
Σε τροχιά κρίσης βρίσκεται η γερμανική οικονομία στις αρχές του 2025. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες κυρίως για την αυτοκινητοβιομηχανία, την ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας. Ενδεικτική η κατάσταση στον κολοσσό Volkswagen, ο οποίος σχεδίαζε μέχρι τις γιορτές λουκέτο σε τρεις μονάδες στη Γερμανία. Τελικά όμως διοίκηση και συνδικάτα συμφώνησαν σε περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας και μείωση παραγωγής σχεδόν κατά 25%, έτσι ώστε να αποτραπούν απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων.
Volkswagen: Πώς «έκαψε» η Κίνα τη γερμανική βιομηχανία
Οι απόψεις των Γερμανών ειδικών για τα αίτια της κρίσης διαφέρουν: Ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Μπάρτσελ, από το γερμανικό Ινστιτούτο Centre of Automotive Management (CAM) κάνει λόγο για έναν «συνδυασμό δυσκολιών» και μια «γερμανική πολυκρίση». Εκτιμά ότι στο πλαίσιο μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα «πρέπει να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες: στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, καθώς και στην αυτόνομη οδήγηση». Από την πλευρά του ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ παρατηρεί ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες «κατανοούν πολύ καλά το αυτοκίνητο του σήμερα, αλλά στο αυτοκίνητο του αύριο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας».
140.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν μεταξύ 2019 και 2023
Αχτίδα ελπίδας βλέπει ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας στη διαχείριση αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ανάπτυξη των μπαταριών, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Μιλώντας στην DW τονίζει: «Οι μπαταρίες ηλεκτροκίνησης απέχουν πολύ από μια πλήρη ανάπτυξη. Στον τομέα αυτό χρειάζονται τεχνολογικά άλματα. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να υπάρξει ένα άλμα προς τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης στο τέλος της δεκαετίας, το οποίο θα μπορούσε να ανακατέψει εκ νέου την τράπουλα».
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καλείται τη νέα χρονιά, αλλά και την επόμενη, να καλύψει χαμένο έδαφος. Διαφορετικά θα χαθούν μαζικά θέσεις εργασίας, δείχνει έκθεση της εταιρείας οικονομικών ερευνών Prognos, η οποία αναφέρει ότι εάν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, οι θέσεις εργασίας στον τομέα των αυτοκινήτων θα μειωθούν μέχρι το 2025 κατά 186.000.
Στην τετραετία 2019-2023 χάθηκαν ήδη περίπου 140.000 θέσεις εργασίας. Ο Ντιρκ Ντόζε από το γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο του Κιέλου IfW εκτιμά πως η κατάσταση στη γερμανική βιομηχανία θα χειροτερέψει, προτού επέλθει βελτίωση: «Το 2025 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι όμως επίσης και η χρονιά, κατά την οποία θα πρέπει να καθοριστεί η σωστή πορεία για το μέλλον».
Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα θα αυξηθεί
Ο ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ θεωρεί ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές θα πρέπει να απευθυνθούν στις αγορές, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης: «Είναι εν μέρει η Κίνα και ίσως και οι ΗΠΑ. Θα πρέπει ωστόσο να δούμε τι θα φέρει η αλλαγή σκυτάλης στον Λευκό Οίκο κι αν ο Ντόναλντ Τραμπ στρέψει τελικά τη χώρα του στους κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Παρά τις προκλήσεις για τους Γερμανούς κατασκευαστές, ο λέκτορας Φρανκ Σβόπε βλέπει τη νέα χρονιά με ένα «μείγμα σκεπτικισμού και ελπίδας». Θεωρεί δεδομένο ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί σημαντικά το 2025 και το 2026.
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Πού θα οδηγήσουν τα επιτόκια της ΕΚΤ οι δασμοί Τραμπ - Τι προβλέπουν οι αναλυτές
Τι δείχνει έρευνα του Bloomberg σε αναλυτές - Πώς προβλέπουν ότι θα κινηθεί η ΕΚΤ στις επόμενες συνεδριάσεις

Ο Τραμπ φέρνει κοντά την ΕΕ με τη Βρετανία - Πώς αναπτύσσεται το «φλερτ»
Στην Βρετανία θα φιλοξενήσει ο Κιρ Στάρμερ, τον επόμενο μηνα, την πρώτη σύνοδο κορυφής με τους ηγέτες του μπλοκ μετά το Brexit

Ο άνθρωπος του Τραμπ που έκλεισε την USAID εκδιώχθηκε από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Ο Πιτ Μαρόκο ηγήθηκε της αποστολής εξωτερικής βοήθειας των ΗΠΑ στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Σι: Ο εμπορικός πόλεμος δεν έχει νικητές – Ο προστατευτισμός δεν οδηγεί πουθενά
Ο κινέζος ηγέτης Σι Τζινπίνγκ ξεκινάει περιοδεί στις χώρες της ΝΑ Ασίας

Εκτοξεύεται στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη το ηλεκτρονικό εμπόριο
Επιχειρήσεις που υιοθετούν τεχνολογία, αυτοματισμούς και στρατηγική εξωστρέφεια είναι αυτές που ξεχωρίζουν - Τι δείχνει έρευνα για το e-commerce

Dubai Chocolate: Η σοκολάτα που γεννήθηκε από μια λιγούρα – Το μυστικό της επιτυχίας
Μια λιγούρα εγκυμοσύνης έγινε παγκόσμια τάση

Νέες απειλές Τραμπ: «Κανείς δεν θα γλιτώσει από τους δασμούς»
Από τη μία ο Τραμπ αναστέλλει τους δασμούς για δεκάδες χώρες και εξαιρεί από το μέτρο προϊόντα από την Κίνα, από την άλλη συνεχίζει να εκτοξεύει απειλές προς πάσα κατεύθυνση

Πώς η στροφή Τραμπ δεν διώχνει την παγκόσμια αβεβαιότητα
Οι πιέσεις στα αμερικανικά ομόλογα και στη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος τρόμαξαν τον «Tariff Man» - Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για την επόμενη μέρα

Πόσο θα ακριβύνει η Barbie στις ΗΠΑ;
Από τις Barbie ως τα κλιματιστικά 45 είδη αξίας 1 δισ. δολαρίων που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Κίνα απειλούνται με τριψήφιους δασμούς

Η Μόσχα επιταχύνει την «αρπαγή» περιουσιακών στοιχείων
Το ξεφάντωμα εθνικοποιήσεων έρχεται καθώς ο Βλαντιμίρ Πούτιν φλερτάρει με δυτικές εταιρείες