
Όποιος οδηγεί ηλεκτρικό πατίνι ή σκούτερ σε πεζοδρόμιο ή χωρίς κράνος στη Βαρκελώνη θα αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 500 ευρώ από την 1η Φεβρουαρίου ως μέρος της καταστολής της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που συνδέεται με την ταχεία άνοδο χρήσης που γνωρίζουν τα ηλεκτρονικά πατίνια σκούτερ στην ισπανική πόλη.
Ηλεκτρικά πατίνια: Αλλαγές φέρνει ο ΚΟΚ – Ποιοι κινδυνεύουν με βαριά «καμπάνα»
Σε ένα αστικό τοπίο που είναι ως επί το πλείστον επίπεδο, με περισσότερα από 250 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, 2.500 ώρες ηλιοφάνειας και μόλις 55 βροχερές ημέρες το χρόνο, τα ηλεκτρικά πατίνια ταιριάζουν απόλυτα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δημοτικού συμβουλίου, ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά σκούτερ και πατίνια από την πανδημία έχει αυξηθεί τέσσερις φορές πιο γρήγορα από αυτούς που επιλέγουν να ταξιδεύουν με ποδήλατο.
Τα ηλεκτρικά πατίνια, με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα
Τώρα υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρονικά σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα, μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση με σχεδόν μηδέν πριν από πέντε χρόνια. Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 31% των αναβατών σκούτερ, σε σύγκριση με το 19% των ποδηλατών.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν φέρει προβλήματα αλλά και οφέλη. Με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα. Έχουν γίνει επίσης το αγαπημένο όχημα απόδρασης από τους πολυάριθμους κλέφτες τσαντών και κινητών τηλεφώνων της Βαρκελώνης.
Τι ορίζει ο νέος κανονισμός τα ηλεκτρικά πατίνια
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, οι ταχύτητες με την οποία θα πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια περιορίζονται στα 25 χλμ./ώρα.
Ο Adrià Gomila, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κινητικότητα στη Βαρκελώνη, λέει ότι εάν οι ταχύτητες των ηλεκτρονικών πατινιών ξεπεράσουν τα 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να ταξινομηθούν ως μοτοσικλέτες και θα απαιτήσουν άδεια.
«Αυτά τα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να επιφέρουν αλλαγή συμπεριφοράς από την πλευρά ορισμένων χρηστών, να βελτιώσουν την ασφάλεια και να αποβούν υπέρ του συλλογικού οφέλους», τόνισε.
Ενώ το πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων της Βαρκελώνης ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, η πόλη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ το 2023, την ίδια χρονιά που και το Παρίσι προχώρησε σε ανάλογη απαγόρευση. Στο απόγειό τους, υπήρχαν 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρονικά πατίνια στη γαλλική πρωτεύουσα.
Τα ηλεκτρονικά πατίνια έχουν απαγορευτεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς από τότε που ένα έπιασε φωτιά εντός τρένου το 2023. Οι τελευταίοι περιορισμοί ακολουθούν προηγούμενες προσπάθειες καταστολής των περιηγήσεων και των ποδηλάτων rickshaw μετά από καταγγελίες κατοίκων. Τα rickshaws έχουν πλέον εξαφανιστεί εντελώς.
Η Βαρκελώνη έχει επίσης περισσότερες μοτοσικλέτες κατά κεφαλήν – 270.000 – από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη και για δεκαετίες δεν έχει αντιμετωπίσει το πρόβλημα της στάθμευσης μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια. Ο νέος κανονισμός αποφεύγει το πρόβλημα, λέγοντας ότι η στάθμευση στα πεζοδρόμια είναι προτιμότερη από τη στάθμευση στο δρόμο.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων