμβουλίου, ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά σκούτερ και πατίνια από την πανδημία έχει αυξηθεί τέσσερις φορές πιο γρήγορα από αυτούς που επιλέγουν να ταξιδεύουν με ποδήλατο.
Τα ηλεκτρικά πατίνια, με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα
Τώρα υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρονικά σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα, μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση με σχεδόν μηδέν πριν από πέντε χρόνια. Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 31% των αναβατών σκούτερ, σε σύγκριση με το 19% των ποδηλατών.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν φέρει προβλήματα αλλά και οφέλη. Με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα. Έχουν γίνει επίσης το αγαπημένο όχημα απόδρασης από τους πολυάριθμους κλέφτες τσαντών και κινητών τηλεφώνων της Βαρκελώνης.
Τι ορίζει ο νέος κανονισμός τα ηλεκτρικά πατίνια
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, οι ταχύτητες με την οποία θα πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια περιορίζονται στα 25 χλμ./ώρα.
Ο Adrià Gomila, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κινητικότητα στη Βαρκελώνη, λέει ότι εάν οι ταχύτητες των ηλεκτρονικών πατινιών ξεπεράσουν τα 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να ταξινομηθούν ως μοτοσικλέτες και θα απαιτήσουν άδεια.
«Αυτά τα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να επιφέρουν αλλαγή συμπεριφοράς από την πλευρά ορισμένων χρηστών, να βελτιώσουν την ασφάλεια και να αποβούν υπέρ του συλλογικού οφέλους», τόνισε.
Ενώ το πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων της Βαρκελώνης ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, η πόλη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ το 2023, την ίδια χρονιά που και το Παρίσι προχώρησε σε ανάλογη απαγόρευση. Στο απόγειό τους, υπήρχαν 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρονικά πατίνια στη γαλλική πρωτεύουσα.
Τα ηλεκτρονικά πατίνια έχουν απαγορευτεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς από τότε που ένα έπιασε φωτιά εντός τρένου το 2023. Οι τελευταίοι περιορισμοί ακολουθούν προηγούμενες προσπάθειες καταστολής των περιηγήσεων και των ποδηλάτων rickshaw μετά από καταγγελίες κατοίκων. Τα rickshaws έχουν πλέον εξαφανιστεί εντελώς.
Η Βαρκελώνη έχει επίσης περισσότερες μοτοσικλέτες κατά κεφαλήν – 270.000 – από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη και για δεκαετίες δεν έχει αντιμετωπίσει το πρόβλημα της στάθμευσης μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια. Ο νέος κανονισμός αποφεύγει το πρόβλημα, λέγοντας ότι η στάθμευση στα πεζοδρόμια είναι προτιμότερη από τη στάθμευση στο δρόμο.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική