![Ναυτιλία: Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/nautilia-ploia-768x480-1.jpg)
Στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καταγράφηκε το 2024 η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των νέων παραγγελιών, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ήταν φέτος λιγότερες από ό,τι το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal διέθεσε στα «ΝΕΑ».
Ειδικότερα στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες πλοίων (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, containerships και LNG carriers) το 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 1.471 πλοία έναντι 1.416 πλοίων το 2023. Εξ αυτών σύμφωνα με την Intermodal, 239 παραγγελίες (16,24% του συνόλου) τοποθετήθηκαν από τους έλληνες εφοπλιστές πλοίων. Μεταξύ αυτών των παραγγελιών 38 αφορούν bulk carriers, 111 tankers, 21 containerships και 8 LNG carriers.
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Bulk carriers
Στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), το 2024 πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως, συνολικά 474 παραγγελίες πλοίων, αριθμός χαμηλότερος κατά 219 πλοία συγκριτικά με τα 693 του προηγούμενου έτους. Πιο συγκεκριμένα, παραγγέλθηκαν 51 πλοία Capesize, τα μεγαλύτερα του τομέα (πάνω από 150.000 dwt) , μόλις ένα λιγότερο συγκριτικά με το 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 149 Kamsarmax, με εμφανή μείωση συγκριτικά με τα 252 του 2023, για 194 Ultramax, μειωμένα σε σχέση με τα 233 του 2023, και για 80 Handysize σε σύγκριση με τα 156 του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 10,26%, με τα Kamsarmax να προηγούνται με 13,77%, ακολουθούμενα από τα Ultramax και τα Handysize με ποσοστά 12,02% και 8,89% αντίστοιχα, και τέλος στα Capesize το βιβλίο παραγγελιών ισοδυναμεί με μόλις το 7,31%, του υφιστάμενου στόλου.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 565 παραγγελίες, περισσότερες κατά 117 (26,11%) συγκριτικά με τις 448 του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 59 VLCC (μεταφορική ικανότητα πάνω από 300.000 dwt το ένα), ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2008 και πολύ υψηλότερος συγκριτικά με τις 18 παραγγελίες του 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Suezmax, με μείωση σε σύγκριση με τα 58 του 2023, για 88 Aframax, μειωμένα σε σχέση με τα 101 του 2023. Επιπλέον παραγγέλθηκαν 36 Panamax, αυξημένα κατά τέσσερα συγκριτικά με το 2023, και 148 MR2, ο υψηλότερος αριθμός από το 2013 και αυξημένα κατά 18 σε σύγκριση με τις 130 παραγγελίες MR2 του 2023, και τέλος 337 Handysize, ο υψηλότερος αριθμός από το 2007, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με τις 239 παραγγελίες του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών (orderbook) στα δεξαμενόπλοια ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 13,72%, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 7,0% του Δεκεμβρίου του 2023.
Containerships
Το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 343 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 132 (62,5%) σε σύγκριση με τις 211 του προηγούμενου έτους, με την πλειοψηφία να αφορά Neo Panamax, 8.000-17.000 teu, συνολικά 199 παραγγελίες.
Όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου, αυτό διαμορφώθηκε στο 26,28%, αυξημένο σε σύγκριση με το 25,77% του Δεκεμβρίου του 2023. Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 12.000 και 17.000 teu, παρουσιάζουν ένα orderbook σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο της τάξεως του 55,47%, σε αντίθεση με μόλις 3,71% για τα feeder containerships (μικρότερα των 3.000 teu).
LNG carriers
Όσον αφορά τα LNG carriers, το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 89 παραγγελίες, σημειώνοντας αύξηση κατά 21 (30,88%) σε σύγκριση με τις 68 του προηγούμενου έτους. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε στο 51,41%, σημειώνοντας ελαφρά μείωση σε σχέση με το 52,26% του προηγούμενου έτους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση