
Στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καταγράφηκε το 2024 η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των νέων παραγγελιών, σε αντίθεση με τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ήταν φέτος λιγότερες από ό,τι το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal διέθεσε στα «ΝΕΑ».
Ειδικότερα στις τέσσερις μεγαλύτερες κατηγορίες πλοίων (bulk carriers, δεξαμενόπλοια, containerships και LNG carriers) το 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 1.471 πλοία έναντι 1.416 πλοίων το 2023. Εξ αυτών σύμφωνα με την Intermodal, 239 παραγγελίες (16,24% του συνόλου) τοποθετήθηκαν από τους έλληνες εφοπλιστές πλοίων. Μεταξύ αυτών των παραγγελιών 38 αφορούν bulk carriers, 111 tankers, 21 containerships και 8 LNG carriers.
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Bulk carriers
Στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), το 2024 πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως, συνολικά 474 παραγγελίες πλοίων, αριθμός χαμηλότερος κατά 219 πλοία συγκριτικά με τα 693 του προηγούμενου έτους. Πιο συγκεκριμένα, παραγγέλθηκαν 51 πλοία Capesize, τα μεγαλύτερα του τομέα (πάνω από 150.000 dwt) , μόλις ένα λιγότερο συγκριτικά με το 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 149 Kamsarmax, με εμφανή μείωση συγκριτικά με τα 252 του 2023, για 194 Ultramax, μειωμένα σε σχέση με τα 233 του 2023, και για 80 Handysize σε σύγκριση με τα 156 του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 10,26%, με τα Kamsarmax να προηγούνται με 13,77%, ακολουθούμενα από τα Ultramax και τα Handysize με ποσοστά 12,02% και 8,89% αντίστοιχα, και τέλος στα Capesize το βιβλίο παραγγελιών ισοδυναμεί με μόλις το 7,31%, του υφιστάμενου στόλου.
Δεξαμενόπλοια
Στα δεξαμενόπλοια το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 565 παραγγελίες, περισσότερες κατά 117 (26,11%) συγκριτικά με τις 448 του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 59 VLCC (μεταφορική ικανότητα πάνω από 300.000 dwt το ένα), ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2008 και πολύ υψηλότερος συγκριτικά με τις 18 παραγγελίες του 2023. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Suezmax, με μείωση σε σύγκριση με τα 58 του 2023, για 88 Aframax, μειωμένα σε σχέση με τα 101 του 2023. Επιπλέον παραγγέλθηκαν 36 Panamax, αυξημένα κατά τέσσερα συγκριτικά με το 2023, και 148 MR2, ο υψηλότερος αριθμός από το 2013 και αυξημένα κατά 18 σε σύγκριση με τις 130 παραγγελίες MR2 του 2023, και τέλος 337 Handysize, ο υψηλότερος αριθμός από το 2007, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σύγκριση με τις 239 παραγγελίες του 2023. Το βιβλίο παραγγελιών (orderbook) στα δεξαμενόπλοια ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε σε 13,72%, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 7,0% του Δεκεμβρίου του 2023.
Containerships
Το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 343 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνοντας αύξηση κατά 132 (62,5%) σε σύγκριση με τις 211 του προηγούμενου έτους, με την πλειοψηφία να αφορά Neo Panamax, 8.000-17.000 teu, συνολικά 199 παραγγελίες.
Όσον αφορά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου, αυτό διαμορφώθηκε στο 26,28%, αυξημένο σε σύγκριση με το 25,77% του Δεκεμβρίου του 2023. Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι τα πλοία μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 12.000 και 17.000 teu, παρουσιάζουν ένα orderbook σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο της τάξεως του 55,47%, σε αντίθεση με μόλις 3,71% για τα feeder containerships (μικρότερα των 3.000 teu).
LNG carriers
Όσον αφορά τα LNG carriers, το 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 89 παραγγελίες, σημειώνοντας αύξηση κατά 21 (30,88%) σε σύγκριση με τις 68 του προηγούμενου έτους. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου διαμορφώθηκε στο 51,41%, σημειώνοντας ελαφρά μείωση σε σχέση με το 52,26% του προηγούμενου έτους.


Latest News

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνάντηση Τραυλού - Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ο Απόστολος Τζιτιζικώστας βρέθηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για τη Ναυτιλία στις Βρυξέλλες - Η Ευρώπη θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον διάλογο για την επίλυση των θαλάσσιων εμπορικών διαφορών, είπε ο Επίτροπος