Τα ελληνικά διυλιστήρια, για την ακρίβεια οι όμιλοι HELLENiQ ENERGY και Motor Oil ολοκλήρωσαν τον πρώτο κύκλο των στρατηγικών τους σχεδίων για τον ενεργειακό και ψηφιακό μετασχηματισμό τους.
Tα ελληνικά διυλιστήρια διέθεσαν τα τελευταία περίπου τρία χρόνια από 2 δισ. ευρώ, αντίστοιχα, επιδιώκοντας να προσαρμοστούν κυρίως στους στόχους και τις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης.
Οι όμιλοι ετοιμάζουν επενδύσεις άλλων 4 δισ. ευρώ έως το 2030 στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, την παραγωγή υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων
Ελληνικά διυλιστήρια: Επενδύουν άλλα 4 δισ. έως το 2030
Οι διοικήσεις των ενεργειακών ομίλων που διαθέτουν τα ελληνικά διυλιστήρια προχωρούν και στην επόμενη φάση του μετασχηματισμού.
Ετοιμάζουν να επενδύσουν ο κάθε όμιλος από 2 δισ. ευρώ προκειμένου να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσεις ως προς τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων αλλά και για να προσαρμόσουν τα διυλιστήρια στην παραγωγή καθαρών καυσίμων.
Φυσικά, τα ελληνικά διυλιστήρια διεισδύουν δυναμικά και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά και στην παραγωγή υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η HELLENiQ ENERGY προχωρά σε νέες επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ μέχρι το 2030
Ελληνικά διυλιστήρια: Η επόμενη ημέρα για την HELLENiQ ENERGY μετά το «Vision 2025»
Ο όμιλος HELLENiQ ENERGY, που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του δύο από τα ελληνικά διυλιστήρια πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει με το «Vision 2025», έχοντας επενδύσει για την ενεργειακή μετάβαση αλλά και για τον εταιρικό μετασχηματισμό.
Πλέον έχει καθετοποιήσει πλήρως τις δραστηριότητες του πετυχαίνοντας τον αποκλειστικό έλεγχο της θυγατρικής του Elpedison και αποεπενδύοντας από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της HELLENiQ ENERGY προχωρά σε νέες επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.
Οι κεντρικές κατευθύνσεις είναι:
- Η πιο αποδοτική και πιο πράσινη παρουσία στην ενεργειακή αγορά.
- Η ισορροπημένη μετάβαση σε ΑΠΕ.
- Η βελτίωση των λειτουργικών επιδόσεων σε όλες τις παραδοσιακές δραστηριότητες.
- Η νέα δυναμική ανάπτυξης στο εξωτερικό.
- Η περαιτέρω βελτίωση της εταιρικής διακυβέρνησης, με γνώμονα τη μεγιστοποίηση της αξίας σε επίπεδο Ομίλου.
Στόχος της HELLENiQ ENERGY είναι μέχρι το 2026 να αυξήσει την εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ στα 1 GW και το 2030 στα 2 GW
Για τα δύο ελληνικά διυλιστήρια και τις ΑΠΕ επενδύσεις από την HELLENiQ ENERGY
Ο όμιλος από τα 2 δισ. ευρώ που ετοιμάζεται να επενδύσει έως το 2030, τα 500 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να διαθέσει για την περαιτέρω ανάπτυξη στις ΑΠΕ.
Στοχεύει στη λειτουργία έργων ισχύος τουλάχιστον 1 GW μέχρι το 2026 και άνω των 2 GW έως το 2030.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από μόλις 28 MW το 2021, σήμερα διαθέτει 0,5 GW εγκατεστημένη ισχύ και διεθνές χαρτοφυλάκιο έργων σε ανάπτυξη άνω των 5,7 GW, σε 3 χώρες.
Πρόσφατα, ανακοίνωσε νέα εξαγορά φωτοβολταϊκών έργων ισχύος 110 MW στο Νομό Κοζάνης.
Καθαρά καύσιμα από την HELLENiQ ENERGY
Επιπλέον, ο όμιλος προωθεί την παραγωγή προϊόντων περιορισμένου αποτυπώματος και προηγμένων βιοκαυσίμων.
Εξετάζει, επίσης, την παραγωγή SAF (Sustainable Aviation Fuel), πράσινου υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων και επεκτείνει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου παραγωγής πολυπροπυλενίου κατά 60 χιλ. τόνους ετησίως.
H Motor Oil έχει θέσει ως στόχο ώστε το 40% των EBITDA το 2030 να προέρχεται από τις πράσινες δραστηριότητες του ομίλου
Motor Oil: Το στοίχημα των πράσινων EBITDA
Ο όμιλος της Motor Oil επίσης σχεδιάζει να επενδύσει άλλα 2 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 για το πρασίνισμα των δραστηριοτήτων του.
Διαθέτει το ένα από τα δύο ελληνικά διυλιστήρια, το οποίο και εκσυγχρονίζει και μετασχηματίζει ώστε να περιορίσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Στα δύο χρόνια από τότε που παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ.
Ο μεγάλος στόχος που έχει θέσει η διοίκηση της Motor Oil είναι το 40% των EBITDA που θα εισπράττει το 2030 να προέρχεται από τις «πράσινες» δραστηριότητες του ομίλου.
Η MORE Energy της Motor Oil επιδιώκει να έχει το 2030 ΑΠΕ συνολικής ισχύος 2 GW
Η MORE Energy
Αιχμή του δόρατος των «πράσινων» επενδύσεων είναι η MORE Energy, η εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΑΠΕ, την αποθήκευση και τη διαχείριση ενέργειας.
Ο στόχος είναι από τα 839 MW και τα 135 εκατ. ευρώ σε EBITDA να ανέλθει στα 2 GW το 2030 με EBITDA τα 250 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα της MORE Energy το 2030 αναμένονται σε 350 εκατ. ευρώ.
Κοντά στη MORE Energy βρίσκονται και οι άλλες δραστηριότητες της Motor Oil στην ηλεκτρική ενέργεια.
Η nrg διαθέτει 235.000 πελάτες (2,5 TWh), ενώ η incharge που δραστηριοποιείται στην ηλεκτροκίνηση στοχεύει σε 4.000 φορτιστές το 2030 από 1.550 σήμερα.
Οι προοπτικές της ΗΛΕΚΤΩΡ στη διαχείριση αποβλήτων είναι ευοίωνες με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων να ανέρχεται στα 110 εκατ. ευρώ
Η Μotor Oil και η κυκλική οικονομία
Οι δραστηριότητες της Motor Oil στην κυκλική οικονομία ήδη αποδίδουν καρπούς.
Οι θυγατρικές της Thalis, LPC και «Πράσινο Λάδι» θα δώσουν το 2024 έσοδα 220 εκατ. ευρώ και EBITDA 25 εκατ. ευρώ.
Η ΗΛΕΚΤΩΡ για το πρώτο εξάμηνο παρουσίασε 100 εκατ. ευρώ έσοδα και EBITDA 19 εκατ. ευρώ.
Οι προοπτικές της εταιρείας στη διαχείριση αποβλήτων είναι ευοίωνες. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων ανέρχεται στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ στον τομέα ανοίγεται μία αγορά 5 δισ. ευρώ στα στερεά απόβλητα.
Σε πλήρη ανάπτυξη είναι επίσης και τα projects του υδρογόνου σε συνδυασμό με την αποθήκευση CO2. Το υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος προορίζεται για τις μεταφορές, τα δίκτυα φυσικού αερίου, τη ναυτιλία και τη βιομηχανία.
Αντίστοιχη εξέλιξη υπάρχει και από τη δραστηριότητα στα e-fuels (συνθετικά καύσιμα) που προορίζονται για τις αεροπορικές μεταφορές, τη ναυτιλία και τη χημική βιομηχανία.
Latest News
Τα 4 στοιχήματα για το 2025 από τις τράπεζες
Οι τράπεζες έχουν έτοιμα τα σχέδια τους για τη διατήρηση της κερδοφορίας στα πολυετή υψηλά του 2024 κόντρα στη μείωση των επιτοκίων που θα ασκήσει πίεση στα έντοκα έσοδα
Big-bang επενδύσεων σε πληροφορική, data center, τηλεπικοινωνίες το 2025
Το 2025 καθίσταται έτος μεγάλων προσδοκιών καθώς έχουμε από τη μία πλευρά την αγορά που αναδιαμορφώνεται και από την άλλη κονδύλια για έργα που έχουν ορίζοντα απορρόφησης έως το 2027
Οι μαρίνες το next big thing στο shopping – Τι σχεδιάζεται
Οι επενδύσεις που δρομολογούνται στις μαρίνες στην Αττική και σε δημοφιλή νησιά αλλάζουν το τοπίο και στο λιανικό εμπόριο
SATO: Από τα τρίποντα των «χρυσών» 90’s στην εκκαθάριση και πάλι απ’ την αρχή
Τα έπιπλα, τα ακίνητα, το μπάσκετ και το γκολ που δεν μπήκε – Το τέλος και η αρχή της SATO της οικογένειας Θεοδωρίδη
Οριστικό τέλος για τη Tupperware στην Ελλάδα - Παραγγελίες μέχρι τις 8 Ιανουαρίου για τα θρυλικά ταπεράκια
Η (πολύ) δύσκολη επόμενη μέρα της Tupperware μέσω της εταιρείας Party Products LLC - Η κατάρρευση του ελληνικού τζίρου μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Θήβας
Η τραπεζική πυξίδα στο Χρηματιστήριο δείχνει τον… Βορρά
Οι τράπεζες, σύμφωνα με αναλυτές, θα συνεχίσουν και το 2025 να δίνουν τον τόνο στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά και στις οικονομικές επιδόσεις συνολικά της αγοράς
Έλληνας ο κορυφαίος ελαιοπαραγωγός στον κόσμο το 2024
Μεγάλη επιτυχία για το ελληνικό ελαιόλαδο - Νο.1 ελαιοπαραγωγός χώρα διεθνώς η Ελλάδα στα γαστρονομικά ελαιόλαδα
Τζίρος 5,8 δισ. ευρώ από τις 2.000 ελληνικές εταιρείες στη Ρουμανία
Στα 4,2 δισ. το απόθεμα άμεσων ξένων επενδύσεων - Ποιες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν
Νέες αυξήσεις φωτιά στα ασφάλιστρα υγείας – Τα funds που φεύγουν, το ολιγοπώλιο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας και το 2025 – Η πολιτική αντιπαράθεση και η εκκρεμής έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Εκπτώσεις πριν τις… εκπτώσεις από μεγάλες αλυσίδες
Στη «μάχη» των προσφορών οι μεγάλοι λιανέμποροι πριν την επίσημη πρεμιέρα των εκπτώσεων στις 13/1 - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές